Gå til innhold

Hvor gammel var du med første barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå førstegangsgravid og er 21 år :) hvor gammel var du med din første? 

Anonymkode: 548c9...caf

Var 32, men fylte 33 tog en halv uke etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnifiq

25 med nr 1, 28 med nr 2.

 

Folk snakker om at man må leve livet og slikt. Vi lever da virkelig livet så til de grader MED barna våre. Det er heldigvis ikke slik at livet stopper opp når man får barn.

Når det er sagt, så tror jeg absolutt det er en fordel med livserfaring når man skal bli foreldre. Samt stabil inntekt Og ikke minst et stabilt forhold.

Det er jo ikke til å skyve under en stol at barn av unge mødre er overrepresentert når det kommer til fattigdom f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde dere lenge? 

Anonymkode: b13cf...937

Hehe, nei...det var på en ferietur at alt ble så romantisk at p-piller og rutiner ble litt glemt et par dager. Så man kan nesten si at jentungen var et lite "uhell"😜 Angrer absolutt ikke, men her var det ikke et resultat av langvaring prøving og planlegging.

Anonymkode: 7fbd8...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jaggu tidlig ute.. Hva med lang utdanning,  reising og å leve livet? 

Jeg tror nok dere som er 17-18 år gamle kan komme til å angre litt muligens

Anonymkode: df4b8...3c3

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, trodde ikke dagens unge var så lite glad i å utforske livet! Ikke rart det er så mange særkullsbarn, alenemødre og skilsmisser, dersom folk skal ha barn tidligst mulig. :sjokkert:

Anonymkode: 6c027...59a

Lurer veldig på når dere mener skille mellom for ung og passelig går?

Var forøvrig nesten 22 med første, var forlovet, ferdig utdannet, eide hus, hytte og stasjonsvogn. Jeg føler ikke jeg har mistet noe, men kanskje fordi jeg ikke vet hva jeg kunne hatt? Har hatt barna med på det meste vi har hatt lyst til å gjøre, føler det ikke som noen hindring, krever mer planlegging og ekstra tid enn det ville gjort om vi var bare 2 voksne. Dessuten vil barna være på tur ut av rede allerede når vi er i 40 årene, kanskje vi får oppleve barnebarn mens vi er forholdsvis unge, og livet vil på ingen måte være på vei mot slutten når barna er blitt voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg, å bli voksen, ta utdannelse, etablere seg, få jobb og ha et stabilt forhold med barnefar som du VET er mannen i ditt liv og har opplevd mye sammen med og bodd sammen med, å ha bodd flere steder, kanskje prøvd deg i flere yrker, fått nye venner og vanket i forskjellige miljøer, det har da ingen ting med fyll å gjøre?
Nå ble du sikkert voksen ved å bli mor så ung, og det er absolutt noe du opplever sammen med barnefaren, men når jeg (som sikkert er dobbelt så gammel som deg selv i dag, selv om du er en del eldre enn 18 nå), tenker at du kanskje vil angre på noe, tror jeg ikke du vil angre på barnet i seg selv, eller at du ikke gikk mer på fylla! Jeg tror at en sterkere trygghet som voksen, med utdanning og framtidsutsikter, parforhold og jobb er vanskeligere å etablere med et barn enn uten, og at det er tøffere for deg som mor å skaffe deg erfaringer i livet enn hvis du ikke hadde vært mor. Det er absolutt ikke synd på deg som ikke drikker og fester, og alle som ikke har barn tidlig i 20-årene gjør heller ikke det som hovedgeskjeft. De studerer og jobber, og det gjør sikkert du også. Men fyll har da ingen ting med tidspunkt for barnefødsler å gjøre, det er kun  når man er 18 det er så viktig for en del, typisk russetid og første året som student.
 

Anonymkode: 7486e...0ea

Kan vel bare nevne at både jeg og barnefar har bodd 3 forskjellige steder og bor fortsatt enda. Russ har jeg aldri ville blitt.. Ikke når jeg var mindre og så opp til russen engang. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, trodde ikke dagens unge var så lite glad i å utforske livet! Ikke rart det er så mange særkullsbarn, alenemødre og skilsmisser, dersom folk skal ha barn tidligst mulig. :sjokkert:

Anonymkode: 6c027...59a

Det er ikke snakk om det. Det er snakk om at mennesker er forskjellige. Jeg vil heller ha det slik jeg har det enn å utforske livet på den måten dere mener er "riktig".

men helt ærlig da dere.. HVA er egentlig riktig?.. INENTING av dette er den riktige måten å gjøre ting på. For det er ingen fasit. Og nei selvom man får barn ung så MÅ man ikke bli alene mødre osv. Det er bare noe folk tror skjer alle.

Ja, det kan skje. Men det kan da skje dere på 30/40 åt og oppover også. Det er da værre med narkoman foreldre enn noen som ikke "utforsker" livet?!

Anonymkode: 4cdf8...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, trodde ikke dagens unge var så lite glad i å utforske livet! Ikke rart det er så mange særkullsbarn, alenemødre og skilsmisser, dersom folk skal ha barn tidligst mulig. :sjokkert:

Anonymkode: 6c027...59a

Seriøst? Alderen på førstegangsfødende har aldri vært høyere enn i dag. Trenden er mer at folk ikke vil ha barn så tidlig lengre. Er dette noe folk ikke har fått med seg...?

Ikke ta tallene herfra som et speilbilde av hva som er normalen.

Så de der skilsmissetallene skyldes nok andre ting, gitt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noen er "født" eldre enn andre og det må mankanskje bare akseptere. Jeg og kusinen min for eksempel, er like gamle. Hun har vært en liten husmor siden sjuårsalderen, gjorde leksene med en gang etter skolen for å kunne sette seg ned med strikketøyet så fort som mulig, mens jeg fløy ut døra igjen så fort jeg hadde slengt fra meg sekken i gangen og måtte hentes inn for at jeg skulle gjøre lekser. Hun fikk barn sammen med kjæresten relativt tidlig og har klart seg veldig bra. Jeg var ikke klar for barn før jeg nærmet meg 30 og hadde fått bodd fem år i utlandet, synes til og med da at det var et lite sjokk å bli mor.

Så vi er nok alle forskjellige, men for min del hadde det aldri passet å hatt barn som 18 åring, er evig takknemlig for alt jeg rakk å gjøre før jeg fikk barn, føler at det har gitt meg en ro som jeg neppe hadde hatt som mor for 20 år siden. Dessuten er jeg litt gammeldags når det kommer til det at jeg synes man skal får barn med en man kan se for seg fremtiden med. Og akkurat det vet jeg ikke om man helt klarer når man er veldig ung. Ingen kan spå fremtiden, men man blir ofte litt mer realistisk med alderen.

Anonymkode: bad0a...efa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år. 

Selv om jeg hadde stabil jobb, var forlovet, eide leilighet, hytte og stasjonsvogn da jeg var 21 er jeg glad for at jeg ikke fikk barn da. Mye har forandret seg siden den gang -også jeg. Dessuten har jeg byttet mann. :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir 19 om noen måneder, og sitter nå og ammer verdens beste gullklump på snart 4 uker <3 har vært sammen med mannen i mitt liv i snart 4 år, det har vært fæle nedturer og fantastiske oppturer og jeg GLEDER meg til å utvikle meg i takt med den nye familien får <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år da jeg fikk første og 27 da jeg fikk nr. 2. Ble stor aldersforskjell da jeg ville gjøre ferdig utdanning og få jobb før jeg fikk flere barn. Det funket helt fint! Jeg lever best med barn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gang 25 år, er nå 35 og har fire stk. Blir ikke flere for å si det sånn, selv om jeg har hatt veldig greie svangerskap og fødsler så tar det på å få de så tett som vi gjorde hehe.. 

Anonymkode: bfc15...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ricecrispies
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå førstegangsgravid og er 21 år :) hvor gammel var du med din første? 

Anonymkode: 548c9...caf

Var 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 med første, 36 med andre, og nå har jeg termin med tredje på 38årsdagen min 😊

Anonymkode: 23038...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...