Gå til innhold

Hva kalles denne typen oppførsel? Litt turn off...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en fyr en stund, og vi har det stort sett hyggelig, men det er noe som jeg egentlig synes er turn off og det er måten han er på når ting ikke går hans vei. Han blir på en måte sånn "Jeg trodde det skulle bli sånn og sånn, men det gjorde visst ikke det" med en sånn veldig sutrete tone. Hvis noe har blitt lovet på jobben (eller han har hatt en annen oppfatning av det som er avtalt) blir han sånn "Trodde kanskje jeg skulle komme dit og ting skulle vært satt opp sånn og sånn, men det var det jo ikke". Han sier det på en sånn måte at jeg får litt frysninger. Han fremstår veldig bitter/snurt? 

Misforstå meg rett, det er lov å klage og dele frustrasjoner, men det er bare måten han sier ting på. "Nei det er greit det, jeg skal ikke kommentere vekta di igjen" mens han tydelig er snurt og sur. Hva kaller man denne typen oppførsel? Føler det blir så barnslig.

Anonymkode: 4919e...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, men jeg skjønner godt hva du mener. Jeg får følelsen av at vedkommende er vant med å få viljen sin, og skal klage pga. at de ikke får det. Hørt det selv flere ganger, synes det er like ekkelt som du synes :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er også veldig flink til å gi meg dårlig samvittighet. Tror dette er det som gjør denne oppførselen mer plagsom for meg. Hvis ikke jeg har kommet like langt som han følelsesmessig, ikke føler for å ha sex eller er i veldig godt humør, så "slokner" blikket hans. Han blir veldig stille. Og så kommer det utsagn om at han føler jeg ikke er glad i han og av og til spør han om dette forholdet er noe å satse på, om det ikke er like greit å slå opp med en gang.

Anonymkode: 4919e...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er også veldig flink til å gi meg dårlig samvittighet. Tror dette er det som gjør denne oppførselen mer plagsom for meg. Hvis ikke jeg har kommet like langt som han følelsesmessig, ikke føler for å ha sex eller er i veldig godt humør, så "slokner" blikket hans. Han blir veldig stille. Og så kommer det utsagn om at han føler jeg ikke er glad i han og av og til spør han om dette forholdet er noe å satse på, om det ikke er like greit å slå opp med en gang.

Anonymkode: 4919e...2df

Her tror jeg at jeg selv hadde gitt opp. Det å konstant måtte passe humøret og uttrykk for at den andre ikke skal gå i kjelleren er tungt. 

Tenk deg hvertfall nøye igjennom, for det hørtes veldig slitsomt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er også veldig flink til å gi meg dårlig samvittighet. Tror dette er det som gjør denne oppførselen mer plagsom for meg. Hvis ikke jeg har kommet like langt som han følelsesmessig, ikke føler for å ha sex eller er i veldig godt humør, så "slokner" blikket hans. Han blir veldig stille. Og så kommer det utsagn om at han føler jeg ikke er glad i han og av og til spør han om dette forholdet er noe å satse på, om det ikke er like greit å slå opp med en gang.

Anonymkode: 4919e...2df

Janei. Jeg ville sagt next. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, slik oppførsel gjør meg kvalm. Han prøver å gi folk dårlig samvittighet fordi ting ikke fyller hans(urealistiske) forventninger. Det er et skikkelig negativt trekk for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han høres sutrete ut og ser ting negativt. Sutrete, som du sier, er vel helt riktig å kalle det.

Ville prøvd å si til han at han er så mye mer attraktiv når han uttrykker seg positivt og prøver å se lett på ting. Det har en mye mer optimistisk og fin innvirkning på folk i stedenfor å være lei og se så skuffet og sur ut.

Endret av Berit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er også veldig flink til å gi meg dårlig samvittighet. Tror dette er det som gjør denne oppførselen mer plagsom for meg. Hvis ikke jeg har kommet like langt som han følelsesmessig, ikke føler for å ha sex eller er i veldig godt humør, så "slokner" blikket hans. Han blir veldig stille. Og så kommer det utsagn om at han føler jeg ikke er glad i han og av og til spør han om dette forholdet er noe å satse på, om det ikke er like greit å slå opp med en gang.

Anonymkode: 4919e...2df

Løp! Jeg har vært sammen med en sånn en.. Han kveler deg sakte, men sikkert.. 

Anonymkode: e7ebd...806

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør du han hva han har tenkt å gjøre for å nå målet sitt. Høres ut som en veldig tafatt fyr som sutrer fordi ikke ting oppfyller seg selv.

Anonymkode: 17556...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutring kaller jeg det, og det er det minst sexy jeg vet om. Hadde også vært skeptisk til forhold med noen som kjører dårlig samvittighetstriks.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang, dette er en Rhino-fyr in real life. (Ta et googlesøk, det er en av karakterene som Espen Eckbo tar til de grader på kornet)

Anonymkode: 399e1...d7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres skikkelig ut som eksen min. Du får håpe det ikke er han! Det er uansett helt utmattende å leve med et sånt menneske, så jeg ville gått og ikke sett meg tilbake.

Anonymkode: 655c3...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde spurt han om han virkelig skal sutre hver fang han møter motgang, og nevnt flere av eksemplene hvis han "ikke forstår" (-noe jeg antar han er typen til).

Og hvis han gjentar seg med at han tror du ikke har følelser for han, og at kanskje det smarteste  er å avslutte det hele, så hadde jeg svart "ja, hvis du føler det sånn, så kanskje vi bør det da". Dytt samvittigheten tilbake på han.

skjerper han seg ikke etter klar tale, så hadde jeg ikke giddet mer..

Anonymkode: 4443c...92d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg orker mer. Ble oppringt etter en lang dag på jobb om at "det ikke akkurat hadde blitt så mange meldinger i dag". En samtale hvor han var skikkelig stille og tvilende til alt jeg sa. "Har du tenkt litt på meg i dag da?", "jeg har i alle fall savnet deg.......... Du har kanskje ikke savnet meg?"  Slitsomt at han hele tiden skal "ta temperaturen" mellom oss.

Anonymkode: 4919e...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en fyr en stund, og vi har det stort sett hyggelig, men det er noe som jeg egentlig synes er turn off og det er måten han er på når ting ikke går hans vei. Han blir på en måte sånn "Jeg trodde det skulle bli sånn og sånn, men det gjorde visst ikke det" med en sånn veldig sutrete tone. Hvis noe har blitt lovet på jobben (eller han har hatt en annen oppfatning av det som er avtalt) blir han sånn "Trodde kanskje jeg skulle komme dit og ting skulle vært satt opp sånn og sånn, men det var det jo ikke". Han sier det på en sånn måte at jeg får litt frysninger. Han fremstår veldig bitter/snurt? 

Misforstå meg rett, det er lov å klage og dele frustrasjoner, men det er bare måten han sier ting på. "Nei det er greit det, jeg skal ikke kommentere vekta di igjen" mens han tydelig er snurt og sur. Hva kaller man denne typen oppførsel? Føler det blir så barnslig.

Anonymkode: 4919e...2df

Martyroppførsel.

Litt sånn "Og så nå som jeg har strevd i mange timer for å gjøre det så koselig her... men bare dra på kino du, det gjør iiiingenting".

Endret av Betty Blue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, a l'orange skrev:

Jeg er uenig i at det er noe manipulerende her. Han virker ikke bevisst på atferden sin, han søker "bare" bekreftelse og trygghet, og sliter med å si hva han mener og føler direkte. Dette kan ofte få litt passiv- aggressive utslag, og det ser man tydelig i martyroppførselen hans.

Han viser uforfalsket sin usikkerhet og manglende selvtillit.

Endret av Betty Blue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...