Gå til innhold

Prøver å bli gravid, har tatt abort...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake ble jeg gravid mens jeg gikk(strengt og nøye) på ppillen, og pga. private årsaker valgte jeg å avbryte graviditeten. Nå i dag prøver jeg å bli gravid, og er nå 2 uker(16-17 dager) forsinket med tr, men ingen Possitive tester, ei heller hos legen. 

Noen med erfaring? Om dette kan ha med aborten å gjøre, eller om den kan minske mine sjangser? 

- blir nervøs når jeg ble gravid uplanlagt på ppille sist, men ikke klarer når vi virkelig prøver nå!

 

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abort gjør det ikke vanskeligere å bli gravid. Du hadde nok bare maks (u)flaks da du ble gravid. Evt. kan det være andre årsaker som spiller inn, f.eks. sædkvalitet.

Anonymkode: cd4ce...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Abort gjør det ikke vanskeligere å bli gravid. Du hadde nok bare maks (u)flaks da du ble gravid. Evt. kan det være andre årsaker som spiller inn, f.eks. sædkvalitet.

Anonymkode: cd4ce...856

Tusen takk for svar! 

Er med mannen min, som jeg ble gravid med sist også, så tror du det?

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene sier det kan være vanskeligere å bli gravid etter kirurgisk abort,enn ved medisinsk abort. Så ja det kan være vanskeligere senere.

Anonymkode: f4634...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Legene sier det kan være vanskeligere å bli gravid etter kirurgisk abort,enn ved medisinsk abort. Så ja det kan være vanskeligere senere.

Anonymkode: f4634...d22

Det var medisinsk.. Men legene sa det ikke ville gjøre noe med senere graviditeter eller fruktbarhet... Men virker jo sånn.

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var medisinsk.. Men legene sa det ikke ville gjøre noe med senere graviditeter eller fruktbarhet... Men virker jo sånn.

Anonymkode: bf352...28b

Nei men da regner jeg med de har rett og! Er vel en 20% sjanse for hver eggløsning (tror jeg). Men hvis dere har prøvd i over ett år anbefaler jeg å ta kontakt med gynekolog for en sjekk. Men som det høres ut virker det ikke som et fysisk problem (uten at jeg kan backe det opp med forskning ol.). 

Masse lykke til! ☺️

Anonymkode: f4634...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var medisinsk.. Men legene sa det ikke ville gjøre noe med senere graviditeter eller fruktbarhet... Men virker jo sånn.

Anonymkode: bf352...28b

Kan hende du var like "lite" fruktbar i utgangspunktet, og at ting bare klaffet veldig den gangen du tok abort. Umulig å si. Men mest sannsynlig har i hvert fall ikke aborten påvirket fruktbarheten din, så synes ikke du skal bekymre deg. Du har blitt gravid før, så du blir det nok igjen.

Hvis dere treffer eggløsning, så er det bare 20-25% sjanse for at det blir befruktning av det, så det kan godt gå en stund før dere blir gravide, uten at det er noe galt.

Lykke til med prøvingen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor gamle er dere?

Anonymkode: 90a22...cec

Vi har ikke prøvd lenge! Er bare så utålmodig! Hehe, ca. 3-4 mnd! 

Vi er 23 og 24

ts

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ferny skrev:

Kan hende du var like "lite" fruktbar i utgangspunktet, og at ting bare klaffet veldig den gangen du tok abort. Umulig å si. Men mest sannsynlig har i hvert fall ikke aborten påvirket fruktbarheten din, så synes ikke du skal bekymre deg. Du har blitt gravid før, så du blir det nok igjen.

Hvis dere treffer eggløsning, så er det bare 20-25% sjanse for at det blir befruktning av det, så det kan godt gå en stund før dere blir gravide, uten at det er noe galt.

Lykke til med prøvingen. :)

Takk for svar! Tusen takk :) ts

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke prøvd lenge! Er bare så utålmodig! Hehe, ca. 3-4 mnd! 

Vi er 23 og 24

ts

Anonymkode: bf352...28b

Det er jo ingenting :) det her går nok helt fint ser du, ihvertfall med tanke på at du har blitt gravid med samme mann tidligere PÅ p-piller. Sluttet du på p-piller rett før prøvingen? Isåfall så kan det jo ta litt ekstra tid. Ikke stress enda. Bare ro ned og fortsatt å ha sex med hverandre jevnlig, annenhver dag er visst optimalt.

Anonymkode: 913be...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde nok bare veldig flaks/uflaks forrige gang. Det er ikke så veldig stor sjanse for å bli gravid per syklus (rundt 20% som det sies lengre opp stemmer bra), så når dere kun har prøvd i 3-4 måneder er det helt normalt om du ikke har blitt gravid enda. Ha sex ofte og kos dere, klaffer det ikke etter et år med prøving, så tar dere kontakt med lege. Aborten du har hatt har ingenting å si.

Anonymkode: d4e5f...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort i 2010. Hadde sex uten beskyttelse etter en fuktig kveld. Løp og kjøpte angrepille morgenen etter (6 timer etter samleie). 

Fant ut at jeg var gravid i uke 6, og valgte å ta abort pga at jeg nettopp hadde begynt på studier og ikke hadde et forhold til barnefar. Var en kjempetung avgjørelse. Angret i etterkant, men traff mannen i mitt liv året etter. 

Vi har nå prøvd å få barn i snart to år. De finner ikke noen feil på oss. Men jeg tenker ofte på aborten, og at det er min "straff" for at jeg gjorde det den gangen :tristbla: eller at noe ble ødelagt inni meg.

Anonymkode: 77181...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er syklusen stabil igjen etter aborten? 

Anonymkode: 7bdaa...f03

Ja, alltid vært 

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok abort i 2010. Hadde sex uten beskyttelse etter en fuktig kveld. Løp og kjøpte angrepille morgenen etter (6 timer etter samleie). 

Fant ut at jeg var gravid i uke 6, og valgte å ta abort pga at jeg nettopp hadde begynt på studier og ikke hadde et forhold til barnefar. Var en kjempetung avgjørelse. Angret i etterkant, men traff mannen i mitt liv året etter. 

Vi har nå prøvd å få barn i snart to år. De finner ikke noen feil på oss. Men jeg tenker ofte på aborten, og at det er min "straff" for at jeg gjorde det den gangen :tristbla: eller at noe ble ødelagt inni meg.

Anonymkode: 77181...3bb

Off :( føler med deg.... Håper det klaffer til deg snart ❤️

Anonymkode: bf352...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legene sier det kan være vanskeligere å bli gravid etter kirurgisk abort,enn ved medisinsk abort. Så ja det kan være vanskeligere senere.

Anonymkode: f4634...d22

Leger sier tydeligvis forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ferny skrev:

Kan hende du var like "lite" fruktbar i utgangspunktet, og at ting bare klaffet veldig den gangen du tok abort. Umulig å si. Men mest sannsynlig har i hvert fall ikke aborten påvirket fruktbarheten din, så synes ikke du skal bekymre deg. Du har blitt gravid før, så du blir det nok igjen.

Hvis dere treffer eggløsning, så er det bare 20-25% sjanse for at det blir befruktning av det, så det kan godt gå en stund før dere blir gravide, uten at det er noe galt.

Lykke til med prøvingen. :)

Hvorfor er det nødvendigvis ts? Hva med mannen? Kan jo være svømmerne hans det er noe med og...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...