Gå til innhold

Hvorfor er det så mange mødre som tenker på seg selv foran sitt barn?


Gjest Aye

Anbefalte innlegg

Spesielt de fra 30 år og nedover. Tyder på at de er alt for ung for å få barn.. Skulle vert 30 års grense for det er skremmende hvordan det er blitt. Ja fedrene også. De vil heller ut å feste eller gi faen i sin egen unge. Mødrene tenker på sine ønsker og behov før ungen sin. Passer det ikke å få barn eller barnet kan få en tung oppvekst så driter mora i å ta abort. Viktigere at hun får sitt ønske oppfylt om å bli mor eller hva? Finnes så mange som ikke en gang vet hvem barnefar er. Kan være så mange. Syke mennesker som får barn i dag. Huff. Synes så synd på barna som må vokse opp nå. Med foreldre som kun tenker på seg selv. Er dere ikke enig? Blir så forbannet!

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes du burde bygge ut "mange", med " noen". Dette er ikke en trend. 

Og grense ved 30? :fnise: 

Anonymkode: 21d9d...7e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes du burde bygge ut "mange", med " noen". Dette er ikke en trend. 

Og grense ved 30? :fnise: 

Anonymkode: 21d9d...7e0

Det er tydeligvis blitt en trend. Det er en trend å være alenemor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig også en trend å skjære over alle med en kam samt spre fordommer. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aye skrev:

Det er tydeligvis blitt en trend. Det er en trend å være alenemor også. 

Vel, i de fleste tilfellene jeg vet om så er det faren som har dratt sin vei og latt moren bli igjen alene med barnet.

Dessuten er man to om å lage barn, men dette virker det som det er mange menn som "glemmer".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel heller en sjeldenhet fremfor noe som er vanlig. Det vanlige er vel strengt tatt det motsatte, mødre som ikke prioriterer sine egne behov og strekker seg langt for barna sine. 

Jeg vet ikke hva slags miljø du vanker i, men dette er ikke vanlig i min omgangskrets. Klart det skjer, men vanlig er det nok ikke. Dersom dette er en verkebyll i hverdagen din bør du nok oppsøke litt andre miljøer. 

Abort er også et personlig valg, og jeg synes ikke man kan bebreide noen for ikke å gjøre det, akkurat slik som jeg ikke synes man kan bebreide noen for å gjøre det. Det finnes andre alternativer, slik som adopsjon, eller å ta avstand fra slike miljøer og vokse opp. Ugunstige foreldre finner man uansett i alle aldre, og selv om det muligens er mest synlig hos de unge foreldrene (mulig en del forutinntatte og dømmende holdninger her også), så er det også utbredt hos godt voksne foreldre. Dersom man skal følge din logikk å dømme en hel gruppe mennesker på grunn av noen enkeltindivider bør ingen få barn. 

Anonymkode: ff887...351

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler jo da at det er stikk motsatt! Når poden er født så forsvinner mange som person, og inntar kun rollen som mamma. Det eneste som står i hodet på dem er at barna har de beste klærne, er med på alle de beste fritidsaktivitetene, spankulereres og fremvises for alle og enhver. Se hva jeg har produsert og hvor flink og pen og fantastisk h*n er!! Facebook og Insta renner over av bilder som fremviser øyeblikk knipset fulle av ingenting annet enn gull og grønne skoger, ispedd snapshots av alt av mat laget fra bunnen. 

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver TS, personlig ser jeg "barnevognmafiaen", "helikoptermora" og "servicemammaen" hver dag.

Anonymkode: efa70...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel heller en sjeldenhet fremfor noe som er vanlig. Det vanlige er vel strengt tatt det motsatte, mødre som ikke prioriterer sine egne behov og strekker seg langt for barna sine. 

Jeg vet ikke hva slags miljø du vanker i, men dette er ikke vanlig i min omgangskrets. Klart det skjer, men vanlig er det nok ikke. Dersom dette er en verkebyll i hverdagen din bør du nok oppsøke litt andre miljøer. 

Abort er også et personlig valg, og jeg synes ikke man kan bebreide noen for ikke å gjøre det, akkurat slik som jeg ikke synes man kan bebreide noen for å gjøre det. Det finnes andre alternativer, slik som adopsjon, eller å ta avstand fra slike miljøer og vokse opp. Ugunstige foreldre finner man uansett i alle aldre, og selv om det muligens er mest synlig hos de unge foreldrene (mulig en del forutinntatte og dømmende holdninger her også), så er det også utbredt hos godt voksne foreldre. Dersom man skal følge din logikk å dømme en hel gruppe mennesker på grunn av noen enkeltindivider bør ingen få barn. 

Anonymkode: ff887...351

Uansett hvor mange som er sånn så er det kvalmende at de finnes. 

Hvis ungen kommer til å få en tung oppvekst eller foreldrene er litt koko eller selvdiggere så er abort det beste de gjør for ungen. Ikke syte og klage at abort er så jævlig. Viktigere å tenke på barnet at det ikke trenger å bli født til galskap.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jo da at det er stikk motsatt! Når poden er født så forsvinner mange som person, og inntar kun rollen som mamma. Det eneste som står i hodet på dem er at barna har de beste klærne, er med på alle de beste fritidsaktivitetene, spankulereres og fremvises for alle og enhver. Se hva jeg har produsert og hvor flink og pen og fantastisk h*n er!! Facebook og Insta renner over av bilder som fremviser øyeblikk knipset fulle av ingenting annet enn gull og grønne skoger, ispedd snapshots av alt av mat laget fra bunnen. 

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver TS, personlig ser jeg "barnevognmafiaen", "helikoptermora" og "servicemammaen" hver dag.

Anonymkode: efa70...b85

Ja, men er det for barnet sin del de er sånn? Nei det er for at mødrene skal vise seg frem og vise at de er best. De er bedre enn alle andre. Deilig med oppmerksomhet og det får de når de får barn og kan vise de fram over alt. 

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Aye skrev:

Spesielt de fra 30 år og nedover. Tyder på at de er alt for ung for å få barn.. Skulle vert 30 års grense for det er skremmende hvordan det er blitt. Ja fedrene også. De vil heller ut å feste eller gi faen i sin egen unge. Mødrene tenker på sine ønsker og behov før ungen sin. Passer det ikke å få barn eller barnet kan få en tung oppvekst så driter mora i å ta abort. Viktigere at hun får sitt ønske oppfylt om å bli mor eller hva? Finnes så mange som ikke en gang vet hvem barnefar er. Kan være så mange. Syke mennesker som får barn i dag. Huff. Synes så synd på barna som må vokse opp nå. Med foreldre som kun tenker på seg selv. Er dere ikke enig? Blir så forbannet!

Jeg tror du har lest litt for mange tråder her inne på KG. KG er IKKE representativt for den virkelige verden. De aller fleste tar vare på barna sine, men det finnes alltid noen små unntak, som ofte blir blåst opp veldig her på KG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mearrasámi skrev:

Jeg tror du har lest litt for mange tråder her inne på KG. KG er IKKE representativt for den virkelige verden. De aller fleste tar vare på barna sine, men det finnes alltid noen små unntak, som ofte blir blåst opp veldig her på KG. 

Ja mange her inne xD men har lest om, sett, opplevd og hørt om i virkeligheten også. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aye skrev:

Spesielt de fra 30 år og nedover. Tyder på at de er alt for ung for å få barn.. Skulle vert 30 års grense for det er skremmende hvordan det er blitt. Ja fedrene også. De vil heller ut å feste eller gi faen i sin egen unge. Mødrene tenker på sine ønsker og behov før ungen sin. Passer det ikke å få barn eller barnet kan få en tung oppvekst så driter mora i å ta abort. Viktigere at hun får sitt ønske oppfylt om å bli mor eller hva? Finnes så mange som ikke en gang vet hvem barnefar er. Kan være så mange. Syke mennesker som får barn i dag. Huff. Synes så synd på barna som må vokse opp nå. Med foreldre som kun tenker på seg selv. Er dere ikke enig? Blir så forbannet!

Tja, jeg er til en viss grad enig med deg, men samtidig prøver jeg å passe mine egne saker. Det vil alltid være noen som ikke burde få barn, spesielt om de ikke er villige til å endre seg litt og tilpasse ting til barnets beste. Men har ikke sett noen forskjell i alder, jeg synes de eldre kan være like ille som de yngre.  Det er gjerne de samme som bruker enhver anledning til å fortelle omverdenen at de "ofrer alt for barnet sitt",eller "alt jeg gjør, gjør jeg for barnet mitt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Hvor er alle disse mødrene?? 

"Leser om" og "hører om" ? Dette kan jo handle om din dømmekraft TS? Og lite konkret du kommer med,og lite om hva du tenker en god mor er?

Vet om mange flinke,gode mødre,og mange unge! De som ikke klarer å være gode omsorgspersoner sliter med alvorlige ting,av de to jeg vet om.

Vært bedre om du kom med ditt synspungt på hva en god mor er. I stedenfor å angripe de dårlige uten å være mer konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for å dømme noen, men jeg dømmer de som aldri burde vært foreldre og de som oppfører seg sånn som jeg skrev i hi. Sorry hvis noen føler seg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, Aye skrev:

Det er ikke for å dømme noen, men jeg dømmer de som aldri burde vært foreldre og de som oppfører seg sånn som jeg skrev i hi. Sorry hvis noen føler seg truffet.

Du er fremdeles lite konkret. Og hvorfor beklager du om noen skulle føle seg truffet? Hvilket er vanskelig da du er så diffus.

Hvordan er en god mor etter ditt syn? Ingen barn lider for at foreldre er på fest iblant altså. De lider ikke om de ikke kommer i første rekke i enhver situasjon. Så jeg får ikke grep i det du vil fram til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aye skrev:

Spesielt de fra 30 år og nedover. Tyder på at de er alt for ung for å få barn.. Skulle vert 30 års grense for det er skremmende hvordan det er blitt. Ja fedrene også. De vil heller ut å feste eller gi faen i sin egen unge. Mødrene tenker på sine ønsker og behov før ungen sin. Passer det ikke å få barn eller barnet kan få en tung oppvekst så driter mora i å ta abort. Viktigere at hun får sitt ønske oppfylt om å bli mor eller hva? Finnes så mange som ikke en gang vet hvem barnefar er. Kan være så mange. Syke mennesker som får barn i dag. Huff. Synes så synd på barna som må vokse opp nå. Med foreldre som kun tenker på seg selv. Er dere ikke enig? Blir så forbannet!

Dette løses på en måte, menn får forbud mot sex med kvinner under 30 år

Anonymkode: 840da...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du er fremdeles lite konkret. Og hvorfor beklager du om noen skulle føle seg truffet? Hvilket er vanskelig da du er så diffus.

Hvordan er en god mor etter ditt syn? Ingen barn lider for at foreldre er på fest iblant altså. De lider ikke om de ikke kommer i første rekke i enhver situasjon. Så jeg får ikke grep i det du vil fram til.

 

Jeg skrev jo det i hi. Dårlige mødre er også de som sprer bilder av barnet sitt på nett og bruker barnet for å få oppmerksomhet. I sosiale medier og blogger.

Så klart har alle godt av å feste en gang i blant. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette løses på en måte, menn får forbud mot sex med kvinner under 30 år

Anonymkode: 840da...4c6

Jeg har sex med de over 30 også jeg så gjør ikke meg noe. Tror kvinnene under 30 hadde blitt seksuelt frustrert da eller i det minste savnet menn.

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes du burde bygge ut "mange", med " noen". Dette er ikke en trend. 

Og grense ved 30? :fnise: 

Anonymkode: 21d9d...7e0

Nå er "alenemødre" definitivt en trend. Siden starten av 2000 tallet har antall barn født av alenemødre økt med godt over 50 prosent. Om doku-serier som handler om tenåringsmammaer som ofte bor alene, og blogger med unge alenemammaer kan ha noe å si vet jeg ikke. Det jeg vet er at man får bedre støtteordninger hvis man er alenemamma eller pappa. Fakta er også at barn med enslig mor eller far har tre ganger så stor sjanse for å tilhøre lavintektsgruppen enn de med mor og far som bor sammen.

Det kan være like tøft å være alene med omsorgen for barn om man er 18 eller 40 år, men at det finnes hakket flere "blåste" ungjenter som velger å få en såå nusselig baby (med den oppmerksomheten det fører med seg) , uten å ha et etablert forhold til barnefaren, er vel ingen bombe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, Aye skrev:

Jeg skrev jo det i hi. Dårlige mødre er også de som sprer bilder av barnet sitt på nett og bruker barnet for å få oppmerksomhet. I sosiale medier og blogger.

Så klart har alle godt av å feste en gang i blant. 

Jeg har sex med de over 30 også jeg så gjør ikke meg noe. Tror kvinnene under 30 hadde blitt seksuelt frustrert da eller i det minste savnet menn.

Jeg tenker umiddelbart på mer berømte mennesker jeg når jeg forholder meg til det du skriver. Der blir jo barna "dratt med i dragsuget",så og si. Med fotografering og omtaler. Beckhamfamilien er jo veldig aktive på sosiale medier osv osv. De blir jo betegnet som gode foreldre.

Så...jeg vet ikke jeg. Har ikke tenkt på dem som dårlige mødre/foreldre. Syns litt synd på barna som blir eksponert så ofte,men tror de også har store fordeler. Ingen har perfekte liv,og ingen er perfekte. Det skal litt til før jeg kaller noen dårlige mødre. Selv om de selvfølgelig fins. Jeg vet bare ikke om noen andre enn de ytterst få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...