Gå til innhold

Prøver å bli gravid, har tatt abort...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor er det nødvendigvis ts? Hva med mannen? Kan jo være svømmerne hans det er noe med og...

Kan hende hans sædkvalitet ikke er helt optimal, men hun har jo blitt gravid med denne personen en gang tidligere. Tviler på at det er noe galt med noen av de egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok medisinsk abort for 3 år siden. Er nå gravid med samme mann. Det tok 7 mnd fra p-pillelsutt til jeg ble gravid. Tror ikke du må stresse så veldig. 3-4 mnd er ikke lenge. Vet du nøyaktig når du har el?

For to venninner av meg tok det 1 år og nesten 2 år før de ble gravide, kroppen brukte så lang tid på å få stabil syklus.

Anonymkode: 58b1f...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ferny skrev:

Kan hende hans sædkvalitet ikke er helt optimal, men hun har jo blitt gravid med denne personen en gang tidligere. Tviler på at det er noe galt med noen av de egentlig.

Ja det er fullt mulig å bli gravid en gang for då aldri å klare å bli gravid igjen. Sædkvaliteten holder seg jo ikke konstant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja det er fullt mulig å bli gravid en gang for då aldri å klare å bli gravid igjen. Sædkvaliteten holder seg jo ikke konstant

Altså, fyren er 23 eller 24 år gammel... de har vært prøvede i tre-fire måneder, og de har sammen unnfanget barn før. Nesten litt irrasjonelt å konkludere med at sædkvaliteten er årsaken til at de ikke er blitt gravide ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en kirurgisk abort etter en voldtekt for 4 år siden.

Nå er jeg gravid, men det tok nærmere 7 mnder før det klaffet. Jeg tenkte at det kunne ha noe med aborten å gjøre, men så lenge det "satt" tilslutt så er jeg fornøyd. Vi er ganske unge (23 og 24) så burde egentlig ikke ha tatt så lang tid. 

Men er det ikke 1 år man sier at er innenfor normalen å prøve? Sånn at om ingenting har skjedd på 1 år så burde man kontakte lege, men alt før det er normalt?

Anonymkode: d0074...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ferny skrev:

Altså, fyren er 23 eller 24 år gammel... de har vært prøvede i tre-fire måneder, og de har sammen unnfanget barn før. Nesten litt irrasjonelt å konkludere med at sædkvaliteten er årsaken til at de ikke er blitt gravide ennå.

Hvorfor prøver dere i så sykt ung alder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor prøver dere i så sykt ung alder?

(Du spør ikke meg da, men)

Det 23-24 er ikke en "sykt ung alder". Ofte har folk tatt ferdig utdannelse da, noen har nylig begynt i arbeidslivet, og noen har allerede jobbet i flere år og kjøpt hus/leilighet. Hvorfor er det da en "sykt ung alder"?  Det kommer vel ikke an på alderen når man bør få barn, men om man er i en økonomisk og psykisk tilstand der man er moden nok til å ta vare på et nytt menneske. Jeg vil være ferdig med utdannelsen når jeg er ca. 22, kjæresten min vil antageligvis ha kjøpt hus innen da - er vi da for unge til å prøve få barn?

Anonymkode: 827cd...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

For menn er det ungt. Menn på 23-24 er ikke modne i hodet

Noen er, andre er ikke

Anonymkode: 827cd...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er, andre er ikke

Anonymkode: 827cd...06e

De fleste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor prøver dere i så sykt ung alder?

Hva er det å skrive? sykt ung? 

Vi er begge i full jobb og har vært det i mange år, vi har ordentlig bil,førerkort og eier egen bolig.

Og ser at du skriver at menn i den alderen ikke er moden, da lurer jeg på om du kanskje bør skifte omgangskrets? Min mann er veldig moden/voksen, tar riktige valg, god/stabil økonomi, og har gjort det meste her i livet riktig! De fleste av våre venner på samme alder er også veldig modne! Så synes du skal ta den pessimistiske innstillingen din en annen plass!

 

Anonymkode: bf352...28b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Den 10.2.2016 at 22.49, Maleficenta skrev:

For menn er det ungt. Menn på 23-24 er ikke modne i hodet

Pappa ble alene pappa i en alder av 22 og det gikk helt fint med meg. SÅ det beviser vel at det er litt forskjell på menn å? 

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er alt før tidlig å spekulere i hvorfor dere ikke har blitt gravide ennå. Det er snakk om 3-4 måneder her. Gjennomsnitts prøvetiden er 6 måneder før en fult fertil mann og kvinne blir gravide. For oss tok det 9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...