Gå til innhold

Hvor pålitelig er graviditetstesten?


Katey

Anbefalte innlegg

Hei :) Tok en graviditetstest i går som viste negativt (det jeg håper på siden jeg et 20 og student ;)  ), men jeg tok den midt på dagen, og vurderer å ta en ny for å være sikker.

Jeg holdt meg i flere timer og prøvde å ikke drikke alt for mye sånn at det skulle være konsentrert nok, og testen var tydelig negativ. 

Jeg har avstands-forhold, og sist vi var sammen var 13. januar. En gang etter det har jeg hatt en slags mensen, men den varte i to milde dager, og jeg har alltid hatt 5 dager der 3 av de er ganske kraftige. Jeg har hørt at blødninger ikke er så uvanlig når en går på p-piller selv om en er gravid. For halvannen uke siden fikk jeg vondt i puppene..

Men siden det er såpass tidsrom mellom "mulig befruktning" og nå, ville ikke testen vært ganske sikker uansett om det ikke er morgen urin? Har ikke noe særlig erfaring med dette :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skulle du hatt mensen da? Hvis det fremdeles er noen dager til bør du bruke morgenurinen.

Testene er vanligvis veldig pålitelige, men feil kan selvfølgelig forekomme. Ta en ny test du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Riskrem skrev:

Når skulle du hatt mensen da? Hvis det fremdeles er noen dager til bør du bruke morgenurinen.

Testene er vanligvis veldig pålitelige, men feil kan selvfølgelig forekomme. Ta en ny test du :)

Har egentlig allerede hatt det.. Var rundt 18. januar, men det var mye mildere enn jeg vanligvis har. Går på p-piller, så bestemmer litt selv, men pleier å ha hver 4. uke, så blir vel neste uke igjen. 

Skal prøve på nytt i morgen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK :) Men hvis du skulle hatt mensen 18 januar og testen var negativ så er den nok negativ. Hadde du vært gravid hadde den slått ut positivt. Da jeg testet gjorde jeg det 5 dager etter at jeg skulle hatt mensen. Testet på dagtid og den ble positiv på tre sekunder liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...