Gå til innhold

En hjerteskjærende historie fra Calais


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

En hjerteskjærende historie fra Calais og hvordan det er å leve der med all kriminaliteten uten at politiet vil hjelpe.

Er politiet i Europa i krig mot befolkningen? Vi ser det i det ene europeiske landet etter det andre at politiet og pressen svikter oss som bor og alltid har bodd i Europa. Vi betaler deres lønninger, men jobben gjør de for andre. I Sverige, som har en helt annen hverdag enn oss med store overgrep mot den svenske befolkningen, vil ikke venstresiden se problemet. Derfor tror jeg venstresiden er villig til å ofre Norge, ofre våre barns framtid, og det uten at det får konsekvenser for dem. De har samme mulighet som oss andre til å hente informasjon, men gjør det ikke.

Hva tror du, vil venstresiden og politiet forsette med å ofre landet vårt, selv om de ser hvilket problem de har satt oss i? Politiet vet hva som skjer.

Vi ser det på AP nå, de driver politikk, mens landet trenger samarbeid og klare tanker. Det er viktigere for AP å vinne en debatt på TV, enn å gjøre jobben som ledere i en turbulent og skremmende tid. Det har skremt meg skikkelig og det er åpenlyst at mange politikere ikke skjønner hva som foregår. 

Pressen sender oss rett til høyre med alt det innebærer og skal selvfølgelig ta det ansvaret som dette fører til. Men hvor lenge må man vente? Når journalister holder nyheter tilbake svikter de sitt eget fag og det burde få konsekvenser, pressestøtten bør fjernes fra slike aviser. De holder ikke mål og har en politisk agenda som ikke tjener landet.

 

 

 

Anonymkode: 6531c...608

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare Calais som sliter. Spør grekerne som bor på de øyene som i løpet av kort tid ble forvandlet til enorme asylmottak. Spør dem om sikkerhet, trygghet, kriminalitet, fullstendig ødelagt familieforetak på grunn av sviktende antall turister. Intervjuene er der ute, tilgjengelige for alle. Som om politikerne bryr seg ... :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt skrev:

Det er ikke bare Calais som sliter. Spør grekerne som bor på de øyene som i løpet av kort tid ble forvandlet til enorme asylmottak. Spør dem om sikkerhet, trygghet, kriminalitet, fullstendig ødelagt familieforetak på grunn av sviktende antall turister. Intervjuene er der ute, tilgjengelige for alle. Som om politikerne bryr seg ... :( 

Ja, vi har alle sett den greske kvinnen som trygler Europa om hjelp, barna holdes hjemme fra skolen og kvinner kommer seg ikke på jobb. Det virker som om nordmenn må kjenne det på egen kropp før de skjønner hvilken situasjon de har satt landet i.

 

 

 

 

Anonymkode: 6531c...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har alle sett den greske kvinnen som trygler Europa om hjelp, barna holdes hjemme fra skolen og kvinner kommer seg ikke på jobb. Det virker som om nordmenn må kjenne det på egen kropp før de skjønner hvilken situasjon de har satt landet i.

Anonymkode: 6531c...608

Mange nordmenn er så enveiskjørt at det er helt skremmende. Jeg tror ikke de forstår hvordan situasjonen er sørover i Europa.

Jeg lurer på hvordan befolkningen i Oslo hadde reagert hvis det hver måned ankom 60 000 flyktninger, som flyktet videre derfra og til resten av Europa. Hele Oslo S og bussterminalen fullt av flyktninger. Flyktninger på Operaen og rundt hele havna, som står i hundretalls for å bli shippet videre. Fullt av flyktninger i gatene. Flyktninger traskende rundt for å finne veien ut av byen. Hele året. Flere år i strekk. Vi kunne ikke sendt barna våre på skolen vi heller. Jeg tror ikke nordmenn hadde godtatt det, men jeg tror ikke folk tenker på landene sør i Europa. De fleste tenker bare på seg selv, og hvordan de best kan justere egne meninger det rådende konsensuset i hva som er "riktig".

Anonymkode: 2bd70...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye frykt her inne. Slapp av, Europa blir mer og mer multikulturelt uansett om du liker det eller ei. Så det er ikke så mye å gjøre med den saken. 

Akkurat nå driver EU å lage en plan på hvor folk skal bli plassert i år. Storbritannia skal ta rundt 90 tusen osv.

Anonymkode: 30424...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

Det er ikke bare Calais som sliter. Spør grekerne som bor på de øyene som i løpet av kort tid ble forvandlet til enorme asylmottak. Spør dem om sikkerhet, trygghet, kriminalitet, fullstendig ødelagt familieforetak på grunn av sviktende antall turister. Intervjuene er der ute, tilgjengelige for alle. Som om politikerne bryr seg ... :( 

 0g lykke til med å få aviser i Europa til å faktisk skrive om dette....  :angry:

Anonymkode: 6c236...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10.2.2016 at 15.29, AnonymBruker skrev:

Mye frykt her inne. Slapp av, Europa blir mer og mer multikulturelt uansett om du liker det eller ei. Så det er ikke så mye å gjøre med den saken. 

Akkurat nå driver EU å lage en plan på hvor folk skal bli plassert i år. Storbritannia skal ta rundt 90 tusen osv.

Anonymkode: 30424...3d8

Det er ikke sikkert David Cameron vil gå med på det. Det er like så urealistisk som når Tyskland og Sverige prøvde å få resten av Europa til å ta imot flere i fjor. Jeg tror du har misforstått hva EU er, de enkelte land har fortsatt sin suverenitet og kan si "Nei". http://www.theguardian.com/politics/2016/jan/21/david-cameron-eu-referendum-europe-migration

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 skrev:

Det er ikke sikkert David Cameron vil gå med på det. Det er like så urealistisk som når Tyskland og Sverige prøvde å få resten av Europa til å ta imot flere i fjor. Jeg tror du har misforstått hva EU er, de enkelte land har fortsatt sin suverenitet og kan si "Nei". http://www.theguardian.com/politics/2016/jan/21/david-cameron-eu-referendum-europe-migration

Det samme har Cameron sakt i 6 år. For noen år siden sa han at immigrasjone skulle være i de " ti tusener", og så endte det opp med rundt 300 tusen. Og i fjor var det rekordhøye tall på 330 tusen.

Så det er sikkert snakk om de "ti tusener" i år og, og så ender det på 250-350 tusen.

http://www.theguardian.com/uk-news/2015/aug/27/net-migration-predicted-to-hit-record-level

Anonymkode: 30424...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 15.29, AnonymBruker skrev:

Mye frykt her inne. Slapp av, Europa blir mer og mer multikulturelt uansett om du liker det eller ei. Så det er ikke så mye å gjøre med den saken. 

Akkurat nå driver EU å lage en plan på hvor folk skal bli plassert i år. Storbritannia skal ta rundt 90 tusen osv.

Anonymkode: 30424...3d8

Hvorfor må absolutt denne påtvugne multikulturen være muslimsk :( hva jeg skulle gitt for at det var f. eks japanske eller amerikanske flyktninger, da kunne vi tatt imot millioner i Europa og det ville ikke vært farlig eller ødeleggende for noen. Bare et hjertesukk. 

Anonymkode: 4dbc0...135

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må absolutt denne påtvugne multikulturen være muslimsk :( hva jeg skulle gitt for at det var f. eks japanske eller amerikanske flyktninger, da kunne vi tatt imot millioner i Europa og det ville ikke vært farlig eller ødeleggende for noen. Bare et hjertesukk. 

Anonymkode: 4dbc0...135

En av grunnene er at det er land i Midtøsten som vesten bomber. Dermed "må" vesten ta inn flyktninger, eller er det jo en rasekrig. Altså vesten dropper bomber etter bomber på en spesefik folkegruppe (arabere), uten å engang hjelpe uskyldige i lokalbefolkningen.

Anonymkode: 30424...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av grunnene er at det er land i Midtøsten som vesten bomber. Dermed "må" vesten ta inn flyktninger, eller er det jo en rasekrig. Altså vesten dropper bomber etter bomber på en spesefik folkegruppe (arabere), uten å engang hjelpe uskyldige i lokalbefolkningen.

Anonymkode: 30424...3d8

Men utenom de reelle flyktningene som kommer har vi blitt tvunget til å godta at Norge er multikulturelt, les MUSLIMSK og det er bare så forferdelig sørgelig. Jeg kommer aldri til å godta at vi skal være multikulturelle så lenge det kun er blandet med èn kultur, og den kulturen går imot alt jeg står for av verdier. 

Anonymkode: 4dbc0...135

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store problemer i Calais:

 

 

Byen blir ødelagt, økonomien i byen er fallende, turister kommer ikke, flere campingplasser sliter. Immigrantene har fått det for seg at Stor-Britannia er paradis, takket være menneskesmuglere som gjør store penger på denne krisen.

Beboere i The Jungle er tilbudt opphold på asylmottak, men nekter. Det burde være utvisningsgrunn.

Er dette noe vi kommer til å se andre steder i Europa, store grupper som vil leve parallelt med resten av samfunnet?

Anonymkode: 6531c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 10.46, AnonymBruker skrev:

 

 

En hjerteskjærende historie fra Calais og hvordan det er å leve der med all kriminaliteten uten at politiet vil hjelpe.

Er politiet i Europa i krig mot befolkningen? Vi ser det i det ene europeiske landet etter det andre at politiet og pressen svikter oss som bor og alltid har bodd i Europa. Vi betaler deres lønninger, men jobben gjør de for andre. I Sverige, som har en helt annen hverdag enn oss med store overgrep mot den svenske befolkningen, vil ikke venstresiden se problemet. Derfor tror jeg venstresiden er villig til å ofre Norge, ofre våre barns framtid, og det uten at det får konsekvenser for dem. De har samme mulighet som oss andre til å hente informasjon, men gjør det ikke.

Hva tror du, vil venstresiden og politiet forsette med å ofre landet vårt, selv om de ser hvilket problem de har satt oss i? Politiet vet hva som skjer.

Vi ser det på AP nå, de driver politikk, mens landet trenger samarbeid og klare tanker. Det er viktigere for AP å vinne en debatt på TV, enn å gjøre jobben som ledere i en turbulent og skremmende tid. Det har skremt meg skikkelig og det er åpenlyst at mange politikere ikke skjønner hva som foregår. 

Pressen sender oss rett til høyre med alt det innebærer og skal selvfølgelig ta det ansvaret som dette fører til. Men hvor lenge må man vente? Når journalister holder nyheter tilbake svikter de sitt eget fag og det burde få konsekvenser, pressestøtten bør fjernes fra slike aviser. De holder ikke mål og har en politisk agenda som ikke tjener landet.

 

 

 

Anonymkode: 6531c...608

"De forteller oss at immigrantene er en kulturell berikelse for oss, men jeg spør meg selv hvor denne berikelsen er? For hvis det er å sparke, ødelegge, stjele, voldta, så er vi franskmenn helt kapable til å gjøre det selv. Alt de trengte var å spørre."

Det var dagens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1+1=2

http://ekstrabladet.dk/112/medie-vaebnede-hoejreradikale-gennembanker-migranter-i-frankrig/5951034

Og her ser vi resultatet av unnfallenhet og manglende politisk vilje/evne til å gjøre jobben de er satt til.

I Norge har vi en helt annen hverdag enn i mange europeiske land, vi har enda ikke måtte betale med egen kropp i den grad som befolkningen i mange europeiske land. Mange opplever at egen befolkning blir ofret økonomisk i tillegg.

Pressens manglende vilje til å å formidle nyheter som handler om immigranter, presser Europas befolkning mot høyre det nyhetene finnes. Og menneske er lett å prege, det ser vi i debatter i Norge, mange mangler informasjon om problemet siden nyheter blir tatt til seg fra aviser som leker 'Keiserens Nye Klær'. Pressen og myndigheter fremmer polarisering i egen befolkning ved å holde informasjon tilbake. Et bevisst valg? Eller bare skremmende dumskap?

Vold skal aldri brukes som virkemiddel, men når mennesker blir fortrengt fra områder de alltid har bodd på, blir fortvilelsen stor og folk tar 'saken' i egne hender når politi ikke har ressurser til å trygge livet for oss som bor her.

Dette er en skummel utvikling som jeg mener blir trigget fram av dårlig lederskap, konfliktskyhet og pressen som tror de gjør oss en tjeneste ved å holde tilbake informasjon.

Jeg er bekymret for framtiden, for barna mine, for at innvandrere som lever et normalt liv hos oss skal utsettes for vold.

Europas befolkning går i 'skapt' utakt.

Anonymkode: 6531c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...