Gå til innhold

Hvorfor får noen seg ny kjæreste uten problemer mens andre sliter i åresvis??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du høres litt nedlatende ut når du sier "at Du ikke hopper inn i forhold med hvem som helst" gjemt bak at du ikke tør fordi du kanskje er kresen. 

Jeg er en som ikke har vært singel siden je var 16, så og si. Går ikke rett i et forhold men holder kjapt på noen igjen dersom et forhold blir slutt og regner oss så og si alltid som eksklusive ganske tidlig. Jeg vil si jeg er kresen, har sagt nei til mange. Har har hatt to forhold, men holdt på med ganske mange. Kun en av dem har vært veldig tilfeldig og vært en jeg ikke har vært betatt eller forelsket i.

kanskje noen er mer attraktive for men og samtidig får god kjemi med de fleste, og er flinkere til å finne gode menn.

Anonymkode: 22319...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selvfølgelig har det noe med at noen er mer åpne for forhold og at andre kanskje er redde for å  være alene.
samtidig er det viktig å understreke at noen ikke får seg partner pga dem er lite attraktive, er generelt kjedelige og uinteressante mennesker og ikke kanskje ikke har de beste sosiale antennene.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Gosa skrev:

Etter mitt forrige forhold traff jeg en ny mann ganske raskt. Jeg falt og falt til jeg var paddeflat, fôret meg selv med ting som at "det er fint å føle på å være alene" og sånn, men hva skulle jeg gjøre da? Sende drømmemannen på dør fordi det hadde sett bedre ut utenifra? Veldig glad for at jeg slapp ham inn i steden, for han er en knakende god fyr!

Slik var det for meg, også! Jeg kom ut av et samboerforhold med det som var min første store kjærlighet. Dette forholdet fikk en voldsom avslutning, og under en mnd etter bruddet møtte jeg en ny mann. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å ta meg en pause, komme meg på bena mentalt etter bruddet. Men plutselig dukket denne fantastiske mannen opp, tok meg med storm, og hadde jeg skulle bekymret meg over hvordan det hyppige skiftet av partner så ut for andre, så hadde jeg nok ikke vært lykkelig gift med ham den dag i dag...

Anonymkode: 7252d...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssingel men har alltid en eller annen mann som står å banker på døra her. Jeg får oppmerksomhet. Men så fort jeg faller for de, så forsvinner de :P noe som har gjort meg veldig usikker i den såkalte mellomfasen, og jeg låser meg helt. Er livredd for å forelske meg for det gjør jo bare vondt. 

Nå har jeg to-tre menn. En som kun dreier seg om sex og en som er dønn seriøs og som har ventet på meg i snart to år nå. Valget burde jo vært enkelt men jeg holder på å tørne her. Tryggere med et uforpliktende forhold selv om jeg ønsker meg ekte kjærlighet og stabilitet. 

Anonymkode: d5799...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Summers skrev:

Det er vel rimelig klart at man har tatt noen feil valg om man er ufrivillig langttidssingel, det er vel svært sjeldent det er skjebnebestemt. Tviler på at det er fordi man er for kresen.  Har i hvert fall ikke møtt noen ufrivillig langtidssingle som er for kresne. Altså de kan god si at de er kresne, men de faller for alt muligrart.  Så de er bare kresne som i at de ikke kunne vært sammen med hvem som helst, men det gjelder jo alle. 

Hvorfor skulle ikke kombinasjonen være mulig? Kjenner jo flere som er kresne og som alltid har vært single, eller har vært single i en lang periode. Flere av dem har hatt muligheter men velger å ikke følge det opp. Sånn sett er det jo ikke helt ufrivillig men ganske tett på. 

Min erfaring er at disse ikke faller for "alt muligrart", det er jo nettopp det som er utfordringen. Har man høye og/eller sære krav til en partner vil jo utvalget naturlig nok være begrenset. Det er også fullt mulig å falle for noen uten at man nødvendigvis ønsker et forhold av den grunn. Dersom man mistenker eller vet at en person ikke passer så er det fullt mulig å likevel ha følelser uten at man agerer på dem. 

Anonymkode: 7f2a6...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del dreide langtidssingel livet først og fremst om at det var mitt valg. Kanskje ikke helt bevisst,  men jeg var ikke interessert eller åpen for noe nytt forhold eller så mye som en flirt. Så da var jeg singel da, og trivdes med det, i 13 år. 

Fra jeg åpnet for muligheten til at det kanskje kunne være hyggelig med en person å dele livet mitt og til jeg ble funnet av kjærestemannen gikk det bare ca 6 mnd. 

Så en del langtidssingel er som meg, de velger det  mer eller mindre bevisst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er du kjempeheldig! Jeg håpet på det samme, men tror nok ikke hodet og hjertet mitt var klar for det. Hvor traff du denne fantastiske mannen?

Anonymkode: 64e88...7fc

I kjøkkenavdelingen på Ikea!

(Det høres ut som en spøk, men det er helt sant :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanna87

Det er mange faktorer som spiller inn, men det er ikke å legge under en stol at pene mennesker har det lettere med å komme seg fort i forhold. Jeg har selv gått singel i 4 år før han jeg er sammen med nå, og det handler om at jeg ikke møtte den rette, og de jeg møtte ville andre ting enn forhold. Ellers handler det om hvor kresen folk er, og hva de søker etter. Jeg har selv venninner som aldri har vært singel mer en noen uker, fordi de ikke klarer seg alene. De har derfor tatt det de har fått mange ganger, men sjeldent blir det noe langvarig. En annen venninne av meg er meget pen, og har en flott personlighet og mange menn liker henne, og derfor er hun aldri singel fordi hun tiltrekker seg mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor får noen seg ny kjæreste uten problemer mens andre sliter i åresvis??

Forklaringen er ganske enkel; Noen er fornøyd med alt mulig "rask" mens andre venter på Mr. Right.

 

 

Anonymkode: 7907c...df4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gosa skrev:

I kjøkkenavdelingen på Ikea!

(Det høres ut som en spøk, men det er helt sant :fnise:)

Det tror jeg faktisk på! Har sett mange potensielle menn der faktisk!😀

Anonymkode: 64e88...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du høres litt nedlatende ut når du sier "at Du ikke hopper inn i forhold med hvem som helst" gjemt bak at du ikke tør fordi du kanskje er kresen. 

Jeg er en som ikke har vært singel siden je var 16, så og si. Går ikke rett i et forhold men holder kjapt på noen igjen dersom et forhold blir slutt og regner oss så og si alltid som eksklusive ganske tidlig. Jeg vil si jeg er kresen, har sagt nei til mange. Har har hatt to forhold, men holdt på med ganske mange. Kun en av dem har vært veldig tilfeldig og vært en jeg ikke har vært betatt eller forelsket i.

kanskje noen er mer attraktive for men og samtidig får god kjemi med de fleste, og er flinkere til å finne gode menn.

Anonymkode: 22319...169

Det var ikke nedlatende, men jeg merker at det skal klaffe på mange plan for at jeg skal gå inn i et forhold. Jeg trenger forelskelsen. Selv om det har vært veldig hyggelige gutter som har vært interessert så synes jeg det har vært feil å involvere seg siden det ikke har vært følelser fra min side. Synes bare det er rart at noen kan møte noen så raskt etter forhold og få følelser. Men forskjellen er kanskje at noen har blir lei den de har vært sammen med og er mentalt ferdig når de går ut av forholdet. For min del var det et voldsomt brudd for to år siden og det tok to år å komme over han. Jeg har vel akkurat fått hodet på riktig sted og vet mer nå hva jeg er ute etter. Håper at jeg også finner en snart😊

Anonymkode: 64e88...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg veldig på. Har et par venninner som knapt har vært singel i sitt liv. Den er ikke slutt med en før de finner en ny. Hvordan klarer de dette? Er det jeg som er for kresen som ikke tør å hoppe inn i et forhold med hvem som helst? Skulle jeg tatt flere sjanser? Jeg er rimelig frustrert av å være singel nå etterhvert.

Anonymkode: 64e88...7fc

 

Tror du vet svaret på dette selv.

Hvis du vil ta hvem som helst til å være din

kjæreste, go ahead.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ble det slutt med min eks i begynnelsen av juli i fjor, og i slutten av august hadde jeg allerede ny kjæreste. Jeg skulle absolutt ikke ha kjæreste sånn som det var da, men så klikka vi så godt og bare falt pladask for hverandre, og nå er vi samboere. Jeg tror det har litt med "flaks" å gjøre om man treffer noen, men så tror jeg også at noen personligheter er litt mer universale opp i mot andre personer enn andre. Kanskje de som sliter med å finne seg en kjæreste har det vanskeligere for å finne kjemi med folk. Det er bare min teori :) 

Anonymkode: f3a78...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del ble det slutt med min eks i begynnelsen av juli i fjor, og i slutten av august hadde jeg allerede ny kjæreste. Jeg skulle absolutt ikke ha kjæreste sånn som det var da, men så klikka vi så godt og bare falt pladask for hverandre, og nå er vi samboere. Jeg tror det har litt med "flaks" å gjøre om man treffer noen, men så tror jeg også at noen personligheter er litt mer universale opp i mot andre personer enn andre. Kanskje de som sliter med å finne seg en kjæreste har det vanskeligere for å finne kjemi med folk. Det er bare min teori :) 

Anonymkode: f3a78...389

Så bra for deg😊 Jeg har kjemi med mange og får ofte høre at jeg er flott og blid dame. Men tror nok selvfølelsen min og tankene mine hindrer meg i å treffe noen som det klaffer med. Ser at det kanskje er forskjellen på meg og en del av venninnene mine. Dessverre for meg...

Anonymkode: 64e88...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del ble det slutt med min eks i begynnelsen av juli i fjor, og i slutten av august hadde jeg allerede ny kjæreste. Jeg skulle absolutt ikke ha kjæreste sånn som det var da, men så klikka vi så godt og bare falt pladask for hverandre, og nå er vi samboere. Jeg tror det har litt med "flaks" å gjøre om man treffer noen, men så tror jeg også at noen personligheter er litt mer universale opp i mot andre personer enn andre. Kanskje de som sliter med å finne seg en kjæreste har det vanskeligere for å finne kjemi med folk. Det er bare min teori :) 

Anonymkode: f3a78...389

Jeg har ingen problem med kjemi med andre. Putt meg inn i en hver gjeng og jeg vil kjapt finne folk jeg matcher med. Mine sosiale evner er meget bra. Men det blir ingen potensiell kjærester ut av dette. 

Som jeg skrev om meg selv tidligere så får jeg en indre uro når ting begynner å skje. Noe menn ant merker. Uansett hvor rolig jeg prøver å virke, så blir det kaos. Og dette blir nesten verre og verre for hver gang jeg møter noen. Ergo holder jeg meg til mine elskere selv om tilbudet om noe ekte og virkelig er der. Dette er ikke et frivillig valg. Det bare blir sånn. Jeg tror ikke jeg er alene om dette heller. 

Anonymkode: d5799...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen problem med kjemi med andre. Putt meg inn i en hver gjeng og jeg vil kjapt finne folk jeg matcher med. Mine sosiale evner er meget bra. Men det blir ingen potensiell kjærester ut av dette. 

Som jeg skrev om meg selv tidligere så får jeg en indre uro når ting begynner å skje. Noe menn ant merker. Uansett hvor rolig jeg prøver å virke, så blir det kaos. Og dette blir nesten verre og verre for hver gang jeg møter noen. Ergo holder jeg meg til mine elskere selv om tilbudet om noe ekte og virkelig er der. Dette er ikke et frivillig valg. Det bare blir sånn. Jeg tror ikke jeg er alene om dette heller. 

Anonymkode: d5799...600

Akkurat sånn jeg har det. En indre uro og masse stress når jeg først møter noen. Men nå har jeg bestemt meg for å få hjelp til det. Har ikke lyst å leve livet alene.

Anonymkode: 64e88...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor får noen seg ny kjæreste uten problemer mens andre sliter i åresvis??

Forklaringen er ganske enkel; Noen er fornøyd med alt mulig "rask" mens andre venter på Mr. Right.

 

 

Anonymkode: 7907c...df4

Det der tror jeg ikke noe på. Jeg er langtidssingel, både frivillig og nå ikke helt frivillig, men det er flere av de jeg har datet jeg kunne tenkt meg å date mer. Men det er bare dønn umulig, så da regner jeg med at det er meg det er noe galt med, for det er iallfall ikke verken det å være fornøyd med ALT eller sitte og bli grå mens jeg venter på EN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen slike venninner. Det som kjennetegner mine venninner er, usikkerhet, veldig lite selvstendig, trenger hjelp til ting som oppussing ol og da er det jo kjekt å ha en handyman, ekstremt sosiale, opptatt av fasade. Jeg tror disse personlige trekkene er grunn til att de aldri er single. Men for min del er det rart og merkelig å finne seg ny kjæreste 2 uker etter at et forhold som varte i 6 år tok slutt. For så å være kjærester med han nye i 6 mnd, så blir det også slutt, og etter en mnd blir vi presentert for han nye.. Er vell ikke mye ekte kjærlighet å spore.

Anonymkode: aae89...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De venninnene mine som er single er gjerne de som er litt desperate etter å få seg kjæreste. Det virker som at de ikke trives som single, og dermed utstråler noe som ikke akkurat er positivt og attraktivt for menn. 

Anonymkode: 3bc4a...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 18.54, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg veldig på. Har et par venninner som knapt har vært singel i sitt liv. Den er ikke slutt med en før de finner en ny. Hvordan klarer de dette? Er det jeg som er for kresen som ikke tør å hoppe inn i et forhold med hvem som helst? Skulle jeg tatt flere sjanser? Jeg er rimelig frustrert av å være singel nå etterhvert.

Anonymkode: 64e88...7fc

Ja du bør ta flere sjanser, men å ta en sjanse betyr ikke at du skal hoppe inn i ett nytt forhold. Hvordan møter du mennene du treffer - energimessig? Altså er du åpen for kjærligheten eller velger du å sikre deg til du vet hva de føler eller om det kan bli noe?

 

Den 10.2.2016 at 18.59, AnonymBruker skrev:

De er mer åpne mentalt for et forhold. De som alltid er single er mer kompliserte å lese/komme innpå.

Det er rett og slett bare forskjell på folk med forskjellige "energier".

Anonymkode: d5799...600

Nettopp. Single i seg selv trenger ikke være kompliserte, men single som ønsker seg en kjæreste og er redd for å trø feil er ofte veldig kompliserte. Alt skal analyseres og bedømmes og det skaper en negativ energi som mannfolk / kvinnfolk skyr som ilden.

Hvis single legger vekk skrepsisen sin og begynner å bare være glade og fornøyde og ukompliserte så vil de også møte de rette for dem. 

Ingen - jeg gjentar INGEN vil åpne seg følelsesmessig til en person som de føler tester dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...