Gå til innhold

Hvorfor får noen seg ny kjæreste uten problemer mens andre sliter i åresvis??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oioi, spørmålet til TS er stå stort at det krever minst like svar.

Jeg tenker at dette er like omfattende og individuelt som mye annet. Blir helt feil å spekulere rund temaet...da alle svarene egentlig er riktige :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skrev at det var viljen det sto på. Dere skriver jo at det er psyken. Ikke det samme i det hele tatt.

Anonymkode: 0e420...8fe

Viljen til å jobbe med seg selv for å få et forhold. Det er det hun skriver. 

Friker du ut og løper rundt som en hodeløs høne med angst, så må du jobbe med å roe deg ned. Du må ha vilje til å endre denne adferden. 

Graver du deg ned under en sten så må du ha vilje og styrke til å tørre å krype frem. 

Anonymkode: d5799...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mye om å være åpen for et forhold, ikke dermed sagt at man er åpen for forhold med hvem som helst. Er man åpen, blid og omgjenglig, og innstilt på å møte folk, så tiltrekker man seg flere mennesker. Da er det også større sjanse for å møte noen man kan bli forelsket i.

Jeg merker forskjell selv etter å ha vært i et fast forhold lenge. det første jeg tenkte var hvordan i all verden skal jeg finne noen ny, har ikke møtt en aktuell kandidat på mange år. Men når jeg bare var ferdig med sorgen og begynte å se meg rundt, være aktiv og sosial, så popper det opp kjekke og hyggelig menn både her og der! Ingen forelskelse foreløpig, men det er en person jeg har lyst til å bli bedre kjent med, for jeg tror virkelig han kan være en kandidat. Så får vi se om følelsene kommer.

Anonymkode: 73235...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan nok også være den store forskjellen. Jeg kunne aldri datet eller blitt sammen med noen jeg ikke var forelsket i. Jeg må føle en trekning allerede ved første møte for at det i det hele tatt skal bli aktuelt, og jeg må føle meg skikkelig betatt for å kunne gå videre. De jeg møter som jeg liker selskapet til har jeg som venner. 

Anonymkode: d9e1e...c35

Det var jo en jeg satte pris på selskapet til ved første møte, og tenkte mye på han i etterkant. Men var ikke sommerfugler i magen og forelskelse. 

Skjønner jo at folk vil ha det, men da må man også akseptere å vente lenger på kjæreste. 

Anonymkode: 634a0...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. februar 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev:

Det kan nok skyldes ulike faktorer, evt. en kombinasjon av faktorer.

Noen er rett og slett attraktive på markedet. Grunnen til dette kan være utseende, et vinnende vesen, eller en eller annen utstråling som får det motsatte kjønn til å bli dratt mot dem. Hvis man alltid har en kø av kjekke menn/pene damer utenfor døra, så er det lett å havne i nye forhold konstant.

Så er det ikke alle som går like langt i "dybden" emosjonelt i forhold. Noen er mer overfladiske enn andre og går fort videre etter brudd, blir kjapt forelsket i nye.

Noen er også redde for å være alene, trenger en partner hele tiden for å være komfortable.. Og knytter seg derfor fort til hvem som helst som viser dem interesse. Handler ikke så mye om forelskelse, mer om trygghet. Noen har ikke så strenge krav til en partner, de trenger bare en kjæreste for ikke å være alene.

Anonymkode: 4020f...fee

Min erfaring er at de mest attraktive er lenger singel og mer selektiv til hvem de involverer seg i, mens de mindre attraktive hopper fra forhold til forhold.

Anonymkode: d9717...2f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det skrev hun ikke. Du blir avvist fordi du kanskje vil for mye. Det kan skremme vettet av en evn ny partner. 

Eller du vil noe partner føler han ikke kan etterkomme. 

Kjærestefolk er vel mer avslappet og nyter det de får uten å kjase og mase eller lukke seg helt inn. De er trygge og balanserte, mens de kronisk single enten tar helt av eller gjemmer seg under en stein om noe er i ferd med å skje. 

Anonymkode: d5799...600

Hvordan kan du påstå at "kjærestefolk" er mer avslappet og nyter det de får uten å kjase og mase eller lukke seg inn? Videre at de er trygge og balanserte, mens de kronisk single enten tar helt av eller gjemmer seg under en stein om noe er i ferd med å skje? Hallo?!? Hun jeg kjenner som er ustabil, usikker , bekreftelsessyk osv, hopper fra forhold til forhold ( og dette gjelder mange "kjærestefolk" !) , mens jeg som er balansert, attraktiv... jeg har en ro i meg så jeg er ikke desperat etter å få en kjæreste, jeg tenker skjer det så skjer det...Jeg er også mye mer selektiv, noe jeg synes er en viktig faktor her, at mange langtidssingle er ofte mer selektiv enn de som "nyter det de får". Og jeg vil mye heller ha en mann som har vært singel lenge enn en som har hatt en haug av kjærester...

Så please legg av deg den holdningen din NÅ!

Anonymkode: d9717...2f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du påstå at "kjærestefolk" er mer avslappet og nyter det de får uten å kjase og mase eller lukke seg inn? Videre at de er trygge og balanserte, mens de kronisk single enten tar helt av eller gjemmer seg under en stein om noe er i ferd med å skje? Hallo?!? Hun jeg kjenner som er ustabil, usikker , bekreftelsessyk osv, hopper fra forhold til forhold ( og dette gjelder mange "kjærestefolk" !) , mens jeg som er balansert, attraktiv... jeg har en ro i meg så jeg er ikke desperat etter å få en kjæreste, jeg tenker skjer det så skjer det...Jeg er også mye mer selektiv, noe jeg synes er en viktig faktor her, at mange langtidssingle er ofte mer selektiv enn de som "nyter det de får". Og jeg vil mye heller ha en mann som har vært singel lenge enn en som har hatt en haug av kjærester...

Så please legg av deg den holdningen din NÅ!

Anonymkode: d9717...2f4

Å hallo lizzm. Legg av deg holdningen sjæl :P 

Men da har du jo svar på din egen situasjon. Du er kresen. Det er ikke din venninne. 

Anonymkode: d5799...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å hallo lizzm. Legg av deg holdningen sjæl :P 

Men da har du jo svar på din egen situasjon. Du er kresen. Det er ikke din venninne. 

Anonymkode: d5799...600

Nettopp!

De som hopper fra forhold til forhold er iKKE kresne!

Takk for at du bekreftet poenget mitt ;)

Anonymkode: d9717...2f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

De som hopper fra forhold til forhold er iKKE kresne!

Takk for at du bekreftet poenget mitt ;)

Anonymkode: d9717...2f4

Men fordi dette gjelder dere to, så gjelder det ikke nødvendigvis andre ;)

For min del er det forpliktelsesangst som stopper meg. Jeg får helt hetta av å miste friheten min. Men det er ikke slik jeg ønsker det.

Anonymkode: d5799...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

TS, det kalles skjebne. Slutt å sammenligne deg med andre og hva de oppnår i livet. 

                      image.jpeg.94d5a9e057c9cfcfa839f82956ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. februar 2016 at 15.14, AnonymBruker skrev:

Her er det mange forskjellige mulige forklaringer. Jeg tenker det kan være greit å dele opp personene som "alltid er sammen med noen" i noen hovedkategorier.

De beste partnerne

Her finner man enkelt og greit dem som er mest attraktiv på datingmarkedet. Som flere i tråden allerede har vært inne på, dette er mennesker som rett og slett fordi de har mange som er interesserte, aldri er single veldig lenge om gangen. Flere grunner til det, men typiske kandidater er veldig pene mennesker, menn med svært høy suksess (som vil ha forhold) og generelt stabile og attraktive mennesker med store omgangskretser. Dette er mindre problematiske og emosjonelt stabile mennesker som er hyggelige å være sammen med. Folk som er på dateren med dem skjønner at her er det lurt å få etablert seg fort, og kommer raskt til å foreslå eller legge opp til et fast og forpliktende forhold. 

Å høre hjemme i denne kategorien kan man gjøre MASSE for å få til.

Overlapperne

Disse menneskene gjør det ikke slutt med sin nåværende kjæreste før de har en ny en linet opp. Enten bevisst eller ubevisst. 

Den desperate/ensomme

Bitre single mennesker har en tendens til å tenke at alle seriemonogame hører hjemme i denne kategorien. Den ubehagelige sannheten er at disse aller fleste menneskene ikke har kjæreste "hele tiden" fordi de er patologisk redde for å være ensomme og er stuck i ulykkelige forhold. Noen av dem er det åpenbart, men langt fra alle. Først og fremst hr de lært seg å finne seg i at mennesker er forskjellige, de har ikke et ønske om å sammenlikne sin nåværende partner med en fantasipartner som ikke finnes, osv. 

Det burde ikke komme overraskende på noen at folk som har vært i forhold en stund, også faktisk blir flinkere til det. Da er det også mer sannsynlig at fremtidige forhold og dating blir en suksess.

Enkelt og greit: De beste objektene er ikke på markedet lenge. Dette gjelder også datingmarkedet. 

Anonymkode: b6d47...737

Dette var et meget fornuftig innlegg! 

Anonymkode: 926e0...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 14.05, AnonymBruker skrev:

Tja, det er jo ikke så enkelt. Fra naturens side er det jo ikke alle som skal formere seg, det er rett og slett bare noen som må tape for at andre skal vinne. Og går det skeis hver eneste gang man prøver seg på noen, så er det jo et signal om at man er en av disse, og det er da mer konstruktivt å fokusere på andre deler av livet og droppe dating og forhold. 

Anonymkode: 7f2a6...ddc

Skru over humøret ditt og tankegangen din til en annen frekvens så skal du se at utstrålingen din blir annerledes og så vil det skje ting som ikke har skjedd før.  Holdningen din er problemet ditt, ikke en naturlov som du har funnet opp for å ha en teit unnskyldning. Jada, vi mennesker er dyr, men det faktisk slik at de som vil ha kjæreste kan få kjæreste :) Det krever bare en innnsats og ofte holdningsendring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Nettinettet skrev:

Skru over humøret ditt og tankegangen din til en annen frekvens så skal du se at utstrålingen din blir annerledes og så vil det skje ting som ikke har skjedd før.  Holdningen din er problemet ditt, ikke en naturlov som du har funnet opp for å ha en teit unnskyldning. Jada, vi mennesker er dyr, men det faktisk slik at de som vil ha kjæreste kan få kjæreste :) Det krever bare en innnsats og ofte holdningsendring :)

Så man skal bare ta å finne seg noen, bare fordi man vil ha en kjæreste?

Anonymkode: 87704...615

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg får "følelser" for forskjellige jenter oftere enn jeg bytter sokker. Kanskje litt satt på spissen, men han har vært keen på minst 4-5 forskjellige jenter det siste halvåret mens jeg sliter enda med følelser for eksen. Skjønner ikke hvordan han greier, men gutter tar kanskje lettere på følelser enn jenter? Ikke vet jeg. Vi er iallfall forskjellige. 

merk: jeg har ingenting imot at kompisen min kan gå så lett fra ene til annen, jeg bare klarer ikke sette meg inn i det fordi jeg ikke er slik selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonGangerTo skrev:

TS, det kalles skjebne. Slutt å sammenligne deg med andre og hva de oppnår i livet. 

                      image.jpeg.94d5a9e057c9cfcfa839f82956ef6

:klappe:

Anonymkode: e74a4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C'est la vie:)

Jeg er av typen som omtrent ikke har vært singel siden jeg var 18. Har hatt 2 lange forhold som tok slutt, og er nå gift. Har aldri vært redd for å være alene, for meg handlet det om at jeg tilfeldigvis møtte min nåværende mann omtrent etter bruddet. 

Har flere venninner som er single, noen har aldri hatt et langvarig forhold. Flere av dem har datet mann på mann, men kommer ikke lengre enn noen uker, før de kutter kontakten. Ei har fortalt at det er fordi hun finner feil med alle. En annen forelsker seg ikke lett. Felles for dem alle er at de ønsker seg en mann de kan bygge en fremtid med. De er alle klar for det. 

Hvorfor vi er i ulik livssituasjon tror jeg handler om tilfeldigheter. Hadde ikke jeg møtt min ektemann, hadde jeg nok heller ikke vært i et forhold i dag. For jeg var klar for singellivet og reise. Men plutselig var jeg kone, stemor og gravid.

- C'est la vie -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært seriemonogam i hele mitt liv. Nå har det derimot gått et par år uten kjæreste og da har jeg lukket meg på en annen måte. Jeg tenker mer på konsekvensene av å nvolvere meg - og prisen!

Så nå vurderes potensielle beilere n ø y e r e enn noensinne.

Anonymkode: ec06a...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært seriemonogam i hele mitt liv. Nå har det derimot gått et par år uten kjæreste og da har jeg lukket meg på en annen måte. Jeg tenker mer på konsekvensene av å nvolvere meg - og prisen!

Så nå vurderes potensielle beilere n ø y e r e enn noensinne.

Anonymkode: ec06a...2a6

Jepp. Man blir mer lukket. Ikke fordi man ønsker å lukke seg, men erfaringer har gjort at man er mer skeptisk. Det er ikke å være kresen men det er et resultat av en eller flere hendelser og kan kalles selvbeskyttelse. 

Selv har jeg opplevd grusomme ting fra menn og jeg er livredd for de. Allikevel ønsker jeg å finne meg en partner som jeg kan føle trygghet med. Det er ikke enkelt. 

Anonymkode: d5799...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er veldig kresen og sikter gjerne veldig høyt. På menn de ikke har sjangs på.  Mens noen bare tar det første og beste de ser. En venninne av meg er aldri singel. Hun tar det første hun ser Viser en mann henne interesse på byen, så tar hun han og ferdig med det. Hun er ikke kresen akkurat. 

Jeg tror tilfeldigheter har en stor rolle. Du er på riktig plass på riktig tid. Jeg møtte samboeren min på fest for snart 6 år siden. En fest jeg egentlig ikke hadde tenkt å dra på. Hadde nok ikke møtt han hvis jeg ikke dro på festen. Hvorfor noen er evig singel er mange grunner til. Noen er fryktelig kresne. Du kan fremstå masete, sur, egoistisk , dum eller wathever. Å stresse med å finne seg kjæreste, er ikke så lurt. For man vil ikke virke desperat heller. Flaks har mye å si. Noen er veldig atraktive og får nesten hvem de vil. Trenger ikke å jobbe for det. 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...