Gå til innhold

Til dere menn - tanker etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en dame gjør det slutt med deg, dere blir ikke uvenner, men forholdet funker bare ikke.

Når jenta egentlig er veldig glad i deg, men MÅ gjøre slutt for å skåne seg selv fra vondt å se deg. 

Tenker dere mye på henne etter ett brudd, eller er det enkelt for dere å "glemme" henne ig gå videre i livet?

 

Anonymkode: 8aef0...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjelden man ikke blir uvenner om man blir dumpet. 

Anonymkode: 6d441...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et fan av et rent brudd. Slår man opp har man minimalt med kontakt i ettertid. Da går all energi i å komme meg videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Doge skrev:

Om en dame dumper meg, så er vi ferdige. Ingen grunn til å bruke energi på henne. 

Helt enig. Dumper en dame meg så gir jeg totalt faen i henne. Vil ikke bruke noe mer tid på henne. 

Anonymkode: 6d441...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som menn har det enklere ja og det trur jeg faktisk på også. Det er synd det er sånn, det får meg til å føle at ekte følelser kanskje ikke eksisterer for menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg er et fan av et rent brudd. Slår man opp har man minimalt med kontakt i ettertid. Da går all energi i å komme meg videre.

En jeg dater er venner med eksen sin. De var sammen i 3 år.. Han har t.o.m bilder av henne på mobilen sin (han skulle vise meg et annet bilde også så jeg et par av henne som tydeligvis var tatt nylig). 

Jeg kan kanskje tolke det som at hun dumpet han og han gjerne vil være "venner" i håp om å få henne tilbake da? :( 

Anonymkode: 87e71...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jeg dater er venner med eksen sin. De var sammen i 3 år.. Han har t.o.m bilder av henne på mobilen sin (han skulle vise meg et annet bilde også så jeg et par av henne som tydeligvis var tatt nylig). 

Jeg kan kanskje tolke det som at hun dumpet han og han gjerne vil være "venner" i håp om å få henne tilbake da? :( 

Anonymkode: 87e71...d2d

Det er mange som er gode venner med eksen sin. Jeg har ny samboer, men har fortsatt god kontakt med min forrige samboer. Ikke tro at én mann (eller tjue for den saks skyld) kan svare for alle menn. :) 

Anonymkode: d5ff5...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste, er venner med flere av sine ex kjærester.

Anonymkode: 32594...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SillyFlamingo skrev:

For min del er det ikke så lett å "glemme" å bare gå videre. 

En pluss til deg, for at du er mann med følelser.

Anonymkode: 97671...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, EvaLena skrev:

Høres ut som menn har det enklere ja og det trur jeg faktisk på også. Det er synd det er sånn, det får meg til å føle at ekte følelser kanskje ikke eksisterer for menn.

Nei, det er ikke sant. Menn har det potensielt verre enn kvinner når det blir brudd. Selvmordsstatistikkken taler sitt. Unge menn er i klar majoritet. Hvorfor? Noe fordi menn takler brudd eksepsjonelt dårlig. Dårligere enn kvinner. Så jo, vi har følelser. 

Jeg tror det er et poeng å skille klinten fra hveten her også. Menn som kvinner gir litt beng i mennesker man ikke faller for. Dumpa av en dame du ikke var spesielt glad i? Hurra! Freefuckingdom. Dumpa av ditt livs største kjærlighet? Hvor er nærmeste bro. For noen menn er slike ting fantastisk destruktive livshendelser. Da kan vi snakke følelser, da. Kvinner kan gå ut på byen og få seg en flørt for å døyve smerten. Noen menn i samme posisjon er helt hjelpeløse og ute av stand til å løse situasjonen. De kan bare glemme nye damer. Ikke bare fordi nye damer instinktivt ikke vil ha en knust mann, men fordi han er ute av stand til å tiltrekke seg dem igjen. 

Jovisst har menn følelser. Det er kattekvinner med øynene på bankkontoen din som er de følelseskalde kynikere. Menn bare puler rundt om de kan. Det er hverken for lite eller for mye følelser, det er bare sex. Det er kvinner som leker med følelser og kan skru av og på på hjertet. Det er min soleklare erfaring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
8 timer siden, EvaLena skrev:

Høres ut som menn har det enklere ja og det trur jeg faktisk på også. Det er synd det er sånn, det får meg til å føle at ekte følelser kanskje ikke eksisterer for menn.

Hvorfor tror du det?

Bare fordi mange ikke snakker ut om følelsene sine etter et brudd betyr det ikke at vi er så veldig glade heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Here we go, again.... Uggh.... Hvorfor innbiller så mange seg at det er vanvittig store forskjeller på menn og kvinner i alle situasjoner...

Igjen, jeg kan jo selvfølgelig bare svare for meg selv, men det er klart jeg har tenkt på eksene og savnet dem, selv de gangene det var jeg som gjorde det slutt. Det er jo tross alt mennesker man har stått nært, "delt" noe med, og vært fryktelig glad i, så det har nok aldri vært enkelt eller smertefritt å "gå videre", men når man vet det er "slik det må bli", så tusler man jo videre og lar livet gå sin gang selv om det svir. Litt som å måtte stå opp om morgenen når man er jævlig trøtt i trynet, men man må likevel...

Så må man jo heller ikke glemme at årsaken til brudd også har mye å si for hvor lenge, og hvor mange tanker man ofrer eksene..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempegod venn med min eks. Vi er naboer. Noen ganger drar vi på kino, eller restaurant eller på cafe. At hun slo opp med meg er muligens det beste som har skjedd med forholdet vårt.

Men hun sluttet å ligge med meg etter at hun fikk ny type, men det varer vel ikke evig. Og hun er ikke så interessant nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jeg dater er venner med eksen sin. De var sammen i 3 år.. Han har t.o.m bilder av henne på mobilen sin (han skulle vise meg et annet bilde også så jeg et par av henne som tydeligvis var tatt nylig). 

Jeg kan kanskje tolke det som at hun dumpet han og han gjerne vil være "venner" i håp om å få henne tilbake da? :( 

Anonymkode: 87e71...d2d

Jeg er bare én person, så du kan ikke overføre mine tanker til ham du dater.

Uavhengig hva han tenker om saken ville jeg tenkt meg godt om før jeg hadde involvert meg med en som står så nært sin eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

min erfaring er at jenter tar det tungt med en gang og sørger veldig over bruddet øyeblikkelig og holder på med det noen mnd. (noen lenger eller ikke i det hele tatt selvfølgelig). Mens menn er glade, fester og har det fint lenge helt til sorgen slår dem i fleisen. 

dette er selvsagt min egen erfaring, er sikkert ikke sånn for alle. spørs jo hvem som blir dumpet.

Anonymkode: 92482...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcturus traff bra med den posten. Hilsen mann.

For meg så 

Anonymkode: 2e6fd...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. For meg så tar det lang tid å komme over en ex. Jeg har brukt 1.5 år på en, og min siste kjæreste ble det slutt for 2 år siden. Jeg har dessverre fortsatt store følelser for henne, og tror hun godt mulig var mitt livs kjærlighet.     

Jeg er en mann som forplikter meg og vil kjempe med nebb og klær for den jeg elsker. Dessverre så er det veldig få jenter som jeg har møtt som er slik. Har jeg skrudd følelsene mine på for en jente, da lever de sitt eget liv.

Jeg tror det er slik da jenter har mange flere valgmuligheter, i alle fall dersom de er i sin beste alder.

 

Anonymkode: 2e6fd...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker fortsatt på eksen etter drøyt to år, men jeg sliter generelt med å gi slipp på fortida uansett hva det er snakk om. Vi har også omtrent bare felles venner, så hadde ikke kunnet distansert fra meg henne helt uten å samtidig miste hele omgangskretsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...