Gå til innhold

Uheldig effekt av detox (varmt vann og sitron)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker varmt vann med sitron og fiser mye!! Og det lukter plutselig ille!!! Hva skjer med det? Hvorfor blir det sånn av sitron vann?

Anonymkode: 67090...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker varmt vann med sitron og fiser mye!! Og det lukter plutselig ille!!! Hva skjer med det? Hvorfor blir det sånn av sitron vann?

Anonymkode: 67090...018

Hvis du mener selv at du er på detox så må da dette være positivt, for da kan du tro at det er avfallsstoffer du fiser ut. Hvordan tror du at avfallet skulle komme ut, egentlig?

Anonymkode: e8e1c...9a9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker varmt vann med sitron og fiser mye!! Og det lukter plutselig ille!!! Hva skjer med det? Hvorfor blir det sånn av sitron vann?

Anonymkode: 67090...018

Høres ut som detoxen din virker i det minste. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, chisandra skrev:

Høres ut som detoxen din virker i det minste. :laugh:

Det lukter grusomt!! Som om jeg er dårlig i magen..har holdt på sånn siden helgen. Får håpe det gir seg snart da.. 

Hva slags avfall stoffer blir man kvitt egentlig?

Anonymkode: 67090...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager drikker du varmt vann med sitron? Kan du tenke deg en eneste fysiologisk, kjemisk eller anatomisk grunn til at dette skulle ha en "detox"-effekt? Detox er for øvrig bare tull og svindel og har aldri noen effekt. De eneste effektive detoxmidlene som eksisterer er lever og nyrer, og de kan ikke erstattes av vann og sitron.

Vann og sitron må du for øvrig gjerne bare fortsette å drikke så lenge du ikke er allergisk mot sitrus, det er bare friskt og godt, men varmt vann med sitron hørtes noe snodig ut. Jeg ville drukket det kaldt fra kjøleskapet istedet.

Anonymkode: 94012...1fc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager drikker du varmt vann med sitron? Kan du tenke deg en eneste fysiologisk, kjemisk eller anatomisk grunn til at dette skulle ha en "detox"-effekt? Detox er for øvrig bare tull og svindel og har aldri noen effekt. De eneste effektive detoxmidlene som eksisterer er lever og nyrer, og de kan ikke erstattes av vann og sitron.

Vann og sitron må du for øvrig gjerne bare fortsette å drikke så lenge du ikke er allergisk mot sitrus, det er bare friskt og godt, men varmt vann med sitron hørtes noe snodig ut. Jeg ville drukket det kaldt fra kjøleskapet istedet.

Anonymkode: 94012...1fc

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker det som varmt eller romtemperert vann. Tja jeg vet ikke jeg, jeg liker at det er varmt??? Kaldt iser i tennene osv.  

Rart er det at det ikke fungerer, når det stinker sånn. Det er også mye lettere å gå på do. Sikkert bare innbilning da. :)

Anonymkode: 67090...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker det som varmt eller romtemperert vann. Tja jeg vet ikke jeg, jeg liker at det er varmt??? Kaldt iser i tennene osv.  

Rart er det at det ikke fungerer, når det stinker sånn. Det er også mye lettere å gå på do. Sikkert bare innbilning da. :)

Anonymkode: 67090...018

Kanskje det gjør fordøyelsen bedre. :)

Anonymkode: c68ed...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker det som varmt eller romtemperert vann. Tja jeg vet ikke jeg, jeg liker at det er varmt??? Kaldt iser i tennene osv.  

Rart er det at det ikke fungerer, når det stinker sånn. Det er også mye lettere å gå på do. Sikkert bare innbilning da. :)

Anonymkode: 67090...018

Kanskje du simpelthen bare drikker mer vann nå enn du pleier og at det er det økte væskeinntaket som gir denne effekten. Det er i alle fall ikke detox. Hvorda har du fått det for deg at varmt van og sitron skal bidra til dette?

Anonymkode: 0ce3f...eed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du litervis med vann med sitron går det veldig ut over tennene og emaljen din pga veldig lav ph, i tillegg kan jeg ikke tenke meg at det kan være bra for magen heller å tilføre så mye syre...da må jo magen jobbe veldig for å opprettholde den phen kroppen egentlig skal ha. Drikk litt av det hvis du tror det har effekt men ikke litervis hver dag, kroppen trenger ikke å avgiftes utenifra. Det er det man har lever til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron kan hjelpe på fordøyelsen, men det er ikke såkalt detox som alle skryter så voldsomt av. Forøvrig anbefales det å drikke det lunkent/varmt, ser at noen lurte på hvorfor, men det har med at det er bedre for fordøyelsen det også. Så at det hjelper på fordøyelsen din er greit nok, men det er ikke "detox", kroppen klarer fint å rense ut det den skal selv. To tips bare: ikke overdriv, det holder men en kopp/et glass om dagen og drikk aller helst med sugerør for å skåne tennene dine! Å drikke dette hver dag kan gå hardt utover emaljen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Har hørt det akn ha positive effekter på kroppen, men ikke bare vann og sitron. Det er visst veldig viktig å bruke noe inflammatorisk (eller hva det heter) som f.eks gurkemeie, eller rett og slett cayannepepper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10.2.2016 at 16.18, førstedamen skrev:

Har hørt det akn ha positive effekter på kroppen, men ikke bare vann og sitron. Det er visst veldig viktig å bruke noe inflammatorisk (eller hva det heter) som f.eks gurkemeie, eller rett og slett cayannepepper! 

Cayennepepper i vannet med sitron da eller?
Har du noe link på det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 time siden, Sjay skrev:

Cayennepepper i vannet med sitron da eller?
Har du noe link på det? :) 

Nei, lærte det av en kompis som brukte detox, men er jo bare å søke på nettet etter hvordan cayenne pepper virker på helsa, så ser du om det er noe du vil bruke. Jeg bruker veldig mye gurkemeie som har litt samme effekt. ( ikke nødvendigvis bare i detox). Honning har også mange gode egentkaper og kan være greit å bruke litt sammen med sterke krydder for å dempe smaken litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detox med noe inflammatorisk høres ut som en suksessoppskrift! 

Anonymkode: 2b682...d39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, førstedamen skrev:

Nei, lærte det av en kompis som brukte detox, men er jo bare å søke på nettet etter hvordan cayenne pepper virker på helsa, så ser du om det er noe du vil bruke. Jeg bruker veldig mye gurkemeie som har litt samme effekt. ( ikke nødvendigvis bare i detox). Honning har også mange gode egentkaper og kan være greit å bruke litt sammen med sterke krydder for å dempe smaken litt.

Vil du ikke dele din/din kompis sin fremgangsmåte da? :) Google har sikkert tusenvis mer eller mindre bra forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 12.43, AnonymBruker skrev:

Det lukter grusomt!! Som om jeg er dårlig i magen..har holdt på sånn siden helgen. Får håpe det gir seg snart da.. 

Hva slags avfall stoffer blir man kvitt egentlig?

Anonymkode: 67090...018

Du blir ikke kvitt noen avfallsstoffer som kroppen ikke kvitter seg med til vanlig. Noen stoffer, som dioksiner, klarer ikke kroppen vår å bli kvitt, de hoper seg opp. Det fins ingen diett som gjør at kroppen plutselig klarer å kvitte seg med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 time siden, Sjay skrev:

Vil du ikke dele din/din kompis sin fremgangsmåte da? :) Google har sikkert tusenvis mer eller mindre bra forslag. 

Mener han kokte opp vann med sitronskiver i og cayannepepper etter smak. Han kokte det i en veldig stor kasserolle så han hadde hele dagen og kanskje neste dag også. Forskjellig mengde etter smak tror jeg, så er vel ingen spesiell fasit der. Han fylte så det varme vannet på store flasker og satte de i kjøleskapet. Da er de kalde og gode når de skal drikkes. 

Mener han tok å bare drakk det og fastet i hvertfall 5 dager kanskje en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ofte varmt vann med sitron og litt honning. Synes det er kjempegodt :) Har ikke registrert mer fising enn vanlig, men nå spiser nå jeg, og faster ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...