Gå til innhold

Hva kalles denne typen oppførsel? Litt turn off...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Ja, det er vanskelig. Jeg tenker at vi derfor må tillate oss å være såpass egoistiske at vi kun holder styr på oss selv. Det forenkler en hel del. "Har jeg det vondt?" Dersom jeg har det, må jeg bort. Dersom jeg ikke har det kan jeg bli.

Dersom noen opplevde at du holdt dem nede, burde de gå. Ikke være hos deg og si at du holdt dem nede.

Dersom de faktisk gikk, burde du nok tenke litt på hvordan du fremstår ;)
Jeg hadde ikke funnet meg i "spørsmål og bekreftelsesbehov", må jeg innrømme.

Men da har du et annet syn på parforhold (det vet jeg jo fra tidligere innlegg at du har) enn meg. Du skiller ut følelser så langt fra det som er normen min i et parforhold, at jeg fra mitt ståsted ikke forstår at du kaller det et forhold. Du ligger med alle du vil ligge med, og har funnet deg en som er interessert i det samme:) Men det er jo også greit. Det er noen for alle, får vi håpe. Vi har så diametralt forskjellige syn på hva som er et kjæresteforhold, at det er bare bortkastet tid å diskutere :)

Anonymkode: 3f7ae...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har du et annet syn på parforhold (det vet jeg jo fra tidligere innlegg at du har) enn meg. Du skiller ut følelser så langt fra det som er normen min i et parforhold, at jeg fra mitt ståsted ikke forstår at du kaller det et forhold. Du ligger med alle du vil ligge med, og har funnet deg en som er interessert i det samme:) Men det er jo også greit. Det er noen for alle, får vi håpe. Vi har så diametralt forskjellige syn på hva som er et kjæresteforhold, at det er bare bortkastet tid å diskutere :)

Anonymkode: 3f7ae...ec5

Du er rapportert. Det er ufint å følge brukere i tråder og bruke tidligere informasjon mot dem. Det er også unødvendig å avspore trådens tema for å dyrke en eller annen egen agenda.

Anonymkode: cb194...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er enig der. Jeg tror dog det kan være vanskelig å se hvem som holder hvem nede i noen tilfeller. Det er den enkeltes oppfatning av hva som er "nede".. :)

Jeg har tidligere i livet opplevd at min usikkerhet, som forøvrig aldri gav seg utslag i annet enn spørsmål og bekreftelsesbehov, ble oppfattet som å holde nede. Og da lurer jeg på hvem som egentlig var den svake part?

Anonymkode: 3f7ae...ec5

Jeg husker en flott lege jeg hadde som foreleser en gang. Han sa omtrent at vi kunne alle kjenne oss igjen veldig mange i symptomer på psykisk sykdom. Det betyr ikke at vi er syke. Men den dagen symptomene påvirker livsutfoldelsen over tid og begrenser oss, da går det over til å bli patologisk.

Jeg tror at man i slike forhold kan ha to svake parter, eller en svak og en sterk (på "hver sin side" om du forstår hva jeg mener).

Det er vondt å leve med usikkerhet, og de fleste av oss vil prøve å berolige den vi er sammen med. Det betyr i min forståelse at man kan være svak og holde andre nede. Fordi noen ganger så strekker den andre seg langt for å styrke den som er usikker. Det kan ende med at noen stekker seg så langt at det går hardt utover egen livskvalitet. Noen ganger så vokser usikkerheten og bekreftelsesbehovet mye når det blir "møtt" (det får næring), og jeg tror det har noe med at man mangler en trygghet i seg selv som man ikke kan få utenfra. Jo mer man prøver å få bekreftelsen (og partneren prøver) - jo sterkere blir utryggheten.

Jeg synes det er trist med alle som sliter, men det gjør det ikke nødvendigvis rett å la andre "ta støyten" fordi man selv har det vondt.

Anonymkode: 357a9...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Skjønt, jeg tror man skal vite ganske godt hva man føler og hva man tenker før man begir seg inn på en konfrontasjon med en som tydeligvis er god på å vri alt inn i sin egen opplevelse av en situasjon. Når man er bevisst hva som er hva, kan man gjøre det. Men da er man ofte så lei at man ikke gidder og i hvertfall ikke gidder å fortsette relasjonen ;)

Men man kan jo tenke at man gjør det for nestemann.

Og håpe at noen har sagt det til den DU møter om et par-tre år:tommelsmil:

Nettopp! :) 

Og alt for mange lar ting gå for langt og irriterer seg over ting uten at man gir beskjed før det smeller. Da har ikke personen noen mulighet til å endre seg heller, fordi følelsene er borte hos den andre.

Ingen er perfekte og vi forelsker oss alltid i illusjonen, hvordan følelsene utvikler seg etter det handler om hvordan vi takler de negative tingene som oppstår. Ingen er perfekte, men forståelse for hvor den andre kommer fra og gode samtaler om de negative tingene kan bidra til at følelsene opprettholdes på tross av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, a l'orange skrev:

Det krever at man treffer spikeren på hodet, og at man kommuniserer på en ikke-voldelig måte. Med ikke-voldelig kommunikasjon mener jeg at man sier fra om hvordan noe føles, og kanskje også legger til at man har forståelse for hvorfor det skjer - men man holder skyld og skam og skremsel unna :)

Jepp!! :D Jeg var elendig på dette før, og det skapte bare konflikter fordi den andre gikk i forsvar. Nå vet jeg bedre og i relasjonen jeg er i nå er jeg mer ydmyk og mer forståelsesfull, det fører til gode løsninger og gode følelser. Kommunikasjon er fantastisk når man lærer seg å bruke det på en positiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettinettet skrev (På 12.2.2016 den 13.10):

Jepp!! 😄 Jeg var elendig på dette før, og det skapte bare konflikter fordi den andre gikk i forsvar. Nå vet jeg bedre og i relasjonen jeg er i nå er jeg mer ydmyk og mer forståelsesfull, det fører til gode løsninger og gode følelser. Kommunikasjon er fantastisk når man lærer seg å bruke det på en positiv måte.

Noe har man å spille på når rompa og puppene siger ned!

Neida, det er ikke så ille altså ;) Men til alle dere som er unge og vakre, så kan det være nyttig å vite at god kommunikasjon er vesentlig i et godt forhold. Det overgår alt du kan tenke deg av nydelig utseende og vakker kropp. Jeg tror i alle fall ikke denne utroskapsklassikeren har oppstått uten grunn; "Min kone forstår meg ikke, men du gjør!" til en elskerinne som gjerne er mindre pen enn konen.

Så kan konen bare tro at skyldes at utroskapen skyldes behov for sex, men det kan like godt være at mannen har rett, og at hun "ikke forstår ham".

Eller hva? :)

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...