Gå til innhold

Trenger litt tips om frisyrer, sidecut/undercut, noen med erfaring?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg drevet å siklet og googla meg ihjel på undercut i snart en mnd, så jeg tror jeg har bestemt meg for å gjøre det. Samtidig skal jeg klippe håret i en ganske kort bob, for jeg er lei av det formløse håret mitt. Det er sånn passe langt nå, sånn ca ned til 3.ribbein tellt ovenfra, og er farget i en dus pastellfarget lilla. Veldig fornøyd med hårfargen min, og den skal jeg ta med meg i graven.

Jeg har hatt bob før, men aldri kombinert med undercut. Så, er det noen som har eller har hatt undercut/sidecut? Jeg tenker at det må være en liten tålmodighetsprøve når man en dag blir lei og skal begynne å la det gro ut igjen. Vet det bare er å legge hårskillet på andre siden, og kanskje bare fortsette å ha den korte boben frem til det har vokst seg like langt som resten. Selv om jeg egentlig vet at jeg ikke kommer til å spare til langt hår igjen med det første. For det er jaggu dyrt å vedlikeholde en slik farge på et langt hår som fra naturen av er mørk brunt og må blekes hver gang før farging.... blakker meg på frisørtimer for tiden. Men så er det jo det en av grunnene til at jeg ønsker å klippe meg ganske kort. Fordi jeg vil mye heller ofre lengden foran hårfargen :)

 

Noe ala disse frisyrene ønsker jeg meg:

Shaved-Bob-Haircut.jpg.f213b65f82a0c3c86 

 

Undercut-Bob-Hair-Front-Look.jpg.c11dad2

 

1.Funky-Fringe-Side-Cut.thumb.jpg.6b7ff0

 

Denne undercuten syntes jeg var råtøff, selv om jeg skjønner at å vedlikeholde noe sånt er så og si umulig, må sikkert til frisøren mer enn bare 1 gang pr mnd. Vet ikke hva en frisør tar for å stusse litt med maskin men. Digger mønsteret iallefall!:

images.jpg.4b3f7f1e0cdb80ef68e9bd8ce576c

 

Jeg har hatt ganske kort bob tidligere så jeg er ikke redd. Og jeg vet at jeg kler det. Er bare den barberinga jeg er litt småredd for. Redd for at det ikke skal bli fint, eller at frisøren gjør en dårlig jobb. Er liksom ingen vei tilbake om man først har gjort det.

Grunnen til at jeg ønsker side/undercut er fordi håret mitt er ganske så tykt og rett. Slik at når jeg har kort bob så bøyer ikke håret seg fint innover, men det henger rett ned, og ser fryktelit tungt ut. Så det jeg ønsker er en kombinasjon av heftig uttynning av hårtuppene og en undercut som får håret til å legge seg mye finere. Dessuten ser det kult ut når håret er satt opp i strikk ;)

Ble nesten som en dagbok dette. Haha....men hvis noen har tips eller forslag så tar jeg gjerne imot! Link gjerne også hvis dere vet av nettsider med kule frisyrer, da blir jeg glad :)

Anonymkode: d7fac...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

playwithscissors.jpg.b9659d5d13f3f44024e

Fant en til jeg likte. Kjenner det klør litt i fingra nå...hehe

Anonymkode: d7fac...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår med undercut i nakken. Kjempefornøyd. Vedlikeholder det ved at kjæresten bizzer meg i nakken en gang i mellom.

Jeg ville ikke vært bekymra for om det blir klippet riktig hvis du går til en ordentlig frisør, det er jo ganske vanlig å få sidecut/undercut nå. Dessuten er de jo vant til å bruke barbermaskin på korte sveiser ellers. Med mønster ville jeg ihvertfall spurt først. Kanskje de har noen bilder fra noe lignende de har gjort før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

playwithscissors.jpg.b9659d5d13f3f44024e

Fant en til jeg likte. Kjenner det klør litt i fingra nå...hehe

Anonymkode: d7fac...b0f

Ta den!! Dødskult! Var inne på tanken om undercut selv, men jeg har langt hår, og kommer helt sikkert til å angre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også langt hår med undercut. Har mye hår, og det letter litt på mengden. Men føler jeg må trimme undercuten hver uke for å ikke bli lodden. Det krever mer vedlikehold enn både kort bob og pannelugg.

Anonymkode: 75a50...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Nå er denne posten gammel, men jeg lurer på hvor man kan få gjort dette... Må man til litt spess frisør, eller kan man bare dra til den "lokale" frisøren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klippet min (riktignok uten mønster) hos Adam & Eva. Den krever mye vedlikehold!

Anonymkode: 75a50...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...