Gå til innhold

Hvorfor får noen seg ny kjæreste uten problemer mens andre sliter i åresvis??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg veldig på. Har et par venninner som knapt har vært singel i sitt liv. Den er ikke slutt med en før de finner en ny. Hvordan klarer de dette? Er det jeg som er for kresen som ikke tør å hoppe inn i et forhold med hvem som helst? Skulle jeg tatt flere sjanser? Jeg er rimelig frustrert av å være singel nå etterhvert.

Anonymkode: 64e88...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er mer åpne mentalt for et forhold. De som alltid er single er mer kompliserte å lese/komme innpå.

Det er rett og slett bare forskjell på folk med forskjellige "energier".

Anonymkode: d5799...600

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så tar de det de får og ikke er spesielt kresne eller så klaffer det bare sånn... Tror helst det første. Noen mennesker er for redde for å være alene

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på den her, er akkurat som deg! Dette gjelder sikkert ikke for alle, men ei jeg kjenner som alltid har fått seg ny kjæreste uten problemer har sagt at hun rett og slett ikke klarer å være alene. Høres litt trist ut når man ser sånn på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg er sånn som ofte finner en ny ganske fort. Men det er mest tilfeldigheter. Jeg er også den som stort sett er i langvarige forhold. Og jeg er veldig kresen. Så trenger ikke å være det at dem ikke er kresne. Kan vel være mange forskjellige grunner til det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Alex Turner skrev:

Slenger meg med på den her, er akkurat som deg! Dette gjelder sikkert ikke for alle, men ei jeg kjenner som alltid har fått seg ny kjæreste uten problemer har sagt at hun rett og slett ikke klarer å være alene. Høres litt trist ut når man ser sånn på det.

Vedder på at hun ikke er forelsket engang. Hun må bare ha noen. Trasig. Folk har fodt av å være litt alene i en periode i livet. Viktig å lære seg å bli selvstendig og ikke gjøre seg avhengig av en partner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er mer åpne mentalt for et forhold. De som alltid er single er mer kompliserte å lese/komme innpå.

Det er rett og slett bare forskjell på folk med forskjellige "energier".

Anonymkode: d5799...600

Nja, min opplevelse av de (både menn og kvinner) som holder på slik som beskrevet i HI råkker opp masse bagasje både følelsesmessig og mange barn med flere forskjellige personer. Noe som gjør det vanskelig for dem å bli tatt seriøst den dagen de treffer noen de virkelig faller for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de ikke sitter og syns synd på seg selv?

Anonymkode: 03f01...f7a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok skyldes ulike faktorer, evt. en kombinasjon av faktorer.

Noen er rett og slett attraktive på markedet. Grunnen til dette kan være utseende, et vinnende vesen, eller en eller annen utstråling som får det motsatte kjønn til å bli dratt mot dem. Hvis man alltid har en kø av kjekke menn/pene damer utenfor døra, så er det lett å havne i nye forhold konstant.

Så er det ikke alle som går like langt i "dybden" emosjonelt i forhold. Noen er mer overfladiske enn andre og går fort videre etter brudd, blir kjapt forelsket i nye.

Noen er også redde for å være alene, trenger en partner hele tiden for å være komfortable.. Og knytter seg derfor fort til hvem som helst som viser dem interesse. Handler ikke så mye om forelskelse, mer om trygghet. Noen har ikke så strenge krav til en partner, de trenger bare en kjæreste for ikke å være alene.

Anonymkode: 4020f...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse som har hatt kjæreste hele tiden nesten, unntatt et prs opphold mellom forholdene

Jeg er veldig kresen og jeg er veldig glad i singellivet. Jeg koser meg som singel men er aldri singel...

For når jeg først er singel har jeg gjerne 5-6 menn som kjenper om å få meg..  noen av dem ventet åresvis på at jeg skulle bli singel igjen.. 

 Og når man da opplever at en av de gutta er bare utrolig bra match og man digger å være sammen ...så er det vanskelig å bare avvise personen også. Vi var på dateren i 8 mnd uten å være i et forhold fordi jeg nektet! Men måtte jo gi meg etterhvert.  

Nå er jeg gift med han. 

Så det dreier seg ikeikke om at jeg ikk er kresen eller bare tar noen,  men menn vil ha meg og de kjemper for det..

Anonymkode: 60c20...21e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Har man mange muligheter er det ikke direkte rart. Jeg hadde sikkert kunne vært sånn om jeg og hadde hatt dørene mine rent ned. Liker illusjonen av forutsigbarhet og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har mye med at noen er åpne og nysgjerrig på andre. At man lytter interessert i andre, er positiv og gir glede og positivitet. Det er attraktivt og positivt å være sammen med glade mennesker. Det må selvsagt ikke være påtatt, men at man er positiv innstilt og åpen for både å lytte på andre, men også dele og gi av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel rimelig klart at man har tatt noen feil valg om man er ufrivillig langttidssingel, det er vel svært sjeldent det er skjebnebestemt. Tviler på at det er fordi man er for kresen.  Har i hvert fall ikke møtt noen ufrivillig langtidssingle som er for kresne. Altså de kan god si at de er kresne, men de faller for alt muligrart.  Så de er bare kresne som i at de ikke kunne vært sammen med hvem som helst, men det gjelder jo alle. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Summers skrev:

Det er vel rimelig klart at man har tatt noen feil valg om man er ufrivillig langttidssingel, det er vel svært sjeldent det er skjebnebestemt. Tviler på at det er fordi man er for kresen.  Har i hvert fall ikke møtt noen ufrivillig langtidssingle som er for kresne. Altså de kan god si at de er kresne, men de faller for alt muligrart.  Så de er bare kresne som i at de ikke kunne vært sammen med hvem som helst, men det gjelder jo alle. 

Er det noe i veien med de som er langtidssingle? Er ikke det en drøy påstand? Jeg har bare vært singel i to år, men føler ikke at det er så fryktelig lenge selv om jeg gjerne skulle hatt en ny kjæreste nå. Jeg forstår at folk sliter med å finne noen, det skal mye til for at det skal klaffe.

Anonymkode: 64e88...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe i veien med de som er langtidssingle? Er ikke det en drøy påstand? Jeg har bare vært singel i to år, men føler ikke at det er så fryktelig lenge selv om jeg gjerne skulle hatt en ny kjæreste nå. Jeg forstår at folk sliter med å finne noen, det skal mye til for at det skal klaffe.

Anonymkode: 64e88...7fc

Man er jo i stor grad ansvarlig for om man klaffer med folk. Ikke bare er man ansvarlig for å bli likt, men om man er attraktiv så strekker jo også den andre personen seg lenger for å bli likt av deg. Sier ikke at man klaffer med alle, men om man ikke klaffer med noen så gjør man vel noe galt, eventuelt så er det noe "i veien" med en. Det er litt mer enn bare uflaks i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haaploes

Etter mitt forrige forhold traff jeg en ny mann ganske raskt. Jeg falt og falt til jeg var paddeflat, fôret meg selv med ting som at "det er fint å føle på å være alene" og sånn, men hva skulle jeg gjøre da? Sende drømmemannen på dør fordi det hadde sett bedre ut utenifra? Veldig glad for at jeg slapp ham inn i steden, for han er en knakende god fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gosa skrev:

Etter mitt forrige forhold traff jeg en ny mann ganske raskt. Jeg falt og falt til jeg var paddeflat, fôret meg selv med ting som at "det er fint å føle på å være alene" og sånn, men hva skulle jeg gjøre da? Sende drømmemannen på dør fordi det hadde sett bedre ut utenifra? Veldig glad for at jeg slapp ham inn i steden, for han er en knakende god fyr!

Da er du kjempeheldig! Jeg håpet på det samme, men tror nok ikke hodet og hjertet mitt var klar for det. Hvor traff du denne fantastiske mannen?

Anonymkode: 64e88...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gosa skrev:

Etter mitt forrige forhold traff jeg en ny mann ganske raskt. Jeg falt og falt til jeg var paddeflat, fôret meg selv med ting som at "det er fint å føle på å være alene" og sånn, men hva skulle jeg gjøre da? Sende drømmemannen på dør fordi det hadde sett bedre ut utenifra? Veldig glad for at jeg slapp ham inn i steden, for han er en knakende god fyr!

Er med den innstillingen man finner han. Når man har lyst å være singel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk har ulike krav, ulik personlighet, og ulik nivå av flaks. Noen blir utrolig fort forelsket, og hopper inn i forhold hele tiden. Mens jeg ikke ble forelsket før jeg fylte 33. Noen er redd for å være alene, og er i et forhold bare for å være i et forhold.

Det er ikke vanskelig å få seg kjæreste. Om du driter i hvordan denne fyren er, men bare tar den første og beste som vil være kjæreste med deg. Det vanskelige er å få seg en kjæreste som man faktisk har lyst til å være kjæreste med. 

Anonymkode: 07513...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...