Gå til innhold

Ungdom og påkledning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor strenge er dere når det gjelder ungdom og påkledning nå på vinteren? Her ville jenta gå ut i t-skjorte, tynn jakke, sommersko og ankelsokker (og selvfølgelig bukse). Midt på dagen i dag, når sola kommer (når jeg tenker meg om så er det ikke så mye sol ved skolen hun går) så blir det en fin temperatur, men klokka åtte om morgenen er det kaldt!! Og hun kommer ikke hjem før i kveld fordi hun skal på trening, og da er det kaldt! For litt siden ville hun ikke sykle hjem fra skolen fordi det var kaldt, og vi hadde en lang samtale om det å kle på seg nok klær. Dette hadde hun tydeligvis "glemt" i dag. Nå er det straks vinterferie og jeg er lite interessert i at hun skal ødelegge våre planer i ferien fordi hun blir syk. Lar dere bare ungdommene gå ut og fryse?

Anonymkode: 1e0bd...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ricecrispies

Nei,min 15-åring får ikke lov. Hun liker heldigvis den tykke dunjakka si,men vi har hatt noen diskusjoner om ankelsokker,ja :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander meg ikke inn i hva mine barn på dn alderen kler på seg. Jeg har selv vært ungdom...

Hvis de har lyst til å fryse så værsågod!

Anonymkode: de83e...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander meg inn. Ungene skal lære seg å være fornuftige, og det er uaktuelt å la dem gå ut i ankelsokker og sko som er skitglatte under. 

Anonymkode: 3b8c5...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Når mine barn var 12-13 år var det lett å få de til å bruke varme klær på vinteren og fornuftige vintersko, jo eldre de har blitt jo mer styrer de dette selv. Heldigvis bruker de stort sett både vinterjakke og vintersko, men om de velger å gå med t-skjorte under er det deres valg. 

Det eneste jeg maser på nå er refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marillia skrev:

Når mine barn var 12-13 år var det lett å få de til å bruke varme klær på vinteren og fornuftige vintersko, jo eldre de har blitt jo mer styrer de dette selv. Heldigvis bruker de stort sett både vinterjakke og vintersko, men om de velger å gå med t-skjorte under er det deres valg. 

Det eneste jeg maser på nå er refleks.

Jeg maser om refleks også. Men nå begynner det å lysne om morgenen og jeg får heller ikke støtte fra faren. Da jeg kjørte de til skole og jobb i dag spurte jeg om de såg personen som gikk 50 meter foran oss. Far såg ikke personen i det hele tatt. Litt etter fikk de se to personer som gikk med refleksvest og de såg hvor lett de var synlig. Så der fikk jeg virkelig påpekt det jeg har sagt i hele vinter. TS

Anonymkode: 1e0bd...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...