Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med lønnsslippen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en fast 11,92% stilling, dvs 3.hverhelg. Jeg har fått lønn for 12 jan-12 feb. Kan noen hjelpe meg å forklare lønnsslippen min? For jeg skjønner ikke at det ikke står noe timelønn, kvelds/helgtillegg skjønner jeg da. Hva er ulempelønn? :D Jeg husker jeg har jobbet ei fast helg og ekstra 3 kveldsvakter og 3 dagvakter. 

 

 

11138093_961680077231911_6867557940458457183_n.jpg

Anonymkode: 15587...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulempelønn er jobb der du ganske enkelt må gjøre noe som er til ulempe for folk flest. Det kan være ukurant arbeidstid, f.eks. natt eller kveld. Eller det kan være selve arbeidsoppgavene som er veldig...udelikate. Men iflg det som står der så er det nærliggende og tro at ulempen er at du jobbet helg (da folk flest har fri) og at du i tillegg jobbet på et tidspunkt da folk har fri eller sover (kveld, natt). Dette er ulempene med vaktene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en fast 11,92% stilling, dvs 3.hverhelg. Jeg har fått lønn for 12 jan-12 feb. Kan noen hjelpe meg å forklare lønnsslippen min? For jeg skjønner ikke at det ikke står noe timelønn, kvelds/helgtillegg skjønner jeg da. Hva er ulempelønn? :D Jeg husker jeg har jobbet ei fast helg og ekstra 3 kveldsvakter og 3 dagvakter. 

 

 

11138093_961680077231911_6867557940458457183_n.jpg

Anonymkode: 15587...89f

Timelønnen din står der; 151,79,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 151,79 kr i timen i grunnlønn, 79,17 kr ekstra i timen for lørdag/søndag, 71,25 ekstra om det er kveld eller natt uansett ukedag og du får 50 kr ekstra i timen når det er søndag. Ulempelønn betyr det samme som tillegg, altså at du legger det oppå grunnlønnen. 

Men skjønner ikke helt antall. Hos meg står det for eksempel 14 timer på ordinær lønn, hvis det er så mange timer jeg har jobbet den måneden, og så står det for eksempel 6 timer på kveldstillegg hvis det var så mange timer jeg jobbet etter klokken 18:00 (som er da kveld starter på min jobb) og 7 timer på søndagstillegg. Det som står på tillegg er da aldri mer, men ofte mindre, enn det som står på antall ordinære timer. 

 

Anonymkode: f9310...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Million skrev:

Ulempelønn er jobb der du ganske enkelt må gjøre noe som er til ulempe for folk flest. Det kan være ukurant arbeidstid, f.eks. natt eller kveld. Eller det kan være selve arbeidsoppgavene som er veldig...udelikate. Men iflg det som står der så er det nærliggende og tro at ulempen er at du jobbet helg (da folk flest har fri) og at du i tillegg jobbet på et tidspunkt da folk har fri eller sover (kveld, natt). Dette er ulempene med vaktene.

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har 151,79 kr i timen i grunnlønn, 79,17 kr ekstra i timen for lørdag/søndag, 71,25 ekstra om det er kveld eller natt uansett ukedag og du får 50 kr ekstra i timen når det er søndag. Ulempelønn betyr det samme som tillegg, altså at du legger det oppå grunnlønnen. 

Men skjønner ikke helt antall. Hos meg står det for eksempel 14 timer på ordinær lønn, hvis det er så mange timer jeg har jobbet den måneden, og så står det for eksempel 6 timer på kveldstillegg hvis det var så mange timer jeg jobbet etter klokken 18:00 (som er da kveld starter på min jobb) og 7 timer på søndagstillegg. Det som står på tillegg er da aldri mer, men ofte mindre, enn det som står på antall ordinære timer. 

Jeg har jobbet til sammen 53t mellom 12 januar -12 februar. Av de 53t var 12t mine faste timer. Så ut i fra det du forklarer, bør jeg må lønn over 8000kr. Så jeg skjønner ikke hvor jeg har fått det jeg har fått :D :D 

Anonymkode: f9310...2f1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg skriver noe jeg ikke har greie på men timelønn er årslønn delt på årsverk i timer. (ref Wikipedia )

Med turnusarbeid skulle årsverk i timer være 1568 og da blir timelønn 280200/1568=178,70kr/t 

151,79 er et opplæringstillegg og de andre div tillegg for helg og kvelder.

Med forbehold om å være helt på viddene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Mulig jeg skriver noe jeg ikke har greie på men timelønn er årslønn delt på årsverk i timer. (ref Wikipedia )

Med turnusarbeid skulle årsverk i timer være 1568 og da blir timelønn 280200/1568=178,70kr/t 

151,79 er et opplæringstillegg og de andre div tillegg for helg og kvelder.

Med forbehold om å være helt på viddene. 

 

Man får ikke tillegg fordi det er opplæringsvakt. Det er timelønn x antall timer personen har hatt opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De timene du har jobbet ekstra i februar vil sannsynligvis bli utbetalt på neste lønn, da timelønn (ekstratimer)  ofte rapporteres inn på etterskudd og fastlønn utbetales for inneværende måned. 

 

Men spør din leder. Da får du korrekt svar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har 151,79 kr i timen i grunnlønn, 79,17 kr ekstra i timen for lørdag/søndag, 71,25 ekstra om det er kveld eller natt uansett ukedag og du får 50 kr ekstra i timen når det er søndag. Ulempelønn betyr det samme som tillegg, altså at du legger det oppå grunnlønnen. 

Men skjønner ikke helt antall. Hos meg står det for eksempel 14 timer på ordinær lønn, hvis det er så mange timer jeg har jobbet den måneden, og så står det for eksempel 6 timer på kveldstillegg hvis det var så mange timer jeg jobbet etter klokken 18:00 (som er da kveld starter på min jobb) og 7 timer på søndagstillegg. Det som står på tillegg er da aldri mer, men ofte mindre, enn det som står på antall ordinære timer. 

 

Anonymkode: f9310...2f1

Tusen takk for svar! Dette hjalp veldig! Kan jeg spør hva regulativlønn er? :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LO skrev:
22 minutter siden, smilo skrev:

De timene du har jobbet ekstra i februar vil sannsynligvis bli utbetalt på neste lønn, da timelønn (ekstratimer)  ofte rapporteres inn på etterskudd og fastlønn utbetales for inneværende måned. 

 

Men spør din leder. Da får du korrekt svar

Takk for svar!!! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Mulig jeg skriver noe jeg ikke har greie på men timelønn er årslønn delt på årsverk i timer. (ref Wikipedia )

Med turnusarbeid skulle årsverk i timer være 1568 og da blir timelønn 280200/1568=178,70kr/t 

151,79 er et opplæringstillegg og de andre div tillegg for helg og kvelder.

Med forbehold om å være helt på viddene. 

 

Nei, timelønnen er 151,79. Man deler på 1846 ved 35,5 timers-uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Glitnir skrev:

Nei, timelønnen er 151,79. Man deler på 1846 ved 35,5 timers-uke. 

Vet ikke hvor du får tallet 1846 fra, men det kan du kanskje hjelpe med. Det jeg reagerer på er at lønnsart 100 regulativlønn baserer seg på en stillingsprosent på 11,92 og at årslønn (full stilling) er 280200,- Det gir en lønn på 2783,32 for februar. Det er altså årslønn delt på årsverktimer som gir timelønn. Om årsverktimer er 1846 slik som @Glitnir korrigerer til, så stemmer 151,71.

Da blir timeantallet pr mnd (snitt) 18,34

Utenom er det gitt tillegg for opplæringsvakt på over 16 timer med samme timesats, og dette utgjør nesten like mye som regulativlønn. På toppen er det gitt søndagstillegg,turnustillegg og turnustillegg helg.

Så over halvparten av lønnen er tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillegg på kveld/helg er høyere på fastvaktene dine enn på ekstravakter du tar utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...