Gå til innhold

Kjempe fortvilet ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern, familievernkontor, advokat? Haha, hva leste jeg nettopp? Kan godt hende barnemoren selv hadde planer for vinterferien, og at de ikke hadde en ordentlig avtale på hvem som skulle passe barna. Snakk om å være dramatiske. :ler:

Anonymkode: 026ee...086

Familievernkontor er i hvertfall på sin plass. Her må det klare, skriftlige avtaler til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde flydd i flint. Selvfølgelig ikke fremfor barna. Hvor gamle er de? Hva om dere hadde dratt dagen før for å bo på hotell ved flyplassen? Hadde barna stått alene plutselig?? Hun kan ikke være riktig navla!!!!

Anonymkode: f1ed4...5e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern, familievernkontor, advokat? Haha, hva leste jeg nettopp? Kan godt hende barnemoren selv hadde planer for vinterferien, og at de ikke hadde en ordentlig avtale på hvem som skulle passe barna. Snakk om å være dramatiske. :ler:

Anonymkode: 026ee...086

Ser du ikke at dette er omsorgssvikt? Hvis historien stemmer, og avtalen var at barna skulle være hos mor, så er det ekstremt uansvarlig å sende de til far for så å ikke være tilgjengelig på telefon. Mor kunne ikke vite at far var hjemme for å ta imot barna. Dvs de kunne stått der alene uten å komme i kontakt med noen av dem! Så jo, her er virkelig barnevernet på sin plass. Ingen foreldre skal stikke av fra barna sine på en slik måte. 

Anonymkode: 115de...769

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Dette handler ikke om annet enn total uansvarlighet fra morens side. En sender ikke barna uanmeldt avgårde og er utilgjengelig etterpå. Og Ts,dette handler ikke om å ta igjen med samme mynt. Når du skriver det,så tyder det på at du ikke ser alvoret her.

Skjønner du er sint pga spolert ferie,men det ville sjokkert meg om barna til min eks hadde blitt sendt til oss dengang uten beskjed. Hva om de kom til tomt hus?? Det kunne lett blitt en barnevernsak her. 

Ellers så lurer jeg litt på foranledning og kommunikasjon mellom moren og dere før dette.. Syns det skurrer litt. Men mest fordi jeg ikke kan fatte at noen gjør sånt. Og at du virker mer sint pga en spolert ferie og å "ta igjen". Nei,var søkt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men hva om biologisk mor simpelthen nekter å betale ut noe som helst ?

Anonymkode: ba715...3cf

Far betaler vel barnebidrag og dersom de har privat avtale så kan han avtale med mor at han trekker fra på bidraget evt. 

Anonymkode: 59354...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avvent svar fra mor før dere setter i gang apparatet. Det kan jo hende hun har fått telefon om feks noe akutt i sin familie. Det vil kunne forklare oppførselen. 

Anonymkode: 776f6...d7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern, familievernkontor, advokat? Haha, hva leste jeg nettopp? Kan godt hende barnemoren selv hadde planer for vinterferien, og at de ikke hadde en ordentlig avtale på hvem som skulle passe barna. Snakk om å være dramatiske. :ler:

Anonymkode: 026ee...086

Kødder du? De hadde avtalt at hun skulle ha de.. På samme som at hun måtte avtalt dersom hun skulle bort slik at faren måtte ha de..

Hva om det hadde vert deg? At du selv hadde en bestilt og betalt reise, som du bare måtte droppe fordi noen ikke holdt avtalen sin.... Dette må de gjøre noe med. For å vise at dette IKKE er greit.

Anonymkode: 0abb6...550

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blomsterert skrev:

Dette handler ikke om annet enn total uansvarlighet fra morens side. En sender ikke barna uanmeldt avgårde og er utilgjengelig etterpå. Og Ts,dette handler ikke om å ta igjen med samme mynt. Når du skriver det,så tyder det på at du ikke ser alvoret her.

Skjønner du er sint pga spolert ferie,men det ville sjokkert meg om barna til min eks hadde blitt sendt til oss dengang uten beskjed. Hva om de kom til tomt hus?? Det kunne lett blitt en barnevernsak her. 

Ellers så lurer jeg litt på foranledning og kommunikasjon mellom moren og dere før dette.. Syns det skurrer litt. Men mest fordi jeg ikke kan fatte at noen gjør sånt. Og at du virker mer sint pga en spolert ferie og å "ta igjen". Nei,var søkt dette.

Jeg skjønner hvorfor TS reagerer slik. Nå har hun sikkert fått roet seg litt og tenker annerledes. Men hevn og forakt for moren hadde nok vert min første tanke også..

Anonymkode: 0abb6...550

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avvent svar fra mor før dere setter i gang apparatet. Det kan jo hende hun har fått telefon om feks noe akutt i sin familie. Det vil kunne forklare oppførselen. 

Anonymkode: 776f6...d7c

Hadde det vært tilfellet hadde en ansvarlig mor ringt far og forklart situasjonen. Tenk om barnefar hadde reist til flyplassen en dag tidliger og overnattet på hotell! Skulle barna ha sove på trammen da eller?!

Anonymkode: 44fff...200

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh...jeg får følelsen av at det er nok vi ikke hører om her. Har det vært konflikter og uenigheter i forkant av ferien og ang. samvær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts svarer ikke noe særlig i tråden sin, men jeg lurer på om vinterferien var helt avklart på forhånd. Hadde far barna forrige vinterferie og det var mor sin tur nå, eller var det uenigheter rundt ferien?

Det forsvarer ikke mor sin handling hvis hun virkelig hadde sagt at hun skulle ha barna for så å bare droppe de av hos far, men hvis det har vært mye styr der det egentlig var far sin tur men han ville heller til utlandet med sin nye samboer så kan det være forståelig om mor fikk nok. Nok engang: det er ikke greit å gjøre det på denne måten. Men jeg føler at det kan være to side av samme sak her. 

Synes uansett synd i ungene, de kan ikke føle seg så veldig ønsket når ingen av foreldrene i utgangspunktet ville ha de i vinterferien. 

Jeg håper ts og far ikke lar frustrasjonen over mor og tapt ferie gå utover barna iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Magnifiq skrev:

Er det vinterferie noe sted i landet nå?

Vet ikke. Ts har heller ikke nevnt noe om vinterferie, så vet ikke helt om det er relevant.

Anonymkode: 91f62...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Ts har heller ikke nevnt noe om vinterferie, så vet ikke helt om det er relevant.

Anonymkode: 91f62...143

Ok. Tenkte Ts hadde nevn noe om dette, siden så mange snakket om vinterferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinterferien her hos oss begynner mandag, dvs at vi har fri fra i morgen ettermiddag. Og noen reiser gjerne på tur et par dager før helga. Så helt usannsynlig er det ikke. 

Anonymkode: b2550...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vinterferien her hos oss begynner mandag, dvs at vi har fri fra i morgen ettermiddag. Og noen reiser gjerne på tur et par dager før helga. Så helt usannsynlig er det ikke. 

Anonymkode: b2550...3bb

Sant nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det TS og mannen som skulle på ferie, ikke barna - så da er ikke barnas ferie relevant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev:

Nå var det TS og mannen som skulle på ferie, ikke barna - så da er ikke barnas ferie relevant.

Lol, full forvirring i denne tråden!:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...