Gå til innhold

småbarnsforeldre og diskusjonstemaer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå den store babyboomtid for stort sett alle mine venner, dette medfører selvfølgelig en god dose babysnakk.. Selvfølgelig!

Jeg er for babysnakk jeg, mine barn er store så jeg vil alltid kunne komme med ulike tips og råd og jeg synes det er hyggelig å høre når barna deres går, gulper eller drar katten i halen.
MEN.... Jeg begynner å bli lei denne babypraten... De kan ikke snakke om annet enn babyene sine, som for øvrig er mer barn enn babyer. Spesielt ene venninna mi er veldig åpen rundt alt barnet hennes kan og er alltid påpasselig med å fortelle hvor mye flinkere ungen hennes er enn alle andres.

Så jeg lurer litt på tips ang det å prate om noe annet enn barn??
Hvordan får jeg disse mødrene VEKK fra barna sine for å kunne ta en kopp kaffe?

Jeg er så utrolig glad for at jeg har venninner som med vilje har valgt det barnløse livet... Dem går det faktisk an å snakke med.
Jeg vil også gjerne pressisere at jeg hovedsakelig ønsker å innimellom kunne snakke vanlig med de mødrene som har barn på OVER 1 år, ikke de nybakte. Nybakte foreldre skal ha lov til å gå i bobla si uforstyrret. :) 

Anonymkode: 3e0b3...bc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror mange kjenner seg igjen i dette :)

Hva med å sørge for noen opplevelser man kan dele? Konsert, byttekvelder (klær, bøker, lysestaker), vinsmaking, ostesmaking??

Da har jo man de opplevelsene der og da samt at alle har fått litt input!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så jeg lurer litt på tips ang det å prate om noe annet enn barn??
Hvordan får jeg disse mødrene VEKK fra barna sine for å kunne ta en kopp kaffe?

 

Anonymkode: 3e0b3...bc8

Sikkert mange av dine barnløse venner som himlet med øynene innvendig da du fikk baby og syntes blobben var så fantastisk hver gang den gjorde noe en blogg bruker å gjøre. Du får bite det i deg og se på det som din straff for din egen ungesnakk den gangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MapleSirup skrev:

Jeg tror mange kjenner seg igjen i dette :)

Hva med å sørge for noen opplevelser man kan dele? Konsert, byttekvelder (klær, bøker, lysestaker), vinsmaking, ostesmaking??

Da har jo man de opplevelsene der og da samt at alle har fått litt input!

Gode forslag...! :) 

Jeg har invitert flere av dem med på ting, men da kan/vil de ikke...
Nærmeste jeg har kommet er når det var babyshower før jul, men da var det 2 av dem som ikke kunne komme uten barn fordi pappaene måtte trene. Jeg ble dratt i hvert erme fordi jeg skulle være tilskuer til at barna løp ned gangen.. Begge diskuterte hvem av dem som hadde den mest stødige unge, og de bitchet ivei om hvem som kunne hva kjappest opp igjennom det første året. :fnise: 
Egentlig morsomt å høre på, men la en liten demper på henne som showeren var for... Vi var ikke tilstede for å beundre barn, vi var der for den kommende mora.. Og det skjønte de "nye" mødrene visst ikke.

Anonymkode: 3e0b3...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...