Gå til innhold

Dere som har hatt/har enda regulering som voksne


Gjest bruker83924

Anbefalte innlegg

Gjest bruker83924

Jeg har en ganske lang "tannlege-historie" fra barndommen. Hadde et digert overbitt, mellomrom mellom flere av tennene, og jeg måtte trekke 2 av tennene mine opp da jeg aldri fikk fortennene mine nede. Alt i alt var det mange år med regulering og plate med hette. 

I dag er jeg utrolig misfornøyd med resultatet, og det går ikke en dag uten at jeg irriterer meg over det. Det er to problemer med tennene mine i dag: 1. Fortennene mine oppe og nede står ikke symmetrisk. Det ser derfor ut som jeg har en fortann oppe. 2. Ettersom de trakk de to tennene som skulle stå ved siden av fortennene, så har jeg nå kun spisse tenner foran, utenom de to som er foran da.

Siden det er litt vanskelig å forklare, har jeg lagt til bilde av Tom Cruise og Cheryl Cole, for å illustrere problemet. Tom Cruise har da problem 1, og Cheryl Cole har problem 2. Hvis du setter sammen de to, så får dere mine tenner :)

Spørsmålet er da om problem 1 går an å fikse med regulering? Og om det går an å bruke "usynlig" regulering? Og dere som har hatt lignende problem, hvordan ble resultatet?

Dere som har hatt problem 2, har dere prøvd skallfasett? Hvordan ble resultatet på det?

tom cruise tenner.jpg

cheryl cole.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde overbitt, skeive tenner (ekstremt skeive), mangla en tann i underkjeven (måtte operere den bort da jeg var liten) og fortennene mine stod omtrent oppå hverandre..

Jeg hadde regulering i voksen alder (2 år). Nå får jeg masse skryt for tennene mine (alt har blitt ordner med regulering). Jeg angret ikke et sekund på det, selvom det var kjipt å gå rundt med det. Tror absolutt dine feil kan ordnes med regulering :)

Anonymkode: 61b1b...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde overbitt, skeive tenner (ekstremt skeive), mangla en tann i underkjeven (måtte operere den bort da jeg var liten) og fortennene mine stod omtrent oppå hverandre..

Jeg hadde regulering i voksen alder (2 år). Nå får jeg masse skryt for tennene mine (alt har blitt ordner med regulering). Jeg angret ikke et sekund på det, selvom det var kjipt å gå rundt med det. Tror absolutt dine feil kan ordnes med regulering :)

Anonymkode: 61b1b...adb

Takk for svar! Kjekt å høre at du ble fornøyd :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseendemessig har du ikke noe problem med tennene, du har pene tenner og et pent smil.

jeg har hatt lignende tannregulering som du har hatt og heldigvis så skled tennene litt vekk fra det kjedelige rette resultatet tannreguleringen ga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
Den ‎11‎.‎02‎.‎2016 at 19.32, mini-mio skrev:

Utseendemessig har du ikke noe problem med tennene, du har pene tenner og et pent smil.

jeg har hatt lignende tannregulering som du har hatt og heldigvis så skled tennene litt vekk fra det kjedelige rette resultatet tannreguleringen ga.

Tusen takk for det! Er nok bare fordi jeg er flink til å skjule det. Det er ikke kun utseendemessige grunner til jeg vil ha regulering, men føler jeg må "tilpasse" kjeven for at tennene skal passe. Må liksom justere den litt, og tror kanskje jeg spenner meg litt i kjeve og nakken pga det. Ønsker derfor erfaring fra noen som kanskje har hatt samme problem som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...