Gå til innhold

sæden renner jo ut??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, VinterSnø skrev:

Selvfølgelig! Hvorfor tror du du får så mange "teite" svar? =) 

Nei skjønte ikke det at DETTE spm var så innmari "teit" heller ;)

Anonymkode: d35a7...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var her om dagen det rant etter samleie selvom jeg lå helt rolig i sengen. Vi prøver da og få barn og har nylig startet

Anonymkode: d35a7...b9a

Selv om du ligger rolig renner det ut etterhvert.. Prøv det andre har anbefalt med pute under rumpa med beina høyt, og at han blir inni deg til den er slapp.. Men du bør nok ikke ligge sånn i evigheter med tanke på UVI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Smookiekins skrev:

Selv om du ligger rolig renner det ut etterhvert.. Prøv det andre har anbefalt med pute under rumpa med beina høyt, og at han blir inni deg til den er slapp.. Men du bør nok ikke ligge sånn i evigheter med tanke på UVI. 

 Det er da egentlig anbefalt å gå på dro 15-30 minutt etter samleie for å unngå UVI. Å ligge med bena opp i været trur ikke hjelper noe særlig, det blir bare slitsomt i lengden.

Nei, TS, det vil ikke minske sjansene dine å bli gravide fordi den øverflødige sæden renner ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, karlakarl skrev:

 Det er da egentlig anbefalt å gå på dro 15-30 minutt etter samleie for å unngå UVI. Å ligge med bena opp i været trur ikke hjelper noe særlig, det blir bare slitsomt i lengden.

Nei, TS, det vil ikke minske sjansene dine å bli gravide fordi den øverflødige sæden renner ut.

Ja, det var det jeg tenkte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, karlakarl skrev:

 Det er da egentlig anbefalt å gå på dro 15-30 minutt etter samleie for å unngå UVI. Å ligge med bena opp i været trur ikke hjelper noe særlig, det blir bare slitsomt i lengden.

Nei, TS, det vil ikke minske sjansene dine å bli gravide fordi den øverflødige sæden renner ut.

takk for svar, var såpass vanskelig for folk å bare svare på et enkelt spm

Anonymkode: d35a7...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke åpen passasje inn til livmoren under hele syklusen hos de fleste.  Den er mer åpen rundt eggløsning (for at sædceller skal kunne komme inn) og selvsagt under menstruasjon.  

Jeg betviler vel om metoder som å ligge høyt med bekkenet vil ha noen uttelling hos folk med normal anatomi og normal sædkvalitet hos mannen. Men det skader jo ikke å gjøre det. Sperm inneholder også langt mer enn sædceller,  og alt det andre har man ikke bruk for etter at sædcellene har kommet inn i livmoren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange dumme svar her. Ironisk nok gjør dere ikke narr av feilaktige råd, selv om disse rådene egentlig bare bekrefter det TS (feilaktig) har trodd - at det er mindre sjanse for å bli gravid om sæden renner ut. Dere som gjør narr - hvorfor er dere så inkonsekvente? Dere som skryter av egen kunnskap? Merk: jeg syns ikke dere som har gitt litt feilaktige råd er dumme, det er dem som gjør narr jeg ikke helt forstår meg på. 

Nei, det er ikke mindre sjanse for å bli gravid om sæden renner ut. Nettopp derfor er det ikke vits å ligge med beina eller rumpa opp rett etter samleie - de cellene som er gode nok er allerede på vei dit de skal, og renner ikke ut. 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens, skjerp dere. 

TS: hvis du er engstelig så kan du kjøpe Softcups og putte inn rett etter sex. De kan sitte inne over natten og holder leveransen på plass ved livmorhalsen. :)

Anonymkode: d22d4...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg ble gravid selv om det rant ut. Mista etterpå da. Men det er en annen sak. Poenget er at kjerringråd med beina opp og pute under rumpa er kjærringråd. Fins ingen vitenskapelige bevis på at det har noe og si fra eller til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dusje rett etter samleie, med god vask og spyling for å unngå uvi. Jeg har da barn med få PP på begge to. 

Anonymkode: bd9c9...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

TS - ja, sæden renner ut, men det betyr ikke at alt renner ut (da ville jo ingen klare å bli gravide). Noen tror det hjelper å ligge med pute under rumpa en stund etter utløsning, det kan i alle fall hjelpe psykisk ;) Men altså, sæden blir skutt inn med ganske stor hastighet når han kommer, og det du ser som renner ut er overflødig væske. 

Anonymkode: 9f5ac...72c

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...