Gå til innhold

Lærere og tegnsetting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mesteparten av de lærerne jeg, og mine to brødre, har hatt opp gjennom årene har ved utdeling av diverse papirer, infoskriv, ukeplaner, osv. hatt en overdreven bruk av spørsmålstegn og utropstegn. Det er ikke snakk om litt, men feks "Denne dagen blir skikkelig gøy!!!!!!!!!!!!!!!". Er det bare her i området det er slik, eller opplever folk det slik andre steder og? 

Hva er egentlig greia? Av en eller annen grunn er dette noe som alltid har irritert meg, og jeg kan ikke huske å ha sett andre folk ha en slik ekstrem overdriving av slike tegn. Spesielt lærere burde da vite bedre enn å skrive slik.

Anonymkode: 2abf1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Faktisk aldri opplevd dette.  :P

 Er det unge eller gamle lærere / lærerinner?

Anonymkode: 16b3d...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 Faktisk aldri opplevd dette.  :P

 Er det unge eller gamle lærere / lærerinner?

Anonymkode: 16b3d...4cf

Begge deler, men mest gamle, tror jeg. 

Anonymkode: 2abf1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv på ungdomsskole, men tror aldri jeg har sett dette på noen ukeplaner.

Anonymkode: 3c514...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det bare som om de prøver å være morsomme. 

Anonymkode: 12bb0...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det bare som om de prøver å være morsomme. 

Anonymkode: 12bb0...5de

Det har jeg aldri tenkt på. Kanskje det er en forklaring.

Anonymkode: 2abf1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mesteparten av de lærerne jeg, og mine to brødre, har hatt opp gjennom årene har ved utdeling av diverse papirer, infoskriv, ukeplaner, osv. hatt en overdreven bruk av spørsmålstegn og utropstegn. Det er ikke snakk om litt, men feks "Denne dagen blir skikkelig gøy!!!!!!!!!!!!!!!". Er det bare her i området det er slik, eller opplever folk det slik andre steder og? 

Hva er egentlig greia? Av en eller annen grunn er dette noe som alltid har irritert meg, og jeg kan ikke huske å ha sett andre folk ha en slik ekstrem overdriving av slike tegn. Spesielt lærere burde da vite bedre enn å skrive slik.

Anonymkode: 2abf1...bad

Jeg er helt enig, men jeg synes heller ikke at du har feilfri tegnsetting. Den første setningen burde vel vært tegnsatt slik:

Mesteparten av de lærerne jeg og mine to brødre har hatt opp gjennom årene, har ved utdeling av diverse papirer, infoskriv, ukeplaner osv. hatt en overdreven bruk av spørsmålstegn og utropstegn.

Anonymkode: b878f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, men jeg synes heller ikke at du har feilfri tegnsetting. Den første setningen burde vel vært tegnsatt slik:

Mesteparten av de lærerne jeg og mine to brødre har hatt opp gjennom årene, har ved utdeling av diverse papirer, infoskriv, ukeplaner osv. hatt en overdreven bruk av spørsmålstegn og utropstegn.

Anonymkode: b878f...267

Men nå er ikke jeg lærer da. 

Anonymkode: 2abf1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...