Gå til innhold

Erfaring babytøy. Hvor bør man handle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en viss oversikt over hva som bør kjøpes inn til baby, men hvor bør man kjøpe klærne? Det er så mange forskjellige meninger. Jeg har for eksempel hørt at man bør styre unna H&M for de har så rar passform? Jeg ønsker derfor tips til rimelig og bra babytøy og deres favorittbutikker til baby.

Eks
Lindex
Kappahl
Cubus
H&M
Polarn.o.pyret
...andre

Anonymkode: d4d19...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handlet mye på HM, klærne passet til mine babyer. Newbie fra kappahl er nydelige gode klær, og så handlet jeg mye på name it men mye der er litt dyrere. Cubus sine babyklær er litt store i størrelsen/vide. De var i alle fall det for 4-8 år siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe NameIt tøy som jeg ville styrt unna. Det blir alltid hull rundt knappene. 

Jeg liker godt tøyet fra H&M. Passformen er fin til mine noenlunde smale barn, i hvert fall. Ofte opplever jeg at klærne er så lange i ermene, men H&M synes jeg passer fint i både torso og ermene. 
Lindex og Kappahl har mye fint. Lindex liker jeg spesielt godt til babyen. Begge butikkene er gode til litt større barn. 
Jeg har klær som har vært brukt av 4 barn på det meste, som fremdeles er like fine, fra disse butikkene. 

Hender jeg handler på andre butikker som Babyshop, Barnas hus og butikker jeg ikke husker navnet på (jeg husker bare hvor de ligger på senteret, hehe), men det går mye i Lindex og H&M, da de er billigere. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi elsker basic kolleksjonen til lindex, samt joggebuksene til kakx på kappahl og newbie. Ellers liler vi jeansbuksene på namit, de som er loosefit. Vi handler sjeldent eller aldri på hm, fordi vi synes bodyene er korte i ryggen. Som nyfødt derimot var omslagsbodyene der helt gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet stort sett på H&M. Det var Cubus som hadde "rare passformer" syns jeg, ikke H&M.

Handlet det meste på H&M til guttungen, jeg. Hendte en sjelden gang at jeg var innom Fru Lyng hvis det var salg, men ellers gadd jeg ikke kaste bort mer penger enn nødvendig på plagg som bare blir for små etter få måneder. Derfor rimelige H&M :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet mye på HM til første baby, og den yngste kunne fint arve, fordi det ikke var slitt. De vokser i en vill fart så du får ikke slitt ut babytøyet. Ingen grunn til å blakke seg helt, siden du stadig må handle mer fordi de vokser så mye. Samtidig så må du ha en god del skift, så det er best å spare der du kan. Jeg handlet på Lindex og Kappahl også, like god kvalitet, men utvalget var større på HM. 

 

Anonymkode: 4bb67...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke passformen og kvaliteten til HM og cubus.

Handler på lindex, kappahl, zara og next.

Anonymkode: 819aa...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker virkelig bodyene og buksene med fot fra H&M/New arrival, har mange sett i forskjellige størrelser og skulle gjerne hatt flere! De passer kanskje best til litt smale babyer. 

Veldig fornøyd med alt fra Name It. Myke, stretchy bodyer og fin passform på bukser. Ullfleecedressen er fantastisk! Elsker også ullsettene, så myke og gode - og pene.  

Cubus er helt merkelig i størrelsen, synes jeg. Veldig bredt og stort på en rar måte. Dessuten har de ofte sånne trange åpninger nederst på ermene. Liker nattdraktene.

KappAhl/Newbie har mye pent i kjoler og dresser, men jeg er ikke så fornøyd med bodyene. De er litt store og løse og i et litt "hardt" stoff. De myke frottèsokkene er nydelige! Har ørten par!

Liker også Hust & Claire, men fant lite omslagsbodyer, og baby er ikke så glad i bodyer man må tre over hodet. De er myke og pene med fine mønstre og trykk.  

Endret av FantasDick
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sverger vi til Polarn O. Pyret. Omslagsbodyer er gull, og alt vi hadde kjøpt inn i forkant som ikke er omdlag blir ikke brukt (dette gjelder også pysjamaser fra Molo og Småfolk osv. -Alt må ha knapper eller glidelås slik at man slipper å trekke plagget over hodet og slite med å få inn armene. Plagg med hette er heller ingen vinner) 

Vi liker også omslagsbodyer fra Lindex, men nå som Lillegutt er her kjøper vi stort sett kun omslagsbodyer med bukse fra Polarn O. Pyret, samt pysjamaser med fot og lekedresser fra samme merke. Bomullen er god og tykk, og vår baby blir lett for varm i ull. Tynne ullplagg fra Lillelam er det som blir brukt mest dersom vi skal ha på ull (de tykke ullplaggene fra Lillelam blir vår stort sett for varm i, selv utendørs, men ellers er det fine plagg som er lette å få av og på :blomst: ) Ull fra Nøstebarn syntes jeg lett blir mindre fine etter vask, og størrelsene er litt store også. Vi har en pysj i ullfrotte fra Nøstebarn i størrelse 56 som er alt for stor selv om vi bruker 62 i de fleste andre merker, så kvaliteten på ullfrotteen herifra vet jeg ikke hva jeg syntes om enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, så mange fine tips og ulike erfaringer! Tusen takk. Flere må gjerne komme med erfaringer :) 

Anonymkode: d4d19...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til baby brukte vi så å si bare body og strømpebulser i ull og ull/silke. Samt feks lillelam dresser i ull. En får som regel masse gaver til baby, men meste av dette ble ikke brukt. Så min konklusjon er at det er bedre med færre praktiske kvalitetsplagg en masse klær. Til nyfødt er omslagsbodyer det mest praktiske. Jeg synes også at ullklærne varer lenge for det strekker seg og vokser liksom med barnet. 

Merker som vi har hatt stor glede av til våre er Lillelam, Joha, nøstebarna, Lilli & Leopold  og MP strømpebukser blant annet. Babyer har ikke bruk for så mye "vanlige" klær før de kan gå er min erfaring. Det viktigste er at klærne er lune og gode å bevege seg i. Babyer bruker veldig mye tid med å ligge på gulvet, der det ofte er gulvkaldt.. De blir ofte våte av gulp, sikkling, urin osv, ull har temperaturregulerende egenskaper og de tynne ull/silke bodyene er fine å bruke hele året om en bor i norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var veldig fornøyd med det vi hadde i ull fra Joha. Fra kjedebutikkene foretrekker jeg Lindex og KappAhl (newbie). Lindex har (hadde?) noen kjempefine omslagsbodyer til de minste i basisutvalget (3 for 2). 

HM er ok når de blir litt større, men min erfaring er at både HM og Cubus sine bodyer er korte og vide, noe som passet vår baby dårlig. Nameit er også ok etterhvert, men bodyene til de minste var litt trange å få over hodet, med harde knapper. 

Anonymkode: 9afcb...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker veldig godt hm, Lindex og newbie fra kappahl. Cubus er ikke klær som passer til slanke barn i det hele tatt. Vi er også veldig glad i ullbodyene til nameit og ull generelt fra Hust and claire, lillelam og memini :-)

Anonymkode: 8c940...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker Petit beateu, Woolland, Lillelam og Mothercare best. Også Nøstebarn sine heldresser/pysjer har vi vært fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lindex og KappAh er det jeg liker bestl :) Har stor baby så H&M er for kort/lite, og name it er for smalt (skikkelig pølseskinn over mangen). Mens Cubus også er små i str og blir raskt "slafsete" (bodyene "henger" over skuldrene). Liker ull/silke bodyene fra hust & claire :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Type vanlige bomullsklær kjøper jeg på HM, Cubus, Lindex etc.

Men når det kommer til skikkelig god ull så foretrekker jeg LilleLam ytterdressene og Joha, Reflex og Hust and Claire når det kommer til bodyer og drakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...