Gå til innhold

P-stav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere som har/har hatt p-stav!

Jeg er ei jente på 18år som vurderer å sette inn p-stav. Jeg har regelmessig mens, og blør ikke veldig mye (vet ikke hva som anses som "mye", men jeg syns ikke at jeg blør mye). Har sjeldent smerter. Har hørt at det er umulig å si på forhånd hvordan mensen blir etter man har satt inn p-stav, og dette er jeg litt usikker på da jeg liker å ha en viss kontroll på når den kommer. Kjedelig å plutselig få mensen når man er borte for eksempel og blør gjennom.

Her kommer spørsmålene:

Blødde du mye eller lite før du satte inn staven?

Hvordan forandret dette seg etter at du satte den inn?

Hvilke bivirkninger har du hatt, og når gikk disse over?

Hvordan var innsettingen? Vondt?

Hvordan gikk du frem da du ville begynne med p-stav?

Evt. andre fordeler/ulemper, eller tips?


Setter stor pris på de som tar seg tid til å svare på dette :) Ja, jeg har lest litt rundt dette, men ønsker å høre deres erfaringer!

Anonymkode: 2265d...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ikke p-stav men Cerazette. Om du vil teste om du tåler det før du setter p-stav inn bør du prøve minipillen Cerazette, de inneholder de samme stoffene om du vil være sikker i forhold til bivirkninger. Kan fortelle jeg har ingen bivirkninger og ingen blødning etter tre måneder.

 

Endret av Sapree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Cerazette til P-stav for ca 4 mnd siden. Foreløpig merker jeg ingen andre bivirkninger enn på pillene, dvs ingen blødninger, ellers reagerer kroppen fint. Har brukt hormonprevensjon i mange år, men "prevensjonsfri" hadde jeg også små blødninger, uten at jeg vet om det har noen sammenheng :)

Da jeg skulle få P-stav gikk jeg bare til legen og fikk en resept, kjøpte den på apoteket og fikk time til innsetting samme dag som jeg tok siste pillen. Innsettingen var null problem, fikk bedøvelse så kjente ingenting, og kjente lite etterpå også. Litt stikking i armen når jeg bevegde på den, men det ga seg etter noen dager. Fikk litt blåmerker da, men det er kanskje ikke så rart :fnise:

Veldig fornøyd med staven så langt, så deilig å slippe å huske pillene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...