Gå til innhold

Tips for svømming med kontaktlinser?


lillekattepus

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanligvis briller, og bør egentlig ikke bruke kontaktlinser hver dag fordi jeg har en eller annen øyesykdom som krever spesial-lagde briller eller noe. Vet ikke selv hva det heter, haha. Pytt pytt.

Jeg skal begynne å svømme, og siden jeg ikke ser noe uten briller jeg jo bare bruke dagslinsene. Har kjøpt svømmebriller. Er det noe annet jeg bør tenke på? Er redd for infeksjon, men kan jo ikke la være å bruke de heller, ellers vet jeg jo ikke hvor jeg svømmer... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker linser daglig og det eneste jeg passer på er å ikke få vann på øyet siden linsen fort kan falle ut. Ellers har jeg ingen bekymringer angående linser i vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillekattepus skrev:

Jeg bruker vanligvis briller, og bør egentlig ikke bruke kontaktlinser hver dag fordi jeg har en eller annen øyesykdom som krever spesial-lagde briller eller noe. Vet ikke selv hva det heter, haha. Pytt pytt.

Jeg skal begynne å svømme, og siden jeg ikke ser noe uten briller jeg jo bare bruke dagslinsene. Har kjøpt svømmebriller. Er det noe annet jeg bør tenke på? Er redd for infeksjon, men kan jo ikke la være å bruke de heller, ellers vet jeg jo ikke hvor jeg svømmer... :fnise:

har svømt mye med kontaktlinser og har ikke hatt noen problemer med infeksjon så lenge du er nøye med hygienebruken hver dag og lar øynene hvile. Problemet med linser + basseng er at det er veldig lett å miste linsene i vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglinser er greit for svømming, tror det blir mindre reaksjon i øynene enn de som ikke har linser i det  hele tatt. Infeksjon kan komme om du bruker månedslinser eller mer.

Anonymkode: b5e47...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D Forresten, vet dere om man må bruke badehette i vanlige svømmehaller (sånn generelt, noen har jo sikkert egne regler)? 

Da tar jeg linsene på meg, svømmer mest mulig med sv.brillene på og bytter til briller når jeg er ferdig! Det tror jeg kan være lurt...

Endret av lillekattepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har døgnlinser og svømmer med disse med ujevne mellomrom. Har aldri hatt noen som helst problemer med dette. Jeg bruker jo linsene dag og natt i en måned, men på kvelden etter svømming pleier jeg å ta de ut og la de ligge i vann over natta. Optikeren min mente dette var mer enn bra nok, og jeg har ikke hatt noen problemer med linsene i forbindelse med svømming. Har du engangslinser bør ikke dette være noe problem i det hele tatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så lenge siden min optiker fortalte meg at linsene bør tas ut/byttes etter bading. Og jeg har brukt linser i 10 år. Har gått helt fint selv om jeg ikke har gjort det da. :)

Anonymkode: 9c939...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid svømmebriller. Briller i basseng går jo ikke :fnise: Og uten noe er jeg hjelpesløs,  passerte grensa for "sosialt blind" for lenge siden! Og å risikere å miste linsene i bassenget er uaktuelt. Koster jo 150 kr pr linse! Kaster liksom ikke 300 NOK uti bassenget heller...

Men tror du kan få svømmebriller med styrke. Sikkert svindyrt da! 

I svømmehall må du enten bruke badehette eller sette opp håret i strikk. Fant ut at badehette er veldig greit. Klor er jo ikke så bra for håret..

Anonymkode: 73c53...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...