Gå til innhold

Kjempe fortvilet ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I skrivende stund skulle vi nå ha sittet på flyet til syden. Jeg og min mann. Vi har tatt oss ut ferie og planlagt denn turen lenge. Min mann har 3 barn fra før og det var avtalt med mor i god tid på forhånd at hun skulle ha de . 

Ungene kom opp til oss i går kveld og sier at mamma har reist bort så vi skal være hos dere. Min mann prøver å kontakte sin x kone, men hun tar ikke tlf. 

Hva gjør vi nå? Sydenturen går fløyten, det får nå " bare" være. Men hva med mor ? Hun kan da ikke bare reise .ser jo at det er kun for å spolere .. Men det er IKKE greit!!hva med ungene ? Nå er de jo hos oss. Men mor kan ikke kjøre egotripp fordi hun plutselig vil reise 

Anonymkode: fec57...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville krevd at moren betaler dere erstatning for flybilletter, hotell, og alt dere har hatt av utgifter. Hun burde betalt for tapt ferie også, om det er slik at dere er nødt til å ta ut feriedagene selv om dere ikke får reist. 

Anonymkode: 02435...63a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

fy flate for en dame!

Det går da ikke ann å holde på slik. Hadde hvertfall sendt regningen til henne.

 

Tar hun ikke telefonen om barna ringer heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter at moren har betalt dere tilbake for tapt ferie og for reise dere ikke fikk tatt, så burde far søke om 100% omsorg. Denne moren er jo ikke stabil. Det går bare ikke an å sende barna sine til faren sin når han skal dra på ferie dagen etter. Hva om dere hadde dratt kvelden i forveien for å sove på hotell ved flyplassen, f.eks. - da hadde barna kommet til tomt hus og ingen mor og ingen far å oppdrive? (I verste fall)

Anonymkode: 59354...5c6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette virker totalt uansvarlig av mor! Far burde søke 100% omsorg. Krev at mor dekker ferien!

Anonymkode: 2402e...32d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

Selvfølgelig skal dere ikke det! Hva er best for barna her? Behold dem, kontakt familievernkontor og advokat. Be om full omsorg. Involver barnevern om nødvendig.

 

Anonymkode: a9d34...58c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

Ja jeg skjønner at det er irriterenes.. Jeg selv hadde også blitt fly forbannet :rasende: men min bønn opp i dette til deg, selv om du føler det slikt nå, ikke ta tilbake med samme mynt en gang det passer seg sånn.. Tenk nå på de stakkars barna oppi dette.. Kasteball i en kamp mellom mor og far? Vær snill og "be The hero" som dr phil sier.. Hvor gamle er forresten barna? 

Anonymkode: a8038...7e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

Ikke gjør det samme tilbake, det er barna det går utover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an.. Hvis mor har det som formål å ødelegge en ferie for dere, er jo det forferdelig egoistisk. Har dere avtalen på at mor skulle ha barna mens dere var bortreist skriftlig? På sms foreks? Da kan det hende dere kan anmelde det for å få en erstatning. Dere har jo et økonimisk tap pga en annen persons forsettlige handling. 

Uansett, hvis dette er tilfelle så vet dere til neste gang at dere ikke kan stole på henne. Hun ødelegger jo mest for seg selv i det lange løp med å oppføre seg sånn. Barna vil også forstå dette etter hvert. Whats comes around, goes around:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Kjenner at jeg blir skikkelig irritert på deres vegne! Jeg hadde blitt rasende!

Men det er dessverre ingenting dere kan gjøre nå, annet enn å snakke med henne hos familievernkontoret.

Noe av det samme skjedde hos oss, bortsett fra at det var snakk om en helg. Så vi måtte fint ta med oss barna på romantisk Getaway, mens fellesbarn var hos barnevakten.. KJEMPEKOSELIG, not!

Anonymkode: 0abb6...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om kalkulerende manipulasjon!:sinnatagg: 
Kontakt familievernkontoret og evt advokat sporenstreks, og forsøk å finn ut av å så mye som mulig før hun kommer tilbake. Dere må heve dere over hennes oppførsel og ikke skape en krig dere imellom, men finne løsninger og evt konsekvenser for henne. 

Endret av Sjay
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

Du er jo akkurat som moren deres. Stakkars barn. Dette må du da kunne heve deg over. Du er bedre enn som så. Håper jeg.
Skal du absolutt krangle med mor, så hold barna utenfor! Barna har ikke noe skyld i dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kommer til å kreve at hun skal erstatte oss for tapt tur. nå har vi avtalt med arbeidsgivere at vi skal avvikle ferie . Så da blir det "tvangsferie"hjemme. Eller ta tilbake med samme mynt en gang det skulle passe seg slik. Svir som oftes å få smake sin egen medisin vil jeg tro

Anonymkode: fec57...827

 Men hva om biologisk mor simpelthen nekter å betale ut noe som helst ?

Anonymkode: ba715...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring mors foreldre! Eller søsken. Si dere trenger akutt barnevakt fordi dere har avtalt ferie og mor skulle ha de, men har nå stukket av. 

Veldig dumt at dere ikke gjorde det igår, men jeg ville fortsatt gjort det nå, og forsøkt å skaffe fly en vei nå. Samt ville jeg ringt barnevernet, og fortalt at mor stakk fra barna. Slik at dette blir registrert og dere har det klart til rettsak om omsorgen. 

Anonymkode: 115de...769

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnevern, familievernkontor, advokat? Haha, hva leste jeg nettopp? Kan godt hende barnemoren selv hadde planer for vinterferien, og at de ikke hadde en ordentlig avtale på hvem som skulle passe barna. Snakk om å være dramatiske. :ler:

Anonymkode: 026ee...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her et det vel den skriftlige avtalen som gjelder. Det kan være lurt og rådføre seg med advokat. Barnevernet tar i mot slike henvendelser, og påser at barna får det de skal ha.Tenker far overta bosted barna er dette noe å bygge videre på. Advokater kan ta saken både med mor og barnevernet om dere vil.

Endret av Peter007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern, familievernkontor, advokat? Haha, hva leste jeg nettopp? Kan godt hende barnemoren selv hadde planer for vinterferien, og at de ikke hadde en ordentlig avtale på hvem som skulle passe barna. Snakk om å være dramatiske. :ler:

Anonymkode: 026ee...086

Antagelig hadde de en avtale om hvem som skulle ha barna i ferien når ferien er like rundt hjørnet. Det er gjerne ikke noe man bestemmer først når ferien er rett rundt hjørnet. Om avtalen var at mor skulle ha barna, er det ikke å overdramatisere når barna plutselig står på døra og egen reise må avbestilles. 

Mulig du trives med slik uforutsigbarhet, men de fleste med delt foreldreansvar gjør kanskje ikke det. Og spesielt ikke barna, vil jeg tro :)

Anonymkode: 1cd5a...fc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...