Gå til innhold

30 min jogging, eller styrke med egen kroppesvekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde 30 min å bruke 3 dager i uka, hvilken treningsform hadde du valgt, og hvorfor?

Anonymkode: f633f...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville variert, slik at jeg ikke ble lei og mistet motivasjonen,  og for å ikke pådra meg skader. Kanskje dag 1- jogge. Dag 2- styrke. Dag 3. Jogge.

Uka etter ville jeg kanskje tatt 2 styrkeøkter og 1 joggetur. (Jeg er forresten veldig fan av YouTube når det kommer til trening hjemme med egen kroppsvekt! Her er det også mange fine yogavideoer, som er fint å bruke for å strekke ut iblant :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plastic Heart

Styrke, helt klart! Til våren ville jeg kanskje supplert med noen kjappe intervaller ute i skogen, fordi det er bra for hjertepumpa og i tillegg digg, men jogging føler jeg ikke at gir meg på langt nær like mye som styrke. 

Om du skal trene styrke hjemme/med kroppsvekt anbefaler jeg forresten at du skaffer deg noen treningsstrikk, hvis ikke du har det fra før. Det er en billig, men effektiv måte å få mer belastning og bedre aktivering av musklene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i styrke, mye mer enn jogging. Men i valget mellom jogging og kroppsvektstyrke hadde jeg valgt jogging, fordi jeg føler jeg får mye mer ut av 30 min med jogging enn 30 min med kroppsvektstyrke. Kroppsvektstyrke er tungt til å begynne med, men så sliter jeg med progresjonen, og føler at jeg bare veiver med armer og bein. Da får jeg mer ut av å løpe.

Men er man grundig kan man jo få mye ut av kroppsvekt også, men da må du sette deg GODT inn i hvordan gjøre det tyngst mulig, progresjon, teknikk etc. Nytter ikke følge en tilfeldig YouTube video med en sexy babe som løfter på rumpa i 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den må nevnes at ingen har bare 90 min ledig til trening i uka. Ingen.

Anonymkode: 5e0ca...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke, fordi jeg er for tung til å løpe. Når jeg kommer under 100 kg, skal jeg vurdere å inkludere løping, siden jeg husker at jeg pleide å like det ganske godt. Å løpe i skogen eller løpe opp nye småveier og ukjente nabolag er ganske artig. Ikke helt risikofritt, da. Jeg løp meg bort en gang, og der jeg trodde at det skulle gå en snarvei tilbake, var det bare dypsnø. Så den løpeturen ble perverst lang og temmelig intens. Du kan ikke slacke for mye når det er kuldegrader og du er våt av svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde variert, men nå er jeg veldig glad i begge deler da :) 

Ta 30 min jogging ene dagen, 30 min styrke neste også bytter du på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg er sykemeldt grunnet utmattelse. Og overdreven løping er nok en av grunnene. Men er løping jeg liker. Jeg burde derfor ikke trene alt for mye. Derfor 30 min 3 ganger hver uke. Sliter også med plantar fascitt og vondt i ene hoften :( 

Men nå har vekten begynt å bevege seg oppover, noe jeg misliker STERKT!!! Veldig vanskelig det her :(

Anonymkode: f633f...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg er sykemeldt grunnet utmattelse. Og overdreven løping er nok en av grunnene. Men er løping jeg liker. Jeg burde derfor ikke trene alt for mye. Derfor 30 min 3 ganger hver uke. Sliter også med plantar fascitt og vondt i ene hoften :( 

Men nå har vekten begynt å bevege seg oppover, noe jeg misliker STERKT!!! Veldig vanskelig det her :(

Anonymkode: f633f...cdb

Klem til deg :hug::hjerte: Håper ting ordner seg.

Anonymkode: 49d5b...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...