Gå til innhold

Farskap


Pinge

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Pinge skrev:

Jeg har bare sjekket det i etterkant.. Har aldri hatt kontroll på eggløsningsperioden tidligere, men akkurat da var jeg nødt å sjekke for å finne ut av det. :)

Sjekket hvordan? Hvis det er vha app eller kalkulator, forsåvidt vha eggløsningstest også, så er det dessverre såpass usikkert at begge kandidatene er like sannsynlige. Dessuten, egget lever i ett døgn, så med EL den 27. kan du bli gravid også dagen etter, hvis egget fortsatt lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Pinge skrev:

Jeg gjorde ikke det dessverre;) Gikk på prevensjon, men den har tydeligvis sviktet. Men du har helt riktig, bare kvinner som kan bli gravide forhåpentligvis?.... 

Hva slags prevensjon...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Enkelte folk altså. "Ops et uhell at jeg ble gravid når jeg gikk på prevensjon, men jeg visste jo eggløsningstida da", høres veldig mistenksomt ut. Enten er dette troll eller så er det en voksende trend her inne at kvinner vil stå frem med at de ikke vet hvem som er faren. 

Tenker litt det samme. Går man på prevensjon, så har man jo i utgangspunktet ikke eggløsning. Og skulle man glemme noen piller/prevensjonen svikter av andre grunner, så kan man jo umulig vite NÅR eggløsningen i så fall har funnet sted - er jo ingen syklus å snakke om. Er heller motsatt - går man på prevensjon og blir gravid, så tar man tidlig ultralyd fordi man ellers ikke har peiling på hvor langt man er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette skulle være nødvendig, men la meg nå gi dere en forklaring på dette "underlige" som dere så fint kaller det...
Jeg var 17 og gravid. Hadde ingen planer om dette, og brukte kondom begge gangene. Jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning fordi jeg ikke har kontroll på syklusene mine. Jeg kan ikke gå på p-piller, p-ring og liknende fordi kroppen min reagerer så ufattelig dårlig på dette. 
Det hele endte med en abort, både fordi jeg ble truet av han jeg trodde var barnefar, og fordi jeg mistet all tro på meg selv. Nå har det gått et helt år, og jeg sliter like mye som i starten. 
Jeg har en stor familie, med fire søsken og snart 7 tantebarn. Og det er virkelig ikke er en enkel sak, da jeg hele tiden føler at jeg får et slag i trynet når søstrene mine blir gravide som dominobrikker. Jeg er rundt barn konstant, og alt minner meg om det som "egentlig" skulle vært. 
Så vær så snill, ikke kom hit og fortell meg at dette var planlagt, fordi det kan jeg love dere at det ikke var. 

Jeg bærer på flere spørsmål enn mange kan tenke seg, og jeg ville bare ha svar på ett av dem. Tenkte det ville være smart å stille spørsmålet her, men etter å ha prøvd å Google meg fram til svar(og funnet mange kvinneforum) burde jeg visst at de aller fleste tror at kvinner bare er utspekulerte og prøver å lage problemer for andre. Vel, slik er ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pinge skrev:

Trodde ikke dette skulle være nødvendig, men la meg nå gi dere en forklaring på dette "underlige" som dere så fint kaller det...
Jeg var 17 og gravid. Hadde ingen planer om dette, og brukte kondom begge gangene. Jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning fordi jeg ikke har kontroll på syklusene mine. Jeg kan ikke gå på p-piller, p-ring og liknende fordi kroppen min reagerer så ufattelig dårlig på dette. 
Det hele endte med en abort, både fordi jeg ble truet av han jeg trodde var barnefar, og fordi jeg mistet all tro på meg selv. Nå har det gått et helt år, og jeg sliter like mye som i starten. 
Jeg har en stor familie, med fire søsken og snart 7 tantebarn. Og det er virkelig ikke er en enkel sak, da jeg hele tiden føler at jeg får et slag i trynet når søstrene mine blir gravide som dominobrikker. Jeg er rundt barn konstant, og alt minner meg om det som "egentlig" skulle vært. 
Så vær så snill, ikke kom hit og fortell meg at dette var planlagt, fordi det kan jeg love dere at det ikke var. 

Jeg bærer på flere spørsmål enn mange kan tenke seg, og jeg ville bare ha svar på ett av dem. Tenkte det ville være smart å stille spørsmålet her, men etter å ha prøvd å Google meg fram til svar(og funnet mange kvinneforum) burde jeg visst at de aller fleste tror at kvinner bare er utspekulerte og prøver å lage problemer for andre. Vel, slik er ikke jeg :)

Men hvis du ikke VET når du hadde eggløsning, så er det UMULIG å vite hvem som er/var barnefar. Helt umulig. Og for å være sikker på EL på dagen (altså om den var 22., 27. eller 28.) må man nesten ha vært hos gynekolog og få bekreftet EL, ha tatt EL-sprøyte, eller ha målt temperaturen daglig over en lengre periode. Så du kan ikke hevde at din eggløsning var 22-27 - det vet du rett og slett ikke. Og som tidligere nevnt - om egget slapp den 27., ville det kunne leve til og bli befruktet den 28. Dermed er spørsmålet ditt umulig å svare på, og det må du nok dessverre bare slå deg til ro med.

Håper du får hjelp til å håndtere vonde følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...