Gå til innhold

Myers Briggs personlighetstype


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt personlighetstest basert på Myers Briggs? F.eks. den på www.16personalities.com.

Jeg tok den for over et år siden, og er blitt helt hekta. Ved hjelp av f.eks. forum og info-artikler har jeg lært utrolig mye om meg selv og funnet råd til hvordan jeg kan utvikle meg innenfor min personlighetstype sammen med likesinnede som forstår meg.

Andre her i Norge som er ENTP?

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes sånt er underholdende, selv om man nok ikke bør legge for mye i det. Kjenner meg utrolig godt igjen i beskrivelsene for min type, men det kan man jo gjøre med horoskop også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hog skrev:

Jeg synes sånt er underholdende, selv om man nok ikke bør legge for mye i det. Kjenner meg utrolig godt igjen i beskrivelsene for min type, men det kan man jo gjøre med horoskop også :)

Jeg har lest meg ganske godt opp på MBTI. Og jeg legger ikke nødvendigvis stor vekt på beskrivelsen på www.16personalities.com. I dypden handler det om de kognitive funksjonene som igjen er bygget på teoriene utviklet av den kjente psykiateren Carl Jung. Jeg, for eksempel, vet at min dominante funksjon uten tvil er Ne (Intuitive Extroversion) og deretter Ti (Introverted Thinking) + Fe og Si.

Jeg har aldri før følt meg så forstått, og blitt rådet med personlige ting på forumer som har passet så godt over ens med meg. Kanskje det har noe med at ENTPer er en forholdsvis sjelden type.

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest meg ganske godt opp på MBTI. Og jeg legger ikke nødvendigvis stor vekt på beskrivelsen på www.16personalities.com. I dypden handler det om de kognitive funksjonene som igjen er bygget på teoriene utviklet av den kjente psykiateren Carl Jung. Jeg, for eksempel, vet at min dominante funksjon uten tvil er Ne (Intuitive Extroversion) og deretter Ti (Introverted Thinking) + Fe og Si.

Jeg har aldri før følt meg så forstått, og blitt rådet med personlige ting på forumer som har passet så godt over ens med meg. Kanskje det har noe med at ENTPer er en forholdsvis sjelden type.

Anonymkode: a94fd...a01

Bra, du har ikke bare satt deg inn i det grunnleggende. Prosentene man får opp på resultatet sier jo også en del om hvor mye du vektlegger de forskjellige funksjonene :)

 

Edit: Har du forresten sjekket enneagram?

Endret av hog
tillegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Franke Ann skrev:

INFP. Jeg og Johnny Depp.

Interessant! Bruker du MBTI-forumer aktivt til selv-utvikling?

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hog skrev:

Bra, du har ikke bare satt deg inn i det grunnleggende. Prosentene man får opp på resultatet sier jo også en del om hvor mye du vektlegger de forskjellige funksjonene :)

For min del legger jeg ikke så mye vekt på prosentene for en online test. Det kan variere fra nettside til nettside som tilbyr disse testene. Mange tester feil også. Jeg har lest meg opp for å sjekke om det faktisk stemmer. Og det har jeg definitivt funnet ut at det gjør, men jeg har også funnet ut at Fe og Si ikke er nok utviklet i enkelte sammenhenger. Jobber med saken aktivt.

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hog skrev:

Edit: Har du forresten sjekket enneagram?

Ja, har sjekket det også, men på testene jeg tok syntes jeg svar-alternativene var så upresise. Får ulike resultater hver gang. Føler meg som 7w8, men har testet både 3, 4 og 5.

Du da? Hva har du testet som?

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tatt personlighetstest basert på Myers Briggs? F.eks. den på www.16personalities.com.

Jeg tok den for over et år siden, og er blitt helt hekta. Ved hjelp av f.eks. forum og info-artikler har jeg lært utrolig mye om meg selv og funnet råd til hvordan jeg kan utvikle meg innenfor min personlighetstype sammen med likesinnede som forstår meg.

Andre her i Norge som er ENTP?

Anonymkode: a94fd...a01

Ja. Tok den engelske versjon av testen for noen måneder siden. Tror ikke vi er så spesielle som testen forteller. Jeg gidder heller ikke dyrke det på noen måte ved å lese,finne ut av div osv. For meg blir sånne overdrivelser for selvopptatt. Fikk kontakt med mennesker som også var ENTP,og de var ekstremt opptatt av at de skilte seg ut. At de var blitt misforståtte hele livet osv. Nå blir jeg ofte,misforstått selv,og mye stemte jo selvfølgelig. Men det er ikke annet enn interessant for meg selv,og ikke noe å være så opptatt av heller. 

Alle er så opptatte av å skulle være spesielle og unike. Sannheten er at vi er mer like enn vi tror alle sammen. Ingen av oss gjør noe nytt,ingen av oss har nye tanker. Alt er gjort og tenkt før. Vi er dog ulike personligheter,og alle er selvstendige individer med sine særtrekk,men det er det. 

For å si det sånn så syns jeg andre er tusen ganger mer interessante enn meg. Jeg blir ikke inspirert av min egen tankeverden så mye som av andres.All inspirasjon får jeg utenfra,når en ser bort fra drømmer :-)

Så..jeg følte for å svare dette for å jenke deg ned litt. Ærlig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del legger jeg ikke så mye vekt på prosentene for en online test. Det kan variere fra nettside til nettside som tilbyr disse testene. Mange tester feil også. Jeg har lest meg opp for å sjekke om det faktisk stemmer. Og det har jeg definitivt funnet ut at det gjør, men jeg har også funnet ut at Fe og Si ikke er nok utviklet i enkelte sammenhenger. Jobber med saken aktivt.

Anonymkode: a94fd...a01

Vel, de kan jo være en indikasjon på at man er en enXp i stedet for entp f.eks. For min del har jeg alltid fått noenlunde samme resultat uansett hvor jeg har tatt testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Bruker du MBTI-forumer aktivt til selv-utvikling?

Anonymkode: a94fd...a01

Nei, jeg tar ikke livet så seriøst. Men det er interessant lesning, for all del. Kjenner meg igjen i veldig mye.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har sjekket det også, men på testene jeg tok syntes jeg svar-alternativene var så upresise. Får ulike resultater hver gang. Føler meg som 7w8, men har testet både 3, 4 og 5.

Du da? Hva har du testet som?

Anonymkode: a94fd...a01

INTJ, 1w9 på enneagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Ja. Tok den engelske versjon av testen for noen måneder siden. Tror ikke vi er så spesielle som testen forteller. Jeg gidder heller ikke dyrke det på noen måte ved å lese,finne ut av div osv. For meg blir sånne overdrivelser for selvopptatt. Fikk kontakt med mennesker som også var ENTP,og de var ekstremt opptatt av at de skilte seg ut. At de var blitt misforståtte hele livet osv. Nå blir jeg ofte,misforstått selv,og mye stemte jo selvfølgelig. Men det er ikke annet enn interessant for meg selv,og ikke noe å være så opptatt av heller. 

Alle er så opptatte av å skulle være spesielle og unike. Sannheten er at vi er mer like enn vi tror alle sammen. Ingen av oss gjør noe nytt,ingen av oss har nye tanker. Alt er gjort og tenkt før. Vi er dog ulike personligheter,og alle er selvstendige individer med sine særtrekk,men det er det. 

For å si det sånn så syns jeg andre er tusen ganger mer interessante enn meg. Jeg blir ikke inspirert av min egen tankeverden så mye som av andres.All inspirasjon får jeg utenfra,når en ser bort fra drømmer :-)

Så..jeg følte for å svare dette for å jenke deg ned litt. Ærlig talt. 

For all del, du har din fulle rett til ikke å interessere deg for MBTI. Jeg for min del bruker dette til å forbedre meg på de områdene jeg trenger. Synes ikke ENTPer er en bedre personlighetstype enn de 15 andre. Og jeg gleder meg over muligheten til tilrettelagt selv-utvikling. Andre ENTPer har opplevd de samme problemene som meg, og kommet frem til gode løsninger. Dette er løsninger som ikke alltid passer for andre som ikke har samme rekke av kognitive funksjoner.

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg også er en intj.

En enhjørning altså? Sist jeg sjekket tror jeg det var anslått til 4 kvinnlige intj per 500 kvinner.

Endret av hog
presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hog skrev:

En enhjørning altså? Sist jeg sjekket tror jeg det var anslått til 4 kvinnlige intj per 500 innbyggere.

Ja, jeg er spesiell. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hog skrev:

Vel, de kan jo være en indikasjon på at man er en enXp i stedet for entp f.eks. For min del har jeg alltid fått noenlunde samme resultat uansett hvor jeg har tatt testen.

ENFPer bruker Fi og Te som andre og tredje funksjon, mens ENTPer bruker Ti og Fe som andre og tredje funksjon. Jeg bruker definitivt Ne og Ti i mine tankespinnerier, lol. Har testet ENTP på alle testene også.

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dere – hog og O.G. er INTJer. Har hørt at ENTPer og INTJer passer veldig godt sammen :)

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...