Gå til innhold

Hvorfor er det viktig for noen å ha mange følgere på Instagram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne la ut en status nylig om at hun "feiret" et rundt tall med følgere på Instagram og gjerne ville ha flere. Dette fikk meg til å gruble litt; hvorfor vil man ha mange følgere når man ikke driver med noe kommersielt og dermed må/bør markedsføre seg? Hva er stas med at folk man ikke kjenner trykker et hjerte på bildene? Jeg spør ikke fordømmende, jeg bare skjønner ikke greia og lurer på hvordan man tenker. :)

 

Jeg er også på Instagram, men bildene mine er kun synlige for følgerne mine og jeg legger kun til folk jeg kjenner. Får en del følgeforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er - hvorfor? Er det bare for at jeg skal følge tilbake?

Anonymkode: b2381...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 De ønsker vel at flest mulig skal se alle greien de legger ut da vel?

Anonymkode: d60e3...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet i dag er lagt opp til ensomhet, mange har ikke andre venner enn dem på Facebook, Instagram og andre slike sider, mange har kanskje heller aldri sett den andre annet enn på bilde, eller kanskje pratet på  skype, å selv om noen ikke ser ensom ut, så går det Ann å være ensom i et rom med 100 mennesker i, selv om venninnen din er din venninne, og smiler og leg, så kanskje ikke alt er så bra lengst inne? At hennes/andres måte å se populariteten sin, er å se tallene som følger henne, jeg bruker venninnen din, men dette trenger ikke nødvendigvis å gjelde henne, men det gjelder mange, det er skremmende mange unge gutter og jenter der ute som lever sitt sosiale liv via Internett, å unge jenter vil ofte ha et behov for synlig aksept og positive tilbake meldinger fra andre, uannsett om det er fra venner eller fullstendig fremmede. Jeg er bestemor, så vi hadde ikke Internett den gangen, jeg vet ikke om du går på skolen, men om du gjør det, så må jo dette være noe som du kan ta opp i samfunnsfag, for dette er et problem som bare vokser😐 Håper du kan poste et innlegg hvis du finner ut av det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vil tro dette kan overføres til andre sosiale medier.

 

FB_IMG_1451215255924.jpg

Anonymkode: 2b957...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekreftelse og oppmerksomhetsbehov? Når man ser hvordan folk samler følgere, så betyr det jo virkelig mye for de. Noen følger jo alle de kommer over, bare for å slette de en dag eller to etterpå (eller med en gang). Så mange legger jo mye energi på å få en del følgere...

Så kommer det jo litt an på hva en poster, om det er interesse av å følge eller ikke. Ikke alle har personlige kontoer som nærmest er en dagbok og som antakelig er mest av interesse for de som kjenner de.,Andre går på mer hva slags interesser man har og rett og slett vise fram bilder av det. Om det er mat, arkitektur, håndarbeid, naturfotografering etc. Følger en del kontoer som har samme interesser som meg, og noen av de har jeg ganske mye kontakt med. Noen har og gått over til FB og mer personlig kontakt.

Anonymkode: b1805...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...