Gå til innhold

Prevensjonsmiddel som ikke minsker sexlyst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått på p-piller i et år nå. I starten var det helt grusomt fordi lysten min var helt borte. Det har blitt bedre nå, men den er liksom ikke helt der. Likevel trenger jeg et prevesjonsmiddel, og typen klarer ikke kondomer. Er det noen som har erfaringer og/eller tips til et prevensjonsmiddel som ikke forminsker sexlysten?

Anonymkode: cc131...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet på p-piller for ett år siden. Her er det kondom eller ingen sex at all. Jeg kom aldri da jeg gikk på p-piller, nå kommer jeg hver gang vi har sex. Synes det er litt egoistisk av kjæresten din å ikke ville bruke kondom. 

Anonymkode: 87f5b...f84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har gått på p-piller i et år nå. I starten var det helt grusomt fordi lysten min var helt borte. Det har blitt bedre nå, men den er liksom ikke helt der. Likevel trenger jeg et prevesjonsmiddel, og typen klarer ikke kondomer. Er det noen som har erfaringer og/eller tips til et prevensjonsmiddel som ikke forminsker sexlysten?

Anonymkode: cc131...c6f

Er han allergisk mot kondomer, eller hvorfor klarer han ikke kondomer?

Anonymkode: 94987...705

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme erfaring som deg. Jeg sluttet på p- pillen for noen mnd siden, og sexlysten har skutt i været. Vi bruker kondom. Jeg håper på å overtale mannen til å sterilisere seg.. 

Jeg har forøvrig prøvd mange forskjellige p- pillemerker og p- ring. Jeg ble nedstemt av alle, og lavere sexlyst. Samt at jeg ikke ble skikkelig våt. Så for meg er det uaktuelt med hormonell prevansjon. 

Nå skal det sies at jeg ikke hadde problemer med sexlysten for endel år siden, selv om jeg brukte p- piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, _Malene skrev:

Har samme erfaring som deg. Jeg sluttet på p- pillen for noen mnd siden, og sexlysten har skutt i været. Vi bruker kondom. Jeg håper på å overtale mannen til å sterilisere seg.. 

Jeg har forøvrig prøvd mange forskjellige p- pillemerker og p- ring. Jeg ble nedstemt av alle, og lavere sexlyst. Samt at jeg ikke ble skikkelig våt. Så for meg er det uaktuelt med hormonell prevansjon. 

Nå skal det sies at jeg ikke hadde problemer med sexlysten for endel år siden, selv om jeg brukte p- piller. 

Hvorfor ta steget med å måtte overtale mannen til å sterilisere seg? Gjerne noe han ikke har lyst til dersom du må overtale han til det.... Du kan jo bare sterilisere deg selv så er det gjort?

Anonymkode: a88a5...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta steget med å måtte overtale mannen til å sterilisere seg? Gjerne noe han ikke har lyst til dersom du må overtale han til det.... Du kan jo bare sterilisere deg selv så er det gjort?

Anonymkode: a88a5...444

Inngrepet er enklere, MYE billigere og jeg regner med de har fått de barna de skal ha/ikke skal ha barn hvis sterilisering er aktuelt. Overtale trenger ikke bety tvinge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Inngrepet er enklere, MYE billigere og jeg regner med de har fått de barna de skal ha/ikke skal ha barn hvis sterilisering er aktuelt. Overtale trenger ikke bety tvinge :)

Neida, det er vel og bra det. Men det er mye lettere å gjøre inngrepet selv, nå, istedefor å vente månder og kanskje år mens hun skal "overtale" mannen til å gjøre det. Det er da virkelig ikke SÅ kostbart å sterilisere seg og går begge sammen om det er det ingen stor kostnad.

Anonymkode: a88a5...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er vel og bra det. Men det er mye lettere å gjøre inngrepet selv, nå, istedefor å vente månder og kanskje år mens hun skal "overtale" mannen til å gjøre det. Det er da virkelig ikke SÅ kostbart å sterilisere seg og går begge sammen om det er det ingen stor kostnad.

Anonymkode: a88a5...444

Alt handler vel ikke om prisen, som jeg skrev er inngrepet enklere for menn også. Det er nå uansett deres sak hvordan de vil gjøre det, men jeg tviler på at TS venter i årevis på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, augustmami skrev:

Prøv med p-ring/nuvaring. :)

Ikke gjør det. Den er stappfull av hormoner. Drepte sexlyst for meg fullstendig. Brukte den i mange år, var deilig med fri fra den :sprettoy: legen min anbefalte meg heller cerazette, den skulle ha mindre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta steget med å måtte overtale mannen til å sterilisere seg? Gjerne noe han ikke har lyst til dersom du må overtale han til det.... Du kan jo bare sterilisere deg selv så er det gjort?

Anonymkode: a88a5...444

Les deg opp på emnet.

Trenger forøvrig ikke ta noe steg. Er ikke noe problem for meg med kondom. Men hvis han blir lei av det, får han sterilisere seg.. Inngrepet er mindre og billigere enn om jeg skulle ha gjort det. 

Nå har jeg sørget for prevansjon i alle år (ved å kødde til mine hormoner), og det er jeg som har betalt for det. Jeg gått gravid, født og ammet våre barn. Jeg steriliserer meg ikke. Det er hans tur nå ;) Han er heldigvis mann nok til å ikke la seg tvinge om han absolutt ikke vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Sterilisering er uaktuelt ettersom vi begge er veldif unge og planlegger barn i fremtidelige år.

Han kan bruke kondom, men vi begge er enige om at det er langt ifra like bra, da ville jeg heller gått på piller. Og hvis alle andre prevensjonsmidler er slik.. Ja da burde jeg vel kanskje fortsette..

Anonymkode: cc131...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skifte ppiller? Jeg har gått på ppiller i 9 år, og har bare opplevd nedsatt sexlyst på det første ppillemerket jeg brukte. Når jeg skiftet til nytt merke så kom sexlysten tilbake for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...