Gå til innhold

Hva var dine "varsler" på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du noen forvarsler dagene/ukene før fødsel? Isåfall hvilken?

Anonymkode: 9eae2...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du noen forvarsler dagene/ukene før fødsel? Isåfall hvilken?

Anonymkode: 9eae2...f0e

Jeg begynte å " neste" , som betyr, vaske, rydde, spise, strøk duker og baby tøy, pyntet og ordnet😉 Jeg har 6 fødsler bak meg, men den berømte slim proppen vet jeg ennå ikke hva er🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting første gang, der satt det bare rett i gang med veer.

2. gang fikk jeg en tydelig tegningsblødning, og 7 timer senere startet veene. Tegningsblødning skal visst være et like sikkert tegn på at fødselen straks er i gang som at vannet går.

Begge mine er født på termindagen.

Anonymkode: 68479...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mammatil6 skrev:

Jeg begynte å " neste" , som betyr, vaske, rydde, spise, strøk duker og baby tøy, pyntet og ordnet😉 Jeg har 6 fødsler bak meg, men den berømte slim proppen vet jeg ennå ikke hva er🤗

Hehe sånn hadde jeg det igår! Begynte å male skap og bord og bakte til meg og kjæresten. Vet ikke om det er det samme.. Og i forrige gårs så begynte jeg å ville ommøblere rommet, så fikk med kjæresten på det+at jeg rydda hele leiligheten.

hvor lenge før fødsel begynte du med det? Og hvor lenge før/etter termin? 

Jeg er nemlig bare 37 uker på vei om noen dager, men har merka noen ting som vanligvis ikke er helt meg 🤔🤔

Anonymkode: 9eae2...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god stund før fødsel, mine ble født 10 +- termin, mine oppdagelser, var at, på mine 3 eldste barn, hadde ingen av oss barn fra før,10 dager før termin, han har senere får barn med ny kone, 8-10 dager før termin, mine to neste, hadde barnefar 2 fra før, født noen dager etter termin, mine 2 noen dager etter termin, hun siste hadde også en far med egne barn, født noen dager før termin, siste min er født 8 dager før termin, så ifølge mine erfaringer, ville jeg spurt svigermor om din manns fødsel og termin, eller om han har andre barn😉 Bare husk at dette ikke er vitenskap, bare observasjoner fra ei mamma som har for mye fritid😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe sånn hadde jeg det igår! Begynte å male skap og bord og bakte til meg og kjæresten. Vet ikke om det er det samme.. Og i forrige gårs så begynte jeg å ville ommøblere rommet, så fikk med kjæresten på det+at jeg rydda hele leiligheten.

hvor lenge før fødsel begynte du med det? Og hvor lenge før/etter termin? 

Jeg er nemlig bare 37 uker på vei om noen dager, men har merka noen ting som vanligvis ikke er helt meg 🤔🤔

Anonymkode: 9eae2...f0e

Alt som har med husarbeid i slutten av graviditeten er nesting😉 Med hun siste tapetserte jeg hele stua, alene😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mammatil6 skrev:

Alt som har med husarbeid i slutten av graviditeten er nesting😉 Med hun siste tapetserte jeg hele stua, alene😆

Såpass ja! 😆 Hvor lenge før fødsel kan man holde på med dette da? Skal fikse og ordne på rommet i dag også😋

Anonymkode: 9eae2...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjæ, nedpress, kynnere, modningsrier eller hva man skal kalle det hver dag i minst en mnd før fødsel. Noen kaller det forvarsel, jeg kaller det irriterende.

Eneste sikre tegnet på nært forestående fødsel var når vannet gikk. Skal man overanalysere hver lille ting kroppen finner på i tiden før termin får man vel knapt tid til annet enn å sitte å kjenne etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker, kommer ann på, men det er bare å fortsette, du klarer ikke å gjøre noe skade, dessuten tror jeg det er en fin forberedelse på jobben du skal gjøre under fødselen, bare huske på at du må sove, du trenger å være uthvilt også, og når du er riktig lei, da har du masse sex, du kan framskynde/ hjelpe fødselen igang med sæd😉 Det er samme stoffet i det, som den den bruker på sykehuset for å sette igang en fødsel, bare mindre dose😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke i forveien begynte slimproppen å gå. 5 dager før fikk jeg maserier (regelmessige men overkommelige) og trodde det var i gang, men hadde bare 2 cm åpning. Gikk de neste dagene med "mensmurringer" og regelmessige kynnere. Natten det satte i gang var det ikke tvil, jeg skalv over hele kroppen og hadde kraftige tak.

Anonymkode: 1eb6a...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager på overtid gikk proppen ;) Skjedde dessverre ingenting før det.

Anonymkode: c3337...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk og jeg hadde småblødninger i litt over en uke før termin. Lillegutt kom 3 dager etter termin. Vannet gikk aldri, og ble tatt på sykehuset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom slim med blod i. Etter det kjente jeg rier som bygde seg opp over flere dager. 

Anonymkode: 3e69b...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slimproppen gikk på termindagen, ellers hadde jeg ingen tegn. Sov så godt som aldri før natt til tredje dag på overtid, og den morgenen begynte riene helt ut av det blå (kanskje god søvn var et tegn, hehe):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 timer før han kom, 12 timer før riene startet hadde jeg en liten blødning. Men det var det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble veldig ZEN. Satt i sofaen å bare rugga frem og tilbake som en ball. Kjente noen svaaaaake repeterende mensamerter. Litt som mini rier.

Anonymkode: 6f533...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - ingenting. så ble jeg satt igang 14d over termin

2 - ingenting. haha.

Anonymkode: fe1e7...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått noen forvarsler og tre av våre fire barn er født hjemme og den siste på vei til sykehuset. De bare plopper ut sier mannen min. 

En av de er også født i fostervannsekken. 

Anonymkode: 21e34...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelmessige kynnere om natta 3 dager før. Følte det på meg at noe var i gjære. Det var det :-)

 

Anonymkode: 5a38c...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...