Gå til innhold

Ned i vekt + stramme opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 72 kg og er 162 høy. Så jeg har litt ekstra på kroppen. 

Jeg har startet å trene og legge om kostholdet mitt! 

Det jeg lurer på om det er lurt å bruke proteinpulver etter trening? Tenkte å bruke "diet protein" fra PF. 

Jeg trener ca 3 ganger i uken ;-) 

jeg vil stramme opp og miste kroppsfett. 

Noen anbefalinger og tips ?

Anonymkode: 17ca9...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteinpulver er for de som ikke spiser nok proteiner i sitt daglige kosthold. Så om det er lurt, kommer an på nettopp det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nogenlunde stramt kosthold så vil du absolutt ikke trenge kosttilskudd. Det jeg ville prioritert er kvalitets mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare at jeg er så sulten rett etter trening! Og er ikke alltid jeg har tid til å forberede måltid på forhånd. Og tenker da en Shake kan være litt mettende.. Og litt mer mettende enn bare en banan feks.. 

Anonymkode: 17ca9...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare at jeg er så sulten rett etter trening! Og er ikke alltid jeg har tid til å forberede måltid på forhånd. Og tenker da en Shake kan være litt mettende.. Og litt mer mettende enn bare en banan feks.. 

Anonymkode: 17ca9...77c

Du kan lage f. eks en smoothie shake selv som har noe mer næring enn en ren shake med pulver. Om du er sulten etter trening så skader det ikke å f.eks ta med noen skiver med kaviar med hardkokte egg på. 

Ellers så kan du jo lage en shake. Jeg lager en liknende shake ganske regelmessig:

Valgfri juice (appelsin/ananas) 0.5-7 L

Kesam (Hel boks)

Valgfrie bær - Jordbær. blåbær++. 

1-2 Rå eggehviter (Du vil ikke merke det og det er ikke farlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke proteinpulver så lenge du ikke trener tungt, lenge og mye. 
Proteiner får du gjennom normalt kosthold. Dette er noen gode proteinkilder: Kjøtt, kylling, fisk, melk, ost, egg, korn, bønner og nøtter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presser meg selv ganske hardt på treninga. Surrer ikke bare irundt liksom. Jeg skjønner at det er bedre å få i seg nok igjennom kost og lage ting selv osv. Men når jeg drar rett fra jobb så har jeg ikke tid til det :P 

men takk for all hjelp :-)  

Anonymkode: 17ca9...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å alltid få meg proteinshake rett etter trening. Trener hardt, og særlig etter styrkeøkter føler jeg det er nødvendig. Det er en lett utvei spør du meg. Helt sikkert litt sunnere å få i seg alle proteinene gjennom vanlig mat, men det krever noe mer planlegging. Enkelt og greit med proteinshake syns nå jeg. Fremgangen går også veldig mye raskere :) Jeg bruker proteinfabrikken sitt Whey Tech med sjokolade: (https://www.proteinfabrikken.no/Kosttilskudd/Proteinpulver/Proteinblanding/Whey-Tech-3000g-Sjokolade-Proteinfabrikken11111-p0000001806#.Vr25vSOG--0). Veldig fornøyd med det! Smaker godt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...