Gå til innhold

Gravid 5+1. Er ikke denne testen altfor svak? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stresser veldig nå. Innstilt på at jeg ikke har/kommer til å beholde noen spire i magen. Tok en test for noen timer siden, ca 3 timer etter siste dobesøk. Og den er jo altfor svak til å være så langt jeg er? Er den ikke? :(

Vet når el var, så den kan ikke ha kommet senere. Hadde også kun sex på den datoen. Så i dag er det 20 dager siden eggløsnig. Og testen ble sånn her? Noen som har fått så svak test så seint, og at det likevel gikk bra?

Blir veldig glad for svar!: )

cb+ uke 5.jpg

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vil være sterkere om morgenen enn nå om kvelden. Har du drukket mye i dag? Isåfall vil det også "vanne ut" urinen litt. 

Anonymkode: b0452...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nødvendigvis ikke gå etter styrke på streker, men fra mitt erfaringsgrunnlag er den noe svak og jeg ville vært forsiktig optimistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke drukket spesielt mye egentlig. Skal ta en imorra tidlig og sammenligne kryssa:)

Men i alle tilfeller- jeg tenker at den fremdeles er for svak jeg da....

Takk for svar forresten :)

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg svaret ditt, Silfen :)

Jeg gogler og googler, greier ikke helt å legge fra meg dette her. SElv om jeg vet at det ikke er annet å gjøre enn å vente til imorra og ny test.

Burde den vært mye sterkere, sånn normalt sett? Om jeg produserer hcg seint, noe det jo virker som om jeg gjør, så er jo ikke det et godt tegn ofte ( har jeg lest meg til).

Æsj altså. Dumme test.

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å teste når man først har fått påvist graviditet. Det fører bare til unødig stress og overtolking! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var steinblå på den tiden....

Kanskje best å ta en blodprøve å måle HCG stigning?

Jeg har hatt positive tester flere ganger som så ble negativ noen dager etter. Legen fortalte meg at det var fordi egget hadde "sneiet" så kroppen startet å produsere HCG for så å slippe igjen.

Anonymkode: 554bb...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testen i dag! Du har vel tatt den allerede. Ikke noe gøy når man tester på nytt og ting får feil vei.:klem:

Anonymkode: d2f0e...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hyggelige svar :klem:

Jeg har testet på nytt. Testen er sterkere, men jeg hadde nok fremdeles ventet meg en enda sterkere test. Tenker det er jo bra den er sterkere, samtidig ble den forrige tatt på kveld/ettermiddag urin. Føler og tror den i dag til morgenen burde vært enda sterkere pga mer konsentrert urin.

Legger ved bilde av begge to. Så ser dere tydelig at den i dag er sterkerer. Men den er ikke sterk nok, er den vel?

uke 5. Cb+, dag 1 og 2.jpg

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Takk for hyggelige svar :klem:

Jeg har testet på nytt. Testen er sterkere, men jeg hadde nok fremdeles ventet meg en enda sterkere test. Tenker det er jo bra den er sterkere, samtidig ble den forrige tatt på kveld/ettermiddag urin. Føler og tror den i dag til morgenen burde vært enda sterkere pga mer konsentrert urin.

Legger ved bilde av begge to. Så ser dere tydelig at den i dag er sterkerer. Men den er ikke sterk nok, er den vel?

uke 5. Cb+, dag 1 og 2.jpg

Anonymkode: c282f...e50

Den testen ser riktig ut :)

Anonymkode: 554bb...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere virkelig det? Jeg er 5+2 i dag ( det er 3 uker siden jeg vet jeg hadde el). Er den ikke for svak?

Uansett, takk for at dere er positive på vegne av meg :) Jeg må prøve å drøye med testing fremover ja ;) Dyrt blir det og!

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke den siste ser for svak ut.

Hvis du bekymrer deg kan du måle hcg-stigning hos legen. Men jeg syns ikke den siste ser "dårlig" ut, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken ser tydelig og positiv ut, gratulerer med graviditeten😊 Du må ikke stresse med å ta flere tester nå. Så lenge du ikke begynner å blø, og ingen ting kommer ut,så er du fortsatt gravid😊 Ikke nødvendig å teste mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Men laga nettopp en ny tråd, ang progesteron. Fikk svar på prøve, den var 37. Det er jeg ganske sikker på er altfor,altfor lavt. Venter på at legen skal ringe opp så jeg får bekrefta, men tror nok ikke dette gikk veien dsv....

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var testen i går den første du tok? Hvis du ikke har fått positiv test tidligere, og det var den første kan det jo være at eggløsningen var litt seinere enn du tror?

For å få ro i sjela ville jeg bedt om å få målt hcg ved blodprøve med to dagers mellomrom, men det er meg da, ikke alle som ville gjort det samme.

 

Lykke til, du er i alle fall gravid!

Anonymkode: 9fa76...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 er lavt, men det er innenfor hva fullførte svangerskap har hatt i uke 5. Så ingenting er vel utelukket ennå.  Har du påvist el for 3 uker siden eller har du brukt typ en app? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått påvist eggløsning ved el-tester og symptomer. Gikk på pergo, så den var ganske tydelig.

Har googla meg vondt i hodet, og ser nå at det opereres med ulike "måleenheter". ..

Greier ikke å finne ut hva de har brukt på min prøve, men står " 1 gelerør 8,5 Ml. " Så lurte på om de kanskje har målt "mg/L"? ( Nå aner jeg ikke hva jeg snakker om, ser bare at de finnes convertere fra de ulike enhetene) Dama på kontoret sa jo bare 37.

37 mg/l overført til nmol/L er iallefall 839. Som jeg ser flere har hatt i nærheten av på et par forum. Men jeg vet jo ikke hva de opererte med. Sitter bare å venter på at legen skal ringe meg opp. Hadde vært det beste, så slapp jeg å spekulere så fælt:)

Hvor fant du at 37 er innenfor fullførte svangeskap i uke,5, Silfen? Jeg finner bare fra 80-130 i de tallområdene. Også 600-800 da. Æsj, må finne ut åssen furst måler/måleenhet ( hva det enn heter)..

Anonymkode: c282f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...