Gå til innhold

Hvor gammel var du med første barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk helt riktig. Kanskje verdt å lese litt om tydeligvis ;) Man er ferdig utviklet i hjernen mellom 25-30, men lykke til med samlivsbrudd da :)

Anonymkode: 6c027...59a

Nå er jeg ganske mye eldre enn jeg fikk første barn og vi er fortsatt sammen, men takk! Du er veldig grei :) Frontallappen er ferdig utviklet hos jenter når de er i 22-26 år mens på menn er det 24-28. Du burde helt klart lese litt mer om hva du snakker om før du uttaler deg så bastant. God bedring.

Anonymkode: 91187...c37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke hørt om sosial arv? Foreldre med høy utdanning og store mål og ambisjoner i livet får gjerne barn som gjør det godt på skolen og sikter høyt. Unge foreldre får gjerne barn som også får barn tidlig. Foreldre som er utenfor arbeidslivet og lever på trygdeordninger får gjerne barn som havner i samme situasjon. Det gjelder selvsagt ikke i alle tilfeller, men det er en tydelig tendens. Dette er vist til i utallige undersøkelser og forskningsrapporter. Du gir ikke et så veldig godt inntrykk av deg selv når du snur ryggen til dette og nekter å se på legitime linker som en annen her viser til. 

Anonymkode: 21b60...aea

Nei fint det. Ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ganske mye eldre enn jeg fikk første barn og vi er fortsatt sammen, men takk! Du er veldig grei :) Frontallappen er ferdig utviklet hos jenter når de er i 22-26 år mens på menn er det 24-28. Du burde helt klart lese litt mer om hva du snakker om før du uttaler deg så bastant. God bedring.

Anonymkode: 91187...c37

Kan de tingene jeg, er ikke bare frontallappen som skal utvikles ferdig ;). Derfor jeg skrev mellom. Hvor gammel er du da, og hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 6c027...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan de tingene jeg, er ikke bare frontallappen som skal utvikles ferdig ;). Derfor jeg skrev mellom. Hvor gammel er du da, og hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 6c027...59a

Nå er jeg 36 og gravid med tredje barn :) Nå har vi vært sammen siden jeg var 18 og han 12 år eldre. 

Anonymkode: 91187...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg 36 og gravid med tredje barn :) Nå har vi vært sammen siden jeg var 18 og han 12 år eldre. 

Anonymkode: 91187...c37

Ingen regel uten unntak. Dere er også bare sammen, ikke gift?

Anonymkode: 6c027...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen regel uten unntak. Dere er også bare sammen, ikke gift?

Anonymkode: 6c027...59a

Jo, vi er gift men det ble vi relativt sent egentlig. Nå føler jeg jo at jeg gir vekk hele livshistorien min her, men det er relativt nylig. Vi giftet oss før jeg ble gravid med nummer to som jeg fikk når jeg var trettien. :) Og ja, det er ingen regel uten unntak det er jeg enig i. Men jeg er så dritt lei av "alle" som skal være så forbanna negative om å få barn "tidlig". Ofte så kan man se at det ikke er en god ide, men for oss "måtte" det nesten bli sånn.
Jeg er forøvrig også enig i at man er mye mer utviklet når man får et barn når man er trettien eller eldre, men jeg synes det er ingen skam i å få barn når man er i tjueårene. Jeg finner det verre når jeg ser jenter i fjorten-årene få barn. Jeg vet hvor dårlig mamma jeg hadde blitt som fjorten-åring. Jeg synes tjueto år var en god alder å starte i, men samboeren min er jo mye eldre enn meg. Det var jo en avgjørende ting for valget vårt. Derimot så var ikke nummer to planlagt her :P 

Anonymkode: 91187...c37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 med første og det har jeg angret veldig på. Ikke at jeg ikke var glad i ungen eller ville ta vare på barnet, men fordi jeg følte barnet var i veien for mange ting. Jeg har gått glipp av masse, og til tider hatt vanskeligheter med å akseptere morsrollen.  Barnet har likevel fått en god barndom.

Andremann kom 1 måned før jeg ble 30. Det var en helt annen opplevelse. Jeg var psykisk og fysisk klar,  og hele opplevelsen ble fantastisk. Når neste kommer er jeg rundt 34, og det gleder vi oss enda mer til. 

Hadde jeg kunnet vente og hatt nok kunnskap prevensjon så hadde jeg uten tvil ventet med å få første 

Anonymkode: 27981...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vi er gift men det ble vi relativt sent egentlig. Nå føler jeg jo at jeg gir vekk hele livshistorien min her, men det er relativt nylig. Vi giftet oss før jeg ble gravid med nummer to som jeg fikk når jeg var trettien. :) Og ja, det er ingen regel uten unntak det er jeg enig i. Men jeg er så dritt lei av "alle" som skal være så forbanna negative om å få barn "tidlig". Ofte så kan man se at det ikke er en god ide, men for oss "måtte" det nesten bli sånn.
Jeg er forøvrig også enig i at man er mye mer utviklet når man får et barn når man er trettien eller eldre, men jeg synes det er ingen skam i å få barn når man er i tjueårene. Jeg finner det verre når jeg ser jenter i fjorten-årene få barn. Jeg vet hvor dårlig mamma jeg hadde blitt som fjorten-åring. Jeg synes tjueto år var en god alder å starte i, men samboeren min er jo mye eldre enn meg. Det var jo en avgjørende ting for valget vårt. Derimot så var ikke nummer to planlagt her :P 

Anonymkode: 91187...c37

Da synes jeg du er et godt unntak fra regelen. Takk for at du deler:). Forskjellen for min del, er at samboeren din ikke var i begynnelsen av 20-årene. 

Anonymkode: 6c027...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41, ho ho. Eldst av alle. Hadde endel ting å gjøre før jeg ville bli gravid:-)

Anonymkode: 07a74...727

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 9.07, AnonymBruker skrev:

Folk er jaggu tidlig ute.. Hva med lang utdanning,  reising og å leve livet? 

Jeg tror nok dere som er 17-18 år gamle kan komme til å angre litt muligens

Anonymkode: df4b8...3c3

Haha, skal le av deg på sydenturen min, når jeg sitter der med et glass champagne med datteren min på 18 år, mens du derimot har 3 småbarn å ta deg av, grå i håret og ønsker du gjorde deg ferdig tidlig..:)  

(no offence til andre mødre, altså. :) ) 

poenget mitt er, at det positive med å få barn tidlig, er at man kan nyte livet fult ut som 30 åring, uten andre forpliktelser. Min mor fikk meg som 19 åring, akkurat som sin mor igjen fikk mamma som 19åring, og ingen av dem angrer. Derimot koser foreldrene mine seg med utenlandsreiser, spontane helgeturer, venneturer, konserter osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patronus skrev:

Haha, skal le av deg på sydenturen min, når jeg sitter der med et glass champagne med datteren min på 18 år, mens du derimot har 3 småbarn å ta deg av, grå i håret og ønsker du gjorde deg ferdig tidlig..:)  

(no offence til andre mødre, altså. :) ) 

 

Mye diggere å sitte i "syden" med det champagneglasset mens man fortsatt er i 20-årene og uten barn :) 

Anonymkode: 24ca8...d92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12. februar 2016 at 22.53, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk helt riktig. Kanskje verdt å lese litt om tydeligvis ;) Man er ferdig utviklet i hjernen mellom 25-30, men lykke til med samlivsbrudd da :)

Anonymkode: 6c027...59a

For noen ekle holdninger du har. Hvordan er det du snakker til folk bare fordi du kan gjemme deg bak anonym?

Jeg håper virkelig ikke du har barn for jeg kan virkelig ikke se at du er "ferdig utviklet". For noen kommentarer å lire av seg altså. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mjauritz skrev:

For noen ekle holdninger du har. Hvordan er det du snakker til folk bare fordi du kan gjemme deg bak anonym?

Jeg håper virkelig ikke du har barn for jeg kan virkelig ikke se at du er "ferdig utviklet". For noen kommentarer å lire av seg altså. Æsj.

Det er ikke noe nytt at det er en fordel å være ferdig utviklet, før man skal være med på å utvikle noen andre. For min del, synes jeg synd på barn av foreldre som er for unge. Samlivsbrudd, mors og fars nye kjærester, nye forhold, halvsøsken etc. Ingen god oppvekst. Trist at foreldre ikke tenker lengre :(

Anonymkode: 6c027...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe nytt at det er en fordel å være ferdig utviklet, før man skal være med på å utvikle noen andre. For min del, synes jeg synd på barn av foreldre som er for unge. Samlivsbrudd, mors og fars nye kjærester, nye forhold, halvsøsken etc. Ingen god oppvekst. Trist at foreldre ikke tenker lengre :(

Anonymkode: 6c027...59a

:rolleyes: Snakk om å dra alle under en kam.

Det du nevner kan forresten skje i alle aldere. Min mor var 36 når hun fikk meg, og jeg har hatt flere steforeldre på begge sider, vi har flyttet mange ganger og selv om jeg elsker moren min over alt så er det ikke slik jeg vil at det skal være for mine barn.

Jeg vet om flere som ble sammen /foreldre som unge som har klart seg. Det blir hva du gjør det til. 

Dramaqueen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, mjauritz skrev:

:rolleyes: Snakk om å dra alle under en kam.

Det du nevner kan forresten skje i alle aldere. Min mor var 36 når hun fikk meg, og jeg har hatt flere steforeldre på begge sider, vi har flyttet mange ganger og selv om jeg elsker moren min over alt så er det ikke slik jeg vil at det skal være for mine barn.

Jeg vet om flere som ble sammen /foreldre som unge som har klart seg. Det blir hva du gjør det til. 

Dramaqueen :) 

Når foreldre setter behovet for sex foran barna, er det ikke bra uansett. Å være ferdig utviklet er bedre for barna, i tillegg til at det øker sannsynligheten for at forholdet varer. Selvsagt, da må forholdet ha vart noen år før man popper ut unger ;) Absolutt ingen dramaqueen, jeg kommer bare med synspunkter hentet fra forskning ;) Det er sikkert dumt, du vet, å lære seg ting før man skal lære bort ;)

Anonymkode: 6c027...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Patronus skrev:

Haha, skal le av deg på sydenturen min, når jeg sitter der med et glass champagne med datteren min på 18 år, mens du derimot har 3 småbarn å ta deg av, grå i håret og ønsker du gjorde deg ferdig tidlig..:)  

(no offence til andre mødre, altså. :) ) 

poenget mitt er, at det positive med å få barn tidlig, er at man kan nyte livet fult ut som 30 åring, uten andre forpliktelser. Min mor fikk meg som 19 åring, akkurat som sin mor igjen fikk mamma som 19åring, og ingen av dem angrer. Derimot koser foreldrene mine seg med utenlandsreiser, spontane helgeturer, venneturer, konserter osv. 

Jeg har aldri fått barn for å "bli ferdig". Jeg har imidlertid drukket og reist fra meg i 20-åra. Ser uansett ikke bort ifra at jeg får kost meg litt som 60-åring også på tross av grått hår 😊

Det spørs akkurat hvordan man ser på det. 

Å sitte og drikke med ungene mine tror jeg uansett aldri jeg kommer til å gjøre. Har ikke vokst opp med det selv, og det hadde nok blitt mer kleint enn kos for min del. 

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...