Gå til innhold

Hjelp! Brukte skokrem på semsket skinn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle impregnere og pusse skoene mine og brukte skokrem på et par sko med semsket skinn. Kan ingenting om sko og visste ikke at semsket skinn ikke tålte skokrem. De har blitt flekkete  og stygge.. kjøpte de rett før jul og de var dyre:( 

Noen som har gjort det samme og som klarte å redde skoene?

Anonymkode: afd9e...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort akkurat det samme med mine sko - som også var dyre, dyreste skoene jeg har unnet meg noen gang faktisk :( Har lurt fælt på hva jeg skal gjøre.. Leste et sted at man kan ta på eplecidereddik blandet ut med vann, men vet ikke om jeg tør. Tror kanskje jeg skal prøve det på en liten flekk og se hva som skjer. Men noe jeg gjør, er å bruke suede renovator. Bruker den ofte, i håp om at den semska feelingen skal komme tilbake. Vet ikke om det går though.. Men den er hvertfall bare å øse på med, umulig å ødelegge noe mer hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring skobutikken og spør om råd. De har sikkert hørt om andre som har gjort samme "stuntet". Der kanskje det er hjelp å få. Iallfall hvis du møter på en av de mer erfarne fast ansatte som har vært der en stund, og ikke en ekstrahjelp-skoleelev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med skokrem? Er det en krem med farge, eller er det noe ala lærbalsam (som er "fett" på en måte uten farge)?

Dersom det er lærbalsam kan du kjøpe skinnvask på skobutikken, samt en grov svamp og vaske skoen godt. Dersom det enda er mer igjen etterpå har skobutikken også et slags "viskelær" samt en børste for semsket skinn som du kan bruke etterpå. Er nok en jobb å få det vekk dersom du har smurt inn begge skoene helt, men det skal gå bare du bruker litt tid. 

Var en kunde som hadde smurt litt lærbalsam på en Timberland- sko (som er nubuck-skinn, gule), og vi fikk det vekk på denne måten. Dersom det er fett du har smurt med, så vil det jo også slites vekk litt etter litt ved bruk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...