Gå til innhold

Sårende kommentarer - Hva tenker folk med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ufrivillig barnløs i 15 år.
15 år med smerte, sorg, tårer og en kjempebelastning på forholdet. Men vi holder ut. Vi lærer. Vi forsøker å akseptere at vi mest sannsynlig aldri kommer til å få lov til å leve det livet vi ønsket å leve. Som et resultat av at ting ikke har gått som planlagt, har jeg brukt tiden på etterutdanning. Mer etterutdanning og selvfølgelig jobben. Noe må man ha å ta seg til. Ellers blir man jo gal.
er nå 2 dager fra testdag etter nok et prøverørsforsøk. Så, i går på en sammenkomst der vi har latt hunden ligge i bilen en liten stund, kommer en av disse bekjente bort for 100d gang og sier: hvordan går det med "babyen" (om hunden) i en hånlig tone mens hun ler så godt.
Jeg blir helt satt ut.
Jeg jobber i et miljø der barnløse blir stigmatisert i hytt og pine. Mine kolleger har ikke grenser for å uttrykke hvor merkelige mennesker uten barn er, hvordan man må "takle" disse på en annen måte enn andre kunder osv osv. 

Jeg klarer ikke flere slike kommentarer snart.
Hva er det vi har gjort for å fortjene slike kommentarer. Dag ut og dag inn.
Har vi ikke nok å skulle takle i hverdagen, om ikke andre mennesker skal legge stein til byrden. Skal man måtte fortelle alt til alle om hvordan det oppleves å forsøke - i år etter år- uten å lykkes med det 16 åringer får til i fylla?

Sorry - jeg blåser ut her. Men jeg får bare nok........

Anonymkode: 6217e...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg vil berre seie at eg skjønar at du er frustrert. Eg er heldig og har to jenter, men det tok nokre år å få første. Ikkje i nærleiken så lenge som du og mannen har venta, men kjenner saknet og frustrasjonen. Folk kan vere så stygge med kvarandre. Du må prøve å heve deg over kommentarane og heller seie at det er betre å vere barnlaus og hyggeleg enn mor/far og ufordrageleg. Eg synest det høyrest ut som du gjer fornuftige val og rettar fokus på andre område og har ting å ta deg til. Håpar verkeleg at ønsket om barn blir oppfylt! Lykke til!

Anonymkode: c8044...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: :klem:

Så: Vet folk rundt deg om problemene deres med å få barn? Hvis ikke tror jeg faktisk jeg ville sagt det. Helt kort. Folk med noe vett i skallen blir å ta hensyn. Dersom de allerede vet det så synes jeg du skal sette dem på plass, for det er jo helt grusomt!

Anonymkode: 10b2b...689

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro enkelte folk var fullstendig blåst i skallen for å komme med slike kommentarer. Det er uansett folks valg om barn eller ikke og barnløse SKAL respekteres like mye som alle andre. Du har i hvertfall min støtte TS. Er det rart det er mobbing blandt unger når voksne oppfører seg slikt. 

For et lite avbrekk så vet jeg om et par som prøvde i 15 år før det plutselig klaffa for de så det er håp. Jeg vil også si som AB over her at det kanskjer er lurt at du forteller kollegaene og dine bekjente om situasjonen deres og at dere prøver. 

Dere er uansett flinke som holder motet oppe og fortsatt er sammen i stormen. Det er godt at dere prøver å leve livet som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, February 11, 2016 at 12.28, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært ufrivillig barnløs i 15 år.
15 år med smerte, sorg, tårer og en kjempebelastning på forholdet. Men vi holder ut. Vi lærer. Vi forsøker å akseptere at vi mest sannsynlig aldri kommer til å få lov til å leve det livet vi ønsket å leve. Som et resultat av at ting ikke har gått som planlagt, har jeg brukt tiden på etterutdanning. Mer etterutdanning og selvfølgelig jobben. Noe må man ha å ta seg til. Ellers blir man jo gal.
er nå 2 dager fra testdag etter nok et prøverørsforsøk. Så, i går på en sammenkomst der vi har latt hunden ligge i bilen en liten stund, kommer en av disse bekjente bort for 100d gang og sier: hvordan går det med "babyen" (om hunden) i en hånlig tone mens hun ler så godt.
Jeg blir helt satt ut.
Jeg jobber i et miljø der barnløse blir stigmatisert i hytt og pine. Mine kolleger har ikke grenser for å uttrykke hvor merkelige mennesker uten barn er, hvordan man må "takle" disse på en annen måte enn andre kunder osv osv. 

Jeg klarer ikke flere slike kommentarer snart.
Hva er det vi har gjort for å fortjene slike kommentarer. Dag ut og dag inn.
Har vi ikke nok å skulle takle i hverdagen, om ikke andre mennesker skal legge stein til byrden. Skal man måtte fortelle alt til alle om hvordan det oppleves å forsøke - i år etter år- uten å lykkes med det 16 åringer får til i fylla?

Sorry - jeg blåser ut her. Men jeg får bare nok........

Anonymkode: 6217e...ee4

Du er i din situasjon, som ufrivillig barnløs. Andre opplever minst samme hets og ukvemsord fordi de er uføretrygdet, navere, usynlig syke, innbilt syke og jeg vet ikke hva. Du kan lese om mye av dette i tråder på kg, blant annet siden det nå er der vi er. 

Dette er mennesker med en egen evne til å ikke forstå seg på andre enn seg selv. Lukk øynene og ørene eller ta igjen og svar surt og hånlig. Det siste har jeg dårlig erfaring med det første er det enkleste. Husk du er ikke den eneste som opplever denne typen mennesker med dårlige antenner. Og jeg tror de har det verre enn oss, dersom det kan være et forsøk på forklaring og trøst? 

Anonymkode: 4c98e...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører mye rart om å være barnløs selv, forskjellen er at jeg har valgt det selv og vet ikke om jeg noen sinne ønsker å få et barn. Det sagt så synes jeg en god del mennesker kunne være litt mer fintfølende ovenfor hva som for mange er en vanskelig situasjon.  

Du har min sympati,  fordi om jeg er en helt annen plass personlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære søstre,

Takk for alle gode ord og for litt sympati. Jeg er vanligvis ikke typen som syns synd på meg selv, men av og til blir det bare for mye. Å fortelle kolleger går ikke. Til det har jeg en rolle på jobben som ikke er helt forenelig med det. (for å si det på en måte som ikke identifiserer meg)
Men takk. Vi sterke damer behøver også å være svake og kjenne på sorgen. Iallefall kan vi tillate oss det av og til.


Ha en god helg.
Jeg skal drikke en flaske vin og "feire" enda et negativt prøverørsforsøk..... :(

Anonymkode: 6217e...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre hvorfor dere ikke vurderer adopsjon? 

Anonymkode: 65c2b...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 18.39, AnonymBruker skrev:

Og jeg tror de har det verre enn oss, dersom det kan være et forsøk på forklaring og trøst? 

Anonymkode: 4c98e...ab0

De har i det minste mindre evne til å kunne danne genuine og dypere forhold med andre mennesker. Jeg vil heller være den som har en evne til å forstå andre mennesker, enn den som sitter å dømmer og furter.

Anonymkode: 827a8...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere mennesker som ikke har barn er det dummeste man kan gjøre. En kjenner ikke til andres historie eller grunnen til at de ikke har barn. 

Jeg har mistet 4, og når det nærmet seg bryllupet, begynte kommentarene å rase på. Selv fra de som visste om abortene. "Ja, når er det vel ikke lenge til det blir små i hus?" osv. Jeg synes det var vondt å høre og har aldri forstått hvorfor barn er et samtaleemne noen velger å ta frem. Dersom personene selv ikke starter slike emner, så kan det fint være en grunn til det. 

Det du har opplevd kan jeg ikke forestille meg og sender deg mange varme tanker og virtuelle klemmer. <3 

Veldig bra ettertanke i innlegget ditt. Mange virker til å mangle sosiale antenner og refleksjon. Du er ikke alene med å ha det slik, og jeg håper at de uvitende en dag kan forstå at det sårer, selv om det ikke er ment slik. 

Anonymkode: 27acb...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så lei av kommentarer, at jeg til slutt svarte: " Hadde det bare vært så enkelt. Men det er det ikke...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...