Gå til innhold

No contact rule


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så følger jeg "no contact rule" nå mot eks. Er det noen her som har prøvd den? 

Og kanskje noen med suksess historier som har fått eks tilbake? :) 

 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er greia og hvorfor gjør du dette? 

En eks kjæreste er jo nettopp det, ingen vits å ha masse regler og styr. Du er ferdig med det. Ikke tenk noe på det og lag masse oppstyr rundt det, du er FERDIG. Move on! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det for at begge skal få avstand til hverandre og få bruddet på avstand. Google no contact rule så får du mange treff om hva det er :) Ingen kontakt på en mnd ca. 

Gjør det fordi jeg vil ha han tilbake. Begynne på ny frisk etterhvert som ting er på avstand :) 

Ja, målet er å "move on" også når man ikke har kontakt 

 

ts

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har vært kjærester før som blir sammen igjen når det passer bedre. Skjønner ikke greia med at "OMG, EN EKS ER FOR ALLTID EN EKS, NÅ KAN DERE ALDRI SEES IGJEN, MOVE ON". 
Men det kommer jo helt an på grunnen til at det tok slutt. Hver case er jo ulik. Av og til må man være realistisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde denne regelen med en eks, funket veldig bra. Jeg kom meg over han, mens han innså at han ville ha meg tilbake(han som gjorde det slutt). 

Vi ble ikke sammen igjen da, jeg kom meg videre i livet, han vil fremdeles ha meg tilbake.

Endret av frk91
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, blæddi skrev:

Det er mange som har vært kjærester før som blir sammen igjen når det passer bedre. Skjønner ikke greia med at "OMG, EN EKS ER FOR ALLTID EN EKS, NÅ KAN DERE ALDRI SEES IGJEN, MOVE ON". 
Men det kommer jo helt an på grunnen til at det tok slutt. Hver case er jo ulik. Av og til må man være realistisk.

Helt enig. Uansett hva man skriver her inne med ordet eks, så er det bare de svarene man får! Jeg og min eks er enige om å se hva som skjer etterhvert og bare ta det rolig. Vil vi bli sammen igjen? Tiden vil vise.

2 minutter siden, frk91 skrev:

Jeg hadde denne regelen med en eks, funket veldig bra. Jeg kom meg over han, mens han innså at han ville ha meg tilbake(han som gjorde det slutt). 

Vi ble ikke sammen igjen da, jeg kom meg videre i livet, han vil fremdeles ha meg tilbake.

Så godt å høre :) Jeg merker selv at den hjelper veldig for min egen del, bare det å ikke stadig bli påminnet han gjennom mld osv. Selv om tankene er der hele tiden om han, så er det godt å føle man kommer seg litt videre. 

 

Ts

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg 5 mnd før jeg kom over han, men om vi skulle hatt daglig kontakt hadde jeg ikke klart det. Han holdt ikke sin del av avtalen da, hver gang han drakk ringte han meg eller sendte meldinger. Det som er bra med denne regelen er at man finner ut av følelsene sine. Jeg fant ut at jeg ikke hadde så sterke følelser for han som jeg trodde, noe jeg ikke hadde funnet ut av om vi skulle fortsatt å være "venner" etter brudd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frk91 skrev:

Det tok meg 5 mnd før jeg kom over han, men om vi skulle hatt daglig kontakt hadde jeg ikke klart det. Han holdt ikke sin del av avtalen da, hver gang han drakk ringte han meg eller sendte meldinger. Det som er bra med denne regelen er at man finner ut av følelsene sine. Jeg fant ut at jeg ikke hadde så sterke følelser for han som jeg trodde, noe jeg ikke hadde funnet ut av om vi skulle fortsatt å være "venner" etter brudd. 

Ja, her har det bare gått et par uker uten kontakt enda. Men han har heller ikke kontaktet meg enda da. Vi prøvde først å ha kontakt.. Endte med at jeg fikk forhåpninger og han trakk seg lengre unna. Så da er det bedre med null kontakt en periode. 

Det blir fort til at man går i samme gamle spor om man skal være "venner" rett etter brudd har jeg erfart ja. Jeg føler meg i hvertfall bra nå, så håper jeg det fortsetter sånn under no contact :) TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk91 skrev:

Jeg hadde denne regelen med en eks, funket veldig bra. Jeg kom meg over han, mens han innså at han ville ha meg tilbake(han som gjorde det slutt). 

Vi ble ikke sammen igjen da, jeg kom meg videre i livet, han vil fremdeles ha meg tilbake.

Jeg har samme erfaring. NC fungerer utmerket uansett!

Anonymkode: 823f6...fce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ex var ei utro hore.
har nå fulgt "no contact rule" i 1 år, og har aldri snakket med henne igjen.

good stuff :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme erfaring. NC fungerer utmerket uansett!

Anonymkode: 823f6...fce

Så godt å høre :) Da skal jeg fortsette å følge NC så godt jeg klarer! TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke dette helt. Hvorfor setter man et slags begrep eller en "regel" på noe som er helt vanlig og som de fleste gjør? Man har ikke kontakt med eksen, så enkelt er det. Trenger ikke noe "rule" eller å "lese på nettet" om det?

Anonymkode: 770cf...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dette helt. Hvorfor setter man et slags begrep eller en "regel" på noe som er helt vanlig og som de fleste gjør? Man har ikke kontakt med eksen, så enkelt er det. Trenger ikke noe "rule" eller å "lese på nettet" om det?

Anonymkode: 770cf...384

Tror ikke "de fleste" slutter brått med all kontakt fordi noen blir en eks.. Jeg gjør hvertfall ikke det, og dermed hjelper denne no contact rule meg med hva som kan være riktig for å kanskje få han tilbake. TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem gjorde det slutt av dere og hvorfor?

Anonymkode: fc043...066

Han gjorde det slutt. Men vi var jo forsåvidt enige om avgjørelsen. Var med hverandre hver dag, hele tiden, og det ble for mye. Ble lei hverandre. 

Det var også diverse andre problemer som ble dratt med videre i forholdet fra starten av, som tæret på. Derfor mener jeg at vi hadde hatt godt av tid fra hverandre nå og eventuelt en "frisk start" :) TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
Den 11. februar 2016 at 13.19, herremann skrev:

min ex var ei utro hore.
har nå fulgt "no contact rule" i 1 år, og har aldri snakket med henne igjen.

good stuff :)

Ja, ser det er no hard feelings der i gården.....

😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, cheshirecat skrev:

Ja, ser det er no hard feelings der i gården.....

😳

så min ex var utro. jeg har vært voksen og bare ignorert henne.
og nå sitter du her å prøver å latterliggjøre meg?
eier du ingen skam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på no contct rule nå, men han som sa "dette er siste gang vi snakker." og jeg ble så såret at jeg sa også jeg vil aldri høre fra deg igjen, osv. Men jeg går rundt å håper han skal ta kontakt. Og det frister så sykt å sende han en sms eller lignende, men jeg kommer nok aldri til å gjøre det. Men det er hardt! Jeg håper han kontakter meg først og sier unnskyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...