Gå til innhold

Erfaring babytøy. Hvor bør man handle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for så mange gode tilbakemeldinger :) Ser at det er litt ulike oppfatninger av billigbutikkene. Regner med at det er fordi alle babyer er ulike i størrelsen.

TS

Anonymkode: d4d19...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Junior på snatt 4 mnd bruker stortsett bare ull body og ull strømpebukse/longs. Har endel plagg I bomull fra name it og kappahl, men foretrekker ullklær fra PoP, janus, troll, lillelam og huilt&claire. Har noen bomullspysjer og omslagsbodyer fra kappahl og de er supre. Har hatt noen plagg fra h&m men de passet ikke junior. 

Har fått mesteparten av klærne I gaver..  veldig heldige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye fra HM, veldig rimelige omslagsbodyer og rekker ikke bli slitt før baby vokser fra det. Men kjøper en str større der, virker som de har lagd klær for korte, runde babyer...

Hos Cubas har jeg kun funnet en type omslagsbody. Men fornøyd med den.

Ellers har vi mest fra Newbie/Kappahl, myke fine klær med god passform for barnet vårt.

Polarn-klær tåler nok mer. God passform. Men synes det blir dyre klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn O. Pyret til bodyer, bukser og litt spesielle ting. Feks utedresser og lignende. Synes de har veldig gode størrelser og bodyer som holder bra. 
Kappahl har veldig mye lekkert og fint, men veldig mye upraktiske kjoler for meg og mannen min. Har fått endel gaver herfra :) 
Cubus har veldig fine ullbodyer synes jeg. Billige også, og super passform om du har en liten plugg :ler: 
H&M synes jeg har relativt små størrelser for jenta vår, og det er de klærene som har blitt minst. 
Nøstebarn er helt greit, vi liker sparebuksene og noen av bodyene. 
Mole har fine ting også, men det har vært mest gaver. 

Vi kjøper mest fra LilleLam, Joha, Cubus, Polarn O. Pyret og Cubus :) Jeg synes man kan finne mange skatter overalt, men det er veldig forskjellig fra sesong til sesong. Vi handler endel på tilbud også i større størrelser til når hun feks skal begynne i barnehagen. 

Anonymkode: 638c1...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest fra MeMini, Nøstebarn, Lillelam og Wheat. Klærne er dyrere, men de har god kvalitet og kan selges videre. Får nesten alltid solgt klærne til halve prisen på facebook-grupper. Fra billigkjedene foretrekker jeg Lindex og Newbie fra Kappahl. På Kappahl er det ofte 3 for 2 eller 25 % avslag. 

Anonymkode: 622ad...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Lindex sine bodyer og spesielt joggebukser! De har også ok tynne ullbodyer.

Ellers går det mye i ull fra Janus og Devold. Og Safa ullstrømpebukser som jeg kjøper på Sparkjøp. Pysj med fot har jeg helst fra NameIt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Wednesday, February 10, 2016 at 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har en viss oversikt over hva som bør kjøpes inn til baby, men hvor bør man kjøpe klærne? Det er så mange forskjellige meninger. Jeg har for eksempel hørt at man bør styre unna H&M for de har så rar passform? Jeg ønsker derfor tips til rimelig og bra babytøy og deres favorittbutikker til baby.

Eks
Lindex
Kappahl
Cubus
H&M
Polarn.o.pyret
...andre

Anonymkode: d4d19...011

Vinkjøper Norsktprodusert. Da er det bare en produsent, Janus. De har laget babytøy i omlag 100 år, og vet hva de driver med. I tillegg er vi med på å sikre Norske arbeidsplasser, får tøy uten all verdens kjemikalier laget i hutaheiti og kanskje av kvinner på luselønn. 

Coop Obs har mye, det samme har Sparkjøp på postordre. Handler du på Copp får du i tillegg,bonus inn på medlemskortet. Ekstra bonus er det at tøyet er svært holdbart. Og nei, jeg jobber ikkå Janus eller noen av de andre stedene, så dette er ikke reklame for egen arbeidsplass.

Anonymkode: 6e5a9...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ganske fornøyd med Nameit, hust & claire, lindex og villervalla. Superfornøyd med ull fra joha og ullstrømpebukser fra safa, lillelam, celavi og pierre robert (kjøper på nett). Pleier ellers handle en del fra epleskrinet.no Har erfart at tøy fra zara, gap, og petit bateau er små i størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bumper denne. Ser flere lurer på det samme :)

Anonymkode: d4d19...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det vanlig å kjøpe dyrt ulltøy til nyfødt? Får førstemann i september, og ser for meg billige bomullsbodyer de tre første månedene. Har strikket mye ulltøy, men dette kommer  jo ikke inn mot huden på overkroppen... Skulle gjerne brukt ull, men synes det er mye med nesten 300 kr for en body i størrelse 50 og 56. Er jeg gnien?

Anonymkode: d6580...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å kjøpe dyrt ulltøy til nyfødt? Får førstemann i september, og ser for meg billige bomullsbodyer de tre første månedene. Har strikket mye ulltøy, men dette kommer  jo ikke inn mot huden på overkroppen... Skulle gjerne brukt ull, men synes det er mye med nesten 300 kr for en body i størrelse 50 og 56. Er jeg gnien?

Anonymkode: d6580...482

Barnas hus har noen rimelige merker. Refleks ullundertøy til ofte kampanjepris 100. Får du baby så seint på året ville jeg anbefalt å kjøpe ullundertøy altså. 

Anonymkode: d4d19...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å kjøpe dyrt ulltøy til nyfødt? Får førstemann i september, og ser for meg billige bomullsbodyer de tre første månedene. Har strikket mye ulltøy, men dette kommer  jo ikke inn mot huden på overkroppen... Skulle gjerne brukt ull, men synes det er mye med nesten 300 kr for en body i størrelse 50 og 56. Er jeg gnien?

Anonymkode: d6580...482

Du finner billigere ull enn dette☺ nameit, lindex, og cubus feks. Sjekk internett også, jollyroom, barnashus osv. Akkurat nå venter de nok på påfyll for høst/vinter for det finnes nesten ikke ull å oppdrive lenger, og lite annet også. Et tips kan være å bruke ulla når dere er ute og triller og på farta, så bytter du når dere kommer hjem igjen. Da trenger du ikke så mye ull fordi det sjelden å vaskes med så lite bruk☺ ville hatt 2-3 bodyer og et par longser☺ og du, ikke kjøp ull i str 50, brett heller opp ermene☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å kjøpe dyrt ulltøy til nyfødt? Får førstemann i september, og ser for meg billige bomullsbodyer de tre første månedene. Har strikket mye ulltøy, men dette kommer  jo ikke inn mot huden på overkroppen... Skulle gjerne brukt ull, men synes det er mye med nesten 300 kr for en body i størrelse 50 og 56. Er jeg gnien?

Anonymkode: d6580...482

Sparkjøp selger deilige bodyer fra safa i 80% ull, 20% silke nå, til 149. Nøytralt stripemønster. De må over hodet, min baby har aldri hatt problemer med det og de er myke i åpningen. Ville ikke kjøpt str 50. Ullstrømpebuksene har vi også brukt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safa sine ullstrømpebukser er helt supre i passformen! Veldig fornøyd!👌🏻 Ingen av ulla jeg har koster 300 per del. Kjøp på tilbud merkeulla eller kjøp fra Pierre Rober, Cubus osv. Joha er jevnt på tilbud på feks Barnas Hus, deilig og myk ull :)

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å kjøpe dyrt ulltøy til nyfødt? Får førstemann i september, og ser for meg billige bomullsbodyer de tre første månedene. Har strikket mye ulltøy, men dette kommer  jo ikke inn mot huden på overkroppen... Skulle gjerne brukt ull, men synes det er mye med nesten 300 kr for en body i størrelse 50 og 56. Er jeg gnien?

Anonymkode: d6580...482

Jeg har kjøpt brukt. Søk opp på Finn. :) 

Anonymkode: a76eb...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bomullsklær til baby liker jeg Newbie fra Kappahl, Hust & Clair, Little Dreamer fra Cubus (ikke andre ting fra Cubus) og NameIT (når man ikke trenger omslagsbodyer lenger.

Ull kjøper jeg fra Nøstebarn, Joha, Hust & Clair, Lillelam og noe Name IT. Og så elsker jeg bambuspysjene fra Lilleba i sommersesongen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her bruker vi mest fra kappahl(newbie) og h&m sine conscious-klær. Ville ikke investert i for mye dyr ull med engang. Vi fikk en del kjempefint ull fra bla lillelam når småen ble født, men han får varmeutslett så det holder så fort han får på seg ull :( måtte fjerne lammeskinnet fra vogna også. 

Anonymkode: 80bc7...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker vi godt bodyene fra NameIt. De passer baby veldig godt. Bodyene fra Cubus er alt for brede. H&M sine bodyer har vi blanda erfaring med. Noen passer fint, andre ikke :)

Anonymkode: 16472...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi likte ikke bodyer fra Name It til nyfødt, da de stort sett ikke er omslag. 

TS bør nok kjøpe litt til å begynne med, så finner hun nok raskt ut hva de liker å bruke og ikke. 

Anonymkode: d7025...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har rar passform og barnet mitt blir fort kald i klærne (organic cotton) fordi klærne ikke gir rom for regulering av barnets temperatur. Så er enig med at disse klærne ikke er de beste å bruke... 

Vi har klær fra ulike butikker, og må si jeg liker best "Joha"-klærne fra Babyshop. De koster en del mer (mye mer, så har handlet disse på tilbud), men er virkelig verdt det. De har ofte flotte tilbud, så har fått bodyer til under prisen av hva de koster i rimelige butikker. Temperaturen på lille vennen er mye bedre og huden får puste på en helt annen måte. Vi har ull, bambus og organic cotton fra det merket, og alle er veldig gode og passformen er perfekt. Liker best bambus og ull, da de puster best. 

Vurderte å kjøpe brukt, siden de små vokser så fort, men kommer ikke til å gjøre det. Kjøper heller nytt og bruker det videre til neste (og at det kan gå i arv senere). 

Anonymkode: d0662...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...