Gå til innhold

Noen som har Safe to Sleep eller annen pustealarm?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Ville heller tatt annenhver natt med mannen. 1 er våken hele natten, den andre er våken hele natten.

 Trøst deg med at krybbedød heldigvis er veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, markon skrev:

Må bare få svare her! Jeg har prematur datter, og på sykehuset lå hun på en slik plate. De brukte 20 sekund-innstillingen, så når sykehuset gjør det går jeg utifra at det er trygt! Vi fikk med oss denne plata hjem fordi hun har litt problemer med pusten, og hun ligger i babynest! Skjønner ikke helt hva du mener med at detikke passer oppi?? Plata virker fra under flere lag. Vi har babynest som ligger oppå ett saueskinn, som ligger oppå en madrass, og under madrassen legger vi plata! Fungerer som bare det! Aldri fått falsk alarm! :) 

Alarmen virket under madrasser og saueskinn?! Jeg trodde babyen måtte ligge rett oppå plata, evt. kun med et lite teppe mellom ? Vi har Sleepyhead babynest, og den er det en madrass under. Jeg skjønner ikke helt hvordan platen skal kunne fungere under den, men jeg skal teste det ut :blomst: Nå bruker vi kun babynest på dagtid mens vi passer på, men det er kjekt å vite hvordan platen fungerer. Jeg skal skru av 10 sekunders-alarmen neste gang vi bruker matta, tror jeg. Det var jo kun 10-sekunders alarmen som gikk av da vi testet den, bortsett fra en alarm pga. babyen rullet av plata. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, appelsinjuice skrev:

Alarmen virket under madrasser og saueskinn?! Jeg trodde babyen måtte ligge rett oppå plata, evt. kun med et lite teppe mellom ? Vi har Sleepyhead babynest, og den er det en madrass under. Jeg skjønner ikke helt hvordan platen skal kunne fungere under den, men jeg skal teste det ut :blomst: Nå bruker vi kun babynest på dagtid mens vi passer på, men det er kjekt å vite hvordan platen fungerer. Jeg skal skru av 10 sekunders-alarmen neste gang vi bruker matta, tror jeg. Det var jo kun 10-sekunders alarmen som gikk av da vi testet den, bortsett fra en alarm pga. babyen rullet av plata. 

Jada, den virker finfint under madrass! De la den under en vanlig madrass toppet med en tempurmadrass på sykehuset! 

At babyen ruller rundt og bort fra plata vet jeg forøvrig ikke løsningen på! Vår e for liten enda til å ta de helt store kromspringene!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Badebuksa skrev:

Ville heller tatt annenhver natt med mannen. 1 er våken hele natten, den andre er våken hele natten.

 Trøst deg med at krybbedød heldigvis er veldig sjelden.

Du anbefaler å sitte våken hele natta? Da blir man sprø tror jeg. Og vis meg den mannen som klarer det! 

Anonymkode: fe6ed...7bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Sobril
Den ‎11‎.‎02‎.‎2016 at 20.49, appelsinjuice skrev:

Kan du oppdatere tråden med dine erfaringer når du får testet den ut? Jeg syntes det var vanskelig å finne info på norsk da jeg skulle kjøpe pustealam. :blomst: 

Litt treg her, men nå har jeg altså hatt denne alarmen i 11 uker. So here it goes...

Alarmlyden minner litt om en vanlig vekkerklokkealarm. Den har gått av ved noen få anledninger, men jeg har ikke fått panikk av den grunn. Egentlig blir jeg mer lettet fordi jeg vet at den faktisk virker. Grunnen til at den har gått av er fordi den ikke har vært festet skikkelig i bleia. Hvis ikke den oransje sensoren på tuppen er i nærheten av magen til babyen, så kjenner den heller ikke bevegelser og gjør alt riktig ved å pipe. Men det er altså ikke ofte, men en håndfull ganger i løpet av disse 11 ukene.

Den blinker grønt eller oransje for å signalisere bevegelser, noe som sikkert kan være litt irriterende hvis man er veldig sensitiv for lys om natten (ja - det blinker gjennom pysjen). Irriterte meg et par ganger i begynnelsen, men man venner seg stort sett til alt. Jeg tenker ikke noe over dette lenger.

Jeg synes funksjonen når man klipser den til bleia kunne vært litt enklere. Når jeg tar den på er jeg redd for å klype jentungen i skinnet, for festet har tagger for å holde seg fast i bleia, samt at man må tvinge opp denne klipsen med fingrene siden den ikke har type "klesklypefunksjon". Hadde jeg hatt guttebaby ville jeg nok vært enda mer engstelig, og da må man passe for guds skyld passe på at tissen ikke er i nærheten. Men - nå har jeg aldri kommet til skade for å klype henne, så det går nok stort sett veldig greit.

Alt i alt ville jeg ikke vært denne foruten, tross blinking om natten og at den har gått av innimellom (i skrivende stund er det vel en fire ukers tid siden sist - og det har skjedd totalt kanskje fem ganger). Den gjør at jeg føler meg veldig trygg, og uten denne hadde jeg nok ikke fått sove særlig godt om natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sobril skrev:

Litt treg her, men nå har jeg altså hatt denne alarmen i 11 uker. So here it goes...

Alarmlyden minner litt om en vanlig vekkerklokkealarm. Den har gått av ved noen få anledninger, men jeg har ikke fått panikk av den grunn. Egentlig blir jeg mer lettet fordi jeg vet at den faktisk virker. Grunnen til at den har gått av er fordi den ikke har vært festet skikkelig i bleia. Hvis ikke den oransje sensoren på tuppen er i nærheten av magen til babyen, så kjenner den heller ikke bevegelser og gjør alt riktig ved å pipe. Men det er altså ikke ofte, men en håndfull ganger i løpet av disse 11 ukene.

Den blinker grønt eller oransje for å signalisere bevegelser, noe som sikkert kan være litt irriterende hvis man er veldig sensitiv for lys om natten (ja - det blinker gjennom pysjen). Irriterte meg et par ganger i begynnelsen, men man venner seg stort sett til alt. Jeg tenker ikke noe over dette lenger.

Jeg synes funksjonen når man klipser den til bleia kunne vært litt enklere. Når jeg tar den på er jeg redd for å klype jentungen i skinnet, for festet har tagger for å holde seg fast i bleia, samt at man må tvinge opp denne klipsen med fingrene siden den ikke har type "klesklypefunksjon". Hadde jeg hatt guttebaby ville jeg nok vært enda mer engstelig, og da må man passe for guds skyld passe på at tissen ikke er i nærheten. Men - nå har jeg aldri kommet til skade for å klype henne, så det går nok stort sett veldig greit.

Alt i alt ville jeg ikke vært denne foruten, tross blinking om natten og at den har gått av innimellom (i skrivende stund er det vel en fire ukers tid siden sist - og det har skjedd totalt kanskje fem ganger). Den gjør at jeg føler meg veldig trygg, og uten denne hadde jeg nok ikke fått sove særlig godt om natten.

 

Takk for at du skrev dine erfaringer med pustealarmen her :blomst: 

Vi har fortsatt ikke testet Safe to Sleep'en noe mer. Jeg regner med at vi kommer til å teste den igjen når Lillegutt begynner å snu seg rundt på magen selv. Nå som vi bruker Babydorm pute har han alltid nesa rett opp i været og ruller ikke over på siden, så jeg kjenner meg rimelig trygg på at han ikke får nesa klemt ned mot madrassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...