Gå til innhold

Jenta bak kassen


Prelaten

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville pratet med henne neste gang hun sitter i kassa og dere er alene. Vær tålmodig, men ikke forvent deg noe første gang du spør. Det spørs mye om hun er av den impulsive typen, eller av den typen som trenger tid til å tenke. Kanskje hun sier ja, eller kanskje hun drar det ut og sier neeeei ... Et nei kan bety nei, men noen ganger kan det bety (kom å spør meg flere ganger, for jeg trenger tid til å si ja)

Du må ikke miste motet om hun sier nei og avviser deg, men mest sannsynlig vil hun nok være hyggelig (du er jo kunden hennes) og kanskje avvise deg på en hyggelig måte (det må hun siden du er kunde) og kanskje du må spørre flere ganger.

Det værste du gjør er å surmule om hun sier nei, ta det med et smil, og flørt mer, kanskje du etterhvert får henne på gli.

I værstefall har hun kjæreste, eller hun ønsker rett og slett ikke annet enn at du er en hyggelig kunde.

Anonymkode: 6a921...ff0

syns ikke han skal spørre flere ganger om hun sier nei, det kan bli tatt som stalking. 

Anonymkode: 30ff8...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fan av kunder som sender melding på face, gir meg lapper ,ringer til jobb etter meg,eller ber meg ut på noen som helst måte. Så jeg anbefaler å la vær. jeg synes det er utrolig kleint når det skjer.

Anonymkode: 37e37...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fan av kunder som sender melding på face, gir meg lapper ,ringer til jobb etter meg,eller ber meg ut på noen som helst måte. Så jeg anbefaler å la vær. jeg synes det er utrolig kleint når det skjer.

Anonymkode: 37e37...780

men det er DEG. er ikke sikkert denne jenta mener det samme. kan jo være en fin kjærlighetshistorie. 

Anonymkode: 30ff8...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

men det er DEG. er ikke sikkert denne jenta mener det samme. kan jo være en fin kjærlighetshistorie. 

Anonymkode: 30ff8...28c

Absolutt. Jeg skriver hva jeg mener om saken. Så skriver andre hva de mener, så får ts mange ulike syns punkter, sånn fungerer det her inne. 

Anonymkode: 37e37...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Igjen, tusen takk til alle som har tatt seg bryet med å svare. 

Svarene går i flere retninger. Heldigvis er de fleste positive, noe som gjør meg optimistisk. Men det koker jo uansett ned til om jeg har forstått signalene riktig, at hun liker meg eller i det minste er litt nysgjerrig på meg. Om hun ikke liker meg, eller har kjæreste, eller ikke dater etc, så har det ingenting å si hvilken måte jeg gjør det på. Det er interessant å se at det er mange forskjellige måter damene her potensielt hadde likt å bli sjekket opp på. Det betyr at det ikke bare er én eneste måte å gjøre det på.

Jeg har uansett bestemt meg for å gå for det, på en eller annen måte. Jeg har ikke umiddelbart hastverk, og kan med fordel se an situasjonen om det passer seg. Men jeg må ikke kuke rundt i evigheter heller. Sannsynligvis kommer jeg til å spørre henne face to face, ganske raskt og enkelt høre om hun vil bli med å ta kaffe en dag, gi henne en lapp med nummeret mitt, og si at jeg håper å høre fra henne. Spille ballen over til henne i en situasjon der hun kanskje er litt sårbar.

Men én ting jeg lurer på: Jeg kjøper som sagt kaffe der hver eneste dag, og kommer til å fortsette med det den kommende tiden. Gitt at situasjonen ikke passer seg - finnes det måter jeg kan eskalere, flørte og teste interessen uten å gå til skrittet å be henne ut, uten å virke som en freak? Hvordan kan jeg finne mer ut om hun er interessert frem til jeg har mulighet til å be henne ut?

Det var en som spurte hvor jeg skal kjøpe kaffe om jeg blir avvist. Da skal jeg bli mer økonomisk og begynne med termos! :)

Endret av Prelaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Prelaten skrev:

TS her. Igjen, tusen takk til alle som har tatt seg bryet med å svare. 

Men én ting jeg lurer på: Jeg kjøper som sagt kaffe der hver eneste dag, og kommer til å fortsette med det den kommende tiden. Gitt at situasjonen ikke passer seg - finnes det måter jeg kan eskalere, flørte og teste interessen uten å gå til skrittet å be henne ut, uten å virke som en freak? Hvordan kan jeg finne mer ut om hun er interessert frem til jeg har mulighet til å be henne ut?

Har du sett sluttscenen i Fatso? Der eskalerer det. https://www.youtube.com/watch?v=_PUejdZasyc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke mulighet du kan møte henne i en annen setting enn på jobb? Jeg ville ikke likt å bli sjekket opp på jobb. Jeg har jobbet i kasse selv, og det var et par gutter som virket veldig interessert i meg. Som byttet kasse for å komme i min kasse, og som smilte masse. Det er veldig hyggelig, men det at de plutselig skal henge med meg på jobb ble veldig kleint. Altså det begynte med små smil, så byttet de kasse for å få mulighet til å se meg, så kom de små kommentarene for at vi skulle bli litt mer kjent, og deretter begynte de å være litt igjen hvis jeg ikke hadde andre kunder. Hvis det skal funke må det virkelig være noen jeg liker veldig godt. Det er svært vanskelig å få til noe sånt med små smil på jobb av og til. Synd du ikke sprang etter henne når du hadde sjansen. Tror det hadde vært mye lettere, fordi da hadde man tid til å snakke og flørte. Det føltes bare så veldig feil når man er på jobb. Jeg ble bare stressa av det. Var redd for at skravle kjerringene på jobb skulle se oss, eller sjefen. Jeg ble ganske avvisende etter hvert :( Ikke for å være kjip, men jeg bare prøver å gi deg et realistisk bilde av noe som egentlig høres helt fantastisk søtt ut i fantasien :) , men kan være vanskelig i virkeligheten.

Anonymkode: 6c44c...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at hun liker deg. Det blir fort litt sånn at man sier hei og smiler ekstra til de faste kundene som man kjenner igjen.

Du kan jo eventuelt begynne å småprate litt når du er i kassa. Jeg ville gått for å spørre om hun vil ta en kaffe og gi en lapp med nummeret. Typ: Hei, jeg lurte på om du ville ta en kaffe meg med? Her har du nummeret mitt(gi lapp), så kan du sende meg melding hvis du er interessert.

Anonymkode: 0750f...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forøvrig ALDRI invitert en jente på kaffe-date. Det er det dummeste du gjør uten å egentlig gå noe mer inn i dette omdiskuterte tema. 

Jeg støtter de som mener at du bør gå for det, du har absolutt ingenting å tape og mye og vinne. Det er en ganske bra risk/reward spør du meg.

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
1 minutt siden, Charmander skrev:

Ville forøvrig ALDRI invitert en jente på kaffe-date. Det er det dummeste du gjør uten å egentlig gå noe mer inn i dette omdiskuterte tema. 

Dette.

Ikke spør henne ut TS!!!

Sitat

Er det ikke mulighet du kan møte henne i en annen setting enn på jobb?

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Prelaten skrev:

Fordi de har en gunstig kaffeavtale, er jeg innom butikken ved siden av universitetet stort sett hver dag.

Begynte å legge merke til en veldig søt jente for 2-3 måneder siden, som jeg raskt fattet interesse for. Ettersom hun jobber mye, og jeg handler mye, så ser jeg henne flere ganger i uken. Senest to ganger i dag. Vi har alltid en god tone, men i det siste føler jeg at vi har smilt spesielt mye til hverandre, sett hverandre inn i øynene. I tillegg syns jeg hun blir en anelse klein og usikker rundt meg, men det kan jo være noe jeg innbiller meg.

Jeg jobber innen service, og ALLE mine kvinnelige kolleger har klaget over mannfolk som tror det er en gjensidig interesse der, bare fordi personen bak disken er høflig og smiler. Kan det være hun blir klein og usikker fordi du etter eget utsagn er klumsete rundt jenter og setter henne i en ubehagelig situasjon?

Anonymkode: f4250...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber innen service, og ALLE mine kvinnelige kolleger har klaget over mannfolk som tror det er en gjensidig interesse der, bare fordi personen bak disken er høflig og smiler. Kan det være hun blir klein og usikker fordi du etter eget utsagn er klumsete rundt jenter og setter henne i en ubehagelig situasjon?

Anonymkode: f4250...530

Han vil kun spørre henne ut på en uskyldig date, det er ikke snakk om giftemål her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å prate mer med henne hver gang du handler der... Etterhvert kan du kanskje spørre hva hun heter, da bør hun merke at du er interessert iallfall.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Smookiekins skrev:

Du kan jo begynne å prate mer med henne hver gang du handler der... Etterhvert kan du kanskje spørre hva hun heter, da bør hun merke at du er interessert iallfall.. 

Jeg hadde foretrukket dette. Jobber i kasse selv på mine jobber og det er noen jeg synes er fine. Hadde de spurt meg rett ut (om det ikke var kø/mange kunder) eller gitt meg en lapp, hadde jeg blitt utrolig smigret og glad. Hadde blitt smigret uansett om jeg ikke var tiltrukket kunden. Det har ikke skjedd mye med meg, har vært noen som har begynt å småsnakke men jeg tok ikke det som flørting før lenge etterpå fordi de var veldig utydelige da de gjorde det.

Hva har han å tape? Hvis han ikke gjør noe så kommer noen andre til å prøve seg (utenfor eller mens hun er på jobb) og "vinne henne". Hvis man ikke tar sjanser i livet så får man ikke de tingene man vil ha. Hvis hun avviser deg så kan du bare komme deg videre og ta situasjonen bra. :) Er ikke verdensundergang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. februar 2016 at 0.31, Charmander skrev:

Ville forøvrig ALDRI invitert en jente på kaffe-date. Det er det dummeste du gjør uten å egentlig gå noe mer inn i dette omdiskuterte tema. 

Jeg støtter de som mener at du bør gå for det, du har absolutt ingenting å tape og mye og vinne. Det er en ganske bra risk/reward spør du meg.

 

Den 9. februar 2016 at 0.34, Fox Mulder skrev:

Dette.

Ikke spør henne ut TS!!!

Dette.

Hva er galt med kaffedate? 

Anonymkode: d95d4...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er faktisk for lapp, jeg. Har opplevd å bli "sjekket" opp da jeg jobbet i butikk. Hadde mye heller foretrukket en lapp. Da hadde jeg sluppet å stå i den ubehagelige situasjonen hvor kunden spør om nr mitt ... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Charmander skrev:

Kunne skrevet mye om dette selv, men velger å heller poste en link fra en kvinne som har skrevet hvorfor hun ikke liker det:

http://elitedaily.com/dating/coffee-dates-shouldnt-exist-anymore/

 

Vel, jeg er totalt uenig med dette mennesket. Noen flere punkter ? 

Anonymkode: d95d4...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er galt med kaffedate? 

Anonymkode: d95d4...1c1

For ''kjedelig'' eller for vanlig mener jeg. Men jeg har ikke peiling, så ikke ta mine tips alvorlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sitte litt i kaffebaren og jobbe? Hvis det er lite kunder kan du slå av en prat. Gjør dette av og til, hils på henne når du ser henne ellers. Plutselig blir dere mer venner enn kunde-kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...