Gå til innhold

Klarer ikke å finne ut hudtypen min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler aldri at jeg klarer å finne ut hvilken produkter jeg trenger til huden. Føler aldri at huden ser ren ut, og er generelt misfornøyd med den. Så håper noen snille mennesker der ute kan hjelpe! Har ingen hudpleiere i nærheten her. Føler at jeg bare har noen av tegnene på ulike typer, så føler aldri det stemmer.

- har tørre flekker. Ofte i t-sonen. Spesielt mellom øyenbrynene og på nesen. 

- masse hudormer på nesen.

- porer ved siden av nesen, på kinnet der. Spesielt på ene siden. Synes de er store, men størrelsen kan forandre seg. 

- kan ha lange perioder med bare en kvise før det kommer mange. 

- føler at jeg har veldig synlige linjer, spesielt mellom øyenbrynene og øynene. Dette kan vel kanskje være tegn på tørr hud? 

-ujevn hud. 

Folk sier ofte jeg ser eldre ut enn jeg er( er 23), så tenker det er pga huden min. :( håper noen kan hjelpe meg. Klarer liksom ikke å forstå hva som er mest meg, selv om jeg tror det er tørr. Føler meg ikke så stram etter dusj , noe jeg ofte ser folk skriver er et tegn. Hjelp! 

 

Anonymkode: 537b3...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns også det høres ut som om huden din er tørr, men store porer tyder jo på fet hud. Kanskje en litt ekstrem kombinasjonshud? Merker du noen forskjell på årstidene? Jeg har sensitiv hud som er dehydrert normal mot kombinasjon om sommeren, og dehydrert normal mot tørr om vinteren. Ikke så lett å finne produkter som hjelper alltid, med sånn hud!

Du har ikke et apotek i nærheten hvor du kan be om tips? De som jobber der har ofte en grunnleggende kunnskap om sånne ting, og kan sannsynligvis gi deg testere, så du kan få prøvd deg litt frem med ulike produkter.

 

Anonymkode: 17e0d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding!:)

akkurat nå er kanskje porene små, men med sminke synes de ganske godt. Kan vel være at det legger seg i porene som får de til å virke større? Kan jo også være at de ikke er det man vil kalle store, men hva er egentlig store porer. Synes godt på meg iallefall :( 

om vinteren flasser huden mye, spesielt på nesen og panne mellom øyenbrynene. Huden er "perfekt" feks i syden. Tenker det kanskje er fordi jeg da smører mye fukt gjennom solkrem? Hadde ekstremt tørr hud som liten, og siden hudtype følger en er det det jeg tenker. 

Godt råd om apotek. Får ta meg en tur og høre. Håper de kan litt mer enn det som står på nettsidene deres, for som sagt føler jeg ikke at alle "symptomene" stemmer. 

 

Igjen, takk for svar!

 

Anonymkode: 537b3...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du muligens har en fet eller kombinert hudtype, og at du har en fuktfattig hudtilstand. Nør huden er fuktfattig flasser huden og man får de fine linjene. Det er veldig lett å få i vinterhalvåret, da den kalde luften kan trekke til seg fuktighet, så sitter man ofte mer inne og det tørre inneklimaet med ovn og varmluft så suger det også til seg fuktigheten. Det har lettest for å skje med folk som i utgangspunktet har tørr hud da, da den hinna utenpå huden som er bygget opp av talg (fett) og svette (fuktighet). Når huden har for lite olje, som en tørr hud har, så blir den hinna ødelagt og huden taper fuktighet. Dermed må en behandle den fuktfattige tilstanden for at den hinna skal bli bygget opp. Kort sagt, hinna er der for å forhindre at fuktigheten i kroppen fordamper :) så det kan også forekomme på en kombinert hud. Så jeg anbefaler en god krem og gjerne en maske med masse fuktighet i seg, og sørg for å drikke nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!:)

ja kan godt hende det er det jeg har. Men trodde at fet hud osv hadde mye glinsende hud eller hva man skal si. Har feks prøvd den papirtesten, men her er det ikke noe på papiret. Er ikke lett å bli klok. Alle tester på nettet sier forskjellig , og har nevnt både tørr, fet og kombinert. 

Har begynt i ny jobb med dårlig ventilasjon, så lurer på om det kan være grunnen til mye kviser nå. 

Takkigjen!

Anonymkode: 537b3...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jokkmokk

Jeg tenker dehydrert som bærer preg av litt lite stell?

Jeg tipper syrer/eksfoliering ville gjort endel med ujevn hudtone og redusert porer litt.

Fukt og noe fett hjelper for tørr hud, og der du flasser må du pøse ekstra på.

Jeg får mer hjelp av Clarisonic enn jeg gjør av syrer, andre opplever det omvendt.

Apotek har null kompetanse etter min erfaring. De gir meg ofte produkter for kombinert hud(spesielt når jeg var i 20årene, de baserte alt på alder og urenheter som jo var hormonelle og ikke pga hudtype eller alder), men jeg er tørr/dehydrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. februar 2016 at 9.48, Jokkmokk skrev:

Jeg tenker dehydrert som bærer preg av litt lite stell?

Jeg tipper syrer/eksfoliering ville gjort endel med ujevn hudtone og redusert porer litt.

Fukt og noe fett hjelper for tørr hud, og der du flasser må du pøse ekstra på.

Jeg får mer hjelp av Clarisonic enn jeg gjør av syrer, andre opplever det omvendt.

Apotek har null kompetanse etter min erfaring. De gir meg ofte produkter for kombinert hud(spesielt når jeg var i 20årene, de baserte alt på alder og urenheter som jo var hormonelle og ikke pga hudtype eller alder), men jeg er tørr/dehydrert. 

Renser huden hver dag, og sover aldri med sminke. Prøver å stelle den, men som du sikkert skjønner har jeg ikke så peiling, så bruker sikkert mye feil produkter. Derfor jeg prøver å finne hudtype slik at jeg kan bytte litt produkter som passer meg :) takk for svar :)

Anonymkode: 537b3...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...