Gå til innhold

Jenta bak kassen


Prelaten

Anbefalte innlegg

Fordi de har en gunstig kaffeavtale, er jeg innom butikken ved siden av universitetet stort sett hver dag. 

Begynte å legge merke til en veldig søt jente for 2-3 måneder siden, som jeg raskt fattet interesse for. Ettersom hun jobber mye, og jeg handler mye, så ser jeg henne flere ganger i uken. Senest to ganger i dag. Vi har alltid en god tone, men i det siste føler jeg at vi har smilt spesielt mye til hverandre, sett hverandre inn i øynene. I tillegg syns jeg hun blir en anelse klein og usikker rundt meg, men det kan jo være noe jeg innbiller meg.

I dag hadde vi den sedvanlige betjeningen i kassen. Jeg dro faktisk tilbake til butikken ikke så lenge etterpå - litt for å ta en kaffe til, mest for å se henne igjen. Hadde nemlig tenkt til å manne meg opp og spørre henne om å ta en kaffe med meg en dag, om det var få/ingen andre kunder i køen. Hadde vel garantert funnet en veldig god grunn til ikke å spørre, men jeg dro nå en gang til butikken med det som mål. 

Så idet jeg er i ferd med å gå inn i butikken, veldig fokusert på å se om hun står i kassen, passerer hun meg på vei ut. Hun var åpenbart ferdig på jobb. Hun smiler svakt til meg og sier hei, og jeg gjør det samme. Det går veldig fort, og jeg går inn i butikken mens hun forsvinner ut. Etter å ha summet meg 20-30 sek går jeg ut av butikken og i retningen de fleste går. Ser henne 30 meter foran meg, i en gående folkemengde. Tenker at jeg vil løpe etter og spørre henne her og nå. Jeg følger etter, men etter 2 minutter slår jeg idéen fra meg, fordi jeg syns det ville virke creepy, desperat og ikke akkurat casual. Lusker tilbake på skolen for å spørre KG til råds. Angrer som en hund på at jeg ikke tenkte raskere, stoppet opp akkurat idet vi passerte hverandre, og pratet med henne. 

Jeg er litt klumsete med jenter, men førsteinntrykket kan nok virke tøffere enn jeg faktisk er, typisk fordi jeg blir usikker i situasjoner med jenter jeg liker, og da utstråler en "tøff" og kanskje litt lukket og introvert holdning. Denne jenta ser rocka og alternativ ut, en del tatoveringer, og har verdens fineste smil og et vesen som virkelig lyser opp omgivelsene. Derfor liker jeg henne. Jeg har litt samme stil som henne, og kan se for meg at jeg er en hun typisk kan like. Nå lyder jeg innbilsk, haha! Men å ha tro på egne muligheter er vel ikke det verste. 

Så kommer det store spørsmålet - hvordan i helvete skal jeg bli kjent med henne? Jeg har lyst til å invitere henne på kaffe. 

Jeg syns å spørre henne i kassen er vrient. For det første er det jobben hennes å være hyggelig mot kunder, og jeg føler at fallhøyden er stor. Det kan også være ubehagelig for henne å være på jobb og måtte forholde seg til sånne henvendelser. Er jeg en taper som ikke har skjønt det når jeg blir så betatt av at en kassajente smiler til meg når jeg handler?

Kan jeg skrive en lapp til henne som jeg diskret gir henne? Type: "Vil du ta en kaffe med meg en dag? Telefonnummeret mitt er 0000000. Hilsen Navn". Eventuelt legge at jeg skrev en lapp for ikke å gjøre henne ukomfortabel på jobb. 

Burde jeg loke rundt og håpe at vi går forbi hverandre etter hennes vakter, og at jeg prater med henne da?

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem, og setter stor pris på hjelp :)

Jeg er forresten 25 år. Tipper at hun er 4-5 år yngre enn meg. 

Endret av Prelaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv en håndskrevet lapp til henne, der du inviterer henne på en kaffe. Så går du ut av butikken og overlater til henne og lese lappen når hun får tid. Skriv noe a la "Hvis du takker ja, send meg en sms på nummer osv" Da har hun fått nummeret ditt, og kan la være å svare om hun vil det, eller hun kan sende deg en sms med svar om hvorfor ikke også (f.eks. hun har type).

Gir du henne lapp, trenger du ikke vente på at det er folketomt og ingen kø osv ved kassen, den lappen kan hun få uansett kø. Hun får tid til å lese lappen og tid og lov til å tenke seg om, om hun vil svare ja eller nei.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i kasse tidligere, og setter ikke videre pris på å bli sjekket opp på jobb. MEN om en kunde likevel skulle finne på å gjøre det, så hadde jeg foretrukket at det var nettopp der det skjedde, en gang vi var "alene". Da hadde jeg hatt mulighet til å si ja, men også å avvise på en mindre klein måte nettopp fordi jeg er på jobb. Likevel er det mest fordi jeg hadde opplevd det hyggeligere enn å bli "fulgt etter" på fritiden, det kunne fort gjort meg en smule skeptisk. 

Om du går for en lapp, så ville jeg sagt noe sånt som at du har tenkt på at det kunne være hyggelig å ta en kaffe, og at hun kan tenke på det og sende deg en melding hvis hun har lyst e.l., fremfor å skrive selve invitasjonen på lappen. Jeg har vært borti noe lignende en slik lapp en gang, syntes det var hyggelig av ham, men var ikke interessert. Meldinger på fb. har jeg egentlig bare reagert negativt på, men det er jo veldig individuelt. Men egentlig så spiller det vel nesten ingen rolle hvordan du spør, så lenge du holder deg innenfor "normalen" - har hun lyst, så kommer hun til å si ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! Ananas: Så i valget mellom lapp og face to face i kassen, hva ville du foretrukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander meg inn her, Ikke skriv lapp. Det har jeg opplevd og det var litt creepy. Snakk heller med henne.

Anonymkode: 7f4fe...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det creepy fordi vedkommende var litt creepy generelt, eller fordi du rett og slett syns at å skrive lapp er en creepy ting å gjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skriv lapp! Det skriker litt "barneskolen" for meg. Har opplevd det selv to ganger, ene gangen fra en jeg var litt forelska i. Etter jeg fikk den lappen, mista jeg helt interessen. Du er 25 år, da syns jeg ikke det passer seg med en lapp. Du, bare spør henne! Hopp i det - det verste er over i det du er ferdig med setningen! Det er ikke lett å bare hoppe i det, men det er den beste måten å bli bedt ut på, syns hvertfall jeg!

Lykke til!! Dette klarer du..!👍

Anonymkode: c75b7...c7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville pratet med henne neste gang hun sitter i kassa og dere er alene. Vær tålmodig, men ikke forvent deg noe første gang du spør. Det spørs mye om hun er av den impulsive typen, eller av den typen som trenger tid til å tenke. Kanskje hun sier ja, eller kanskje hun drar det ut og sier neeeei ... Et nei kan bety nei, men noen ganger kan det bety (kom å spør meg flere ganger, for jeg trenger tid til å si ja)

Du må ikke miste motet om hun sier nei og avviser deg, men mest sannsynlig vil hun nok være hyggelig (du er jo kunden hennes) og kanskje avvise deg på en hyggelig måte (det må hun siden du er kunde) og kanskje du må spørre flere ganger.

Det værste du gjør er å surmule om hun sier nei, ta det med et smil, og flørt mer, kanskje du etterhvert får henne på gli.

I værstefall har hun kjæreste, eller hun ønsker rett og slett ikke annet enn at du er en hyggelig kunde.

Anonymkode: 6a921...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en kjiping her, men litt realitetstesting har aldri skadet noen. Gutter/menn legger ofte veldig mye mer i et vennlig smil og et "hei" fra jenter/damer enn hva som er intensjonen fra jenta/dama! Menn tror at vennlighet fra ei jente/dame de synes er attraktiv = interesse! De leser interesse der hvor det ikke er noen! Som regel handler det kun om tilfeldig vennlighet fra jentenes side :) Er du klar over hvor mange personer denne jenta hilser og smiler til hver eneste dag, hvor en stor andel av dette er gutter som deg? Hva får deg til å tro at du stikker deg frem i mengden for henne? Hun er tross alt ansatt hvor en av arbeidsbetingelsene er å være hyggelig i møte med kunder. Ellers får du ha lykke til, men vær klar over at veldig mange jenter/kvinner som jobber i butikk synes det er ubehagelig å bli sjekket opp på jobb av innbilske mannlige kunder som tror de er SÅ "hennes type" fordi hun smiler hver gang de er inne for å kjøpe seg en kaffe. Det er tross alt snakk om arbeidsplassen hennes, husk det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Prelaten skrev:

Tusen takk for svar begge to! Ananas: Så i valget mellom lapp og face to face i kassen, hva ville du foretrukket?

Jeg ville foretrukket face to face, men med beskjed om at jeg kan tenke på det, og så nummeret på en lapp. Å få et "ja" her forutsetter jo at hun er litt interessert i utgangspunktet, og da er det mer sjarmerende å faktisk bli spurt på en hyggelig (og kanskje til og med sjarmerende måte) enn å bare få en lapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann deg opp og spør, mann. Du vil vokse på å utfordre deg selv uansett utfall.

Livet er kort, om en liten stund er vi alle støv. Så sett ræva i gir.

Anonymkode: 12d85...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville pratet med henne neste gang hun sitter i kassa og dere er alene. Vær tålmodig, men ikke forvent deg noe første gang du spør. Det spørs mye om hun er av den impulsive typen, eller av den typen som trenger tid til å tenke. Kanskje hun sier ja, eller kanskje hun drar det ut og sier neeeei ... Et nei kan bety nei, men noen ganger kan det bety (kom å spør meg flere ganger, for jeg trenger tid til å si ja)

Du må ikke miste motet om hun sier nei og avviser deg, men mest sannsynlig vil hun nok være hyggelig (du er jo kunden hennes) og kanskje avvise deg på en hyggelig måte (det må hun siden du er kunde) og kanskje du må spørre flere ganger.

Det værste du gjør er å surmule om hun sier nei, ta det med et smil, og flørt mer, kanskje du etterhvert får henne på gli.

I værstefall har hun kjæreste, eller hun ønsker rett og slett ikke annet enn at du er en hyggelig kunde.

Anonymkode: 6a921...ff0

Hvis hun sier nei så tolk det som et nei! Vær så snill ikke gå tilbake dit å mas på henne...

Endret av Smookiekins
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville pratet med henne neste gang hun sitter i kassa og dere er alene. Vær tålmodig, men ikke forvent deg noe første gang du spør. Det spørs mye om hun er av den impulsive typen, eller av den typen som trenger tid til å tenke. Kanskje hun sier ja, eller kanskje hun drar det ut og sier neeeei ... Et nei kan bety nei, men noen ganger kan det bety (kom å spør meg flere ganger, for jeg trenger tid til å si ja)

Du må ikke miste motet om hun sier nei og avviser deg, men mest sannsynlig vil hun nok være hyggelig (du er jo kunden hennes) og kanskje avvise deg på en hyggelig måte (det må hun siden du er kunde) og kanskje du må spørre flere ganger.

Det værste du gjør er å surmule om hun sier nei, ta det med et smil, og flørt mer, kanskje du etterhvert får henne på gli.

I værstefall har hun kjæreste, eller hun ønsker rett og slett ikke annet enn at du er en hyggelig kunde.

Anonymkode: 6a921...ff0

Å spørre flere ganger når vedkommende er på jobb i butikken er nødt til å være oppskriften på å gjøre seg selv til "den plagsomme kunden". En gang er nok, så kan man heller svare på avvisningen med å si at hun får gi beskjed om hun ombestemmer seg, så får du heller fortsette å dra dit og være den hyggelige kunden, og håpe på at det gir resultater på sikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Smookiekins skrev:

Hvis hun sier nei så tolk det som et nei! Vær så snill ikke gå tilbake dit å mas på henne som AB over meg sier.. 

Jeg har ikke sagt noenting om å mase. Får ts et nei, hadde det også vært lurt å holde seg borte fra den butikken. Å spørre om slike ting er en risikosport. Men spør man ikke, vil man aldri få vite hvordan det hadde gått.

Anonymkode: 12d85...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt :yvonne: Men jeg ville ikke skrevet på lappen at hun må sende deg sms hvis hun vil bli med å ta en kaffe. Det kan være litt skummelt for henne å gjøre, selv om hun egentlig vil. Vet med meg selv at jeg aldri hadde turt å sende en sånn sms. Hadde tenkt at dette sikkert er noe tull/veddemål eller lignende, og jeg vil ikke dumme meg ut med å svare. Jeg ville heller skrevet at hun kan tenke litt på det, så hører du med henne neste gang du er inne å handler igjen. Sikkert lettere for henne å evt si ja da. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Smookiekins skrev:

Hvis hun sier nei så tolk det som et nei! Vær så snill ikke gå tilbake dit å mas på henne som AB over meg sier.. 

Ok, ser at du nok mente en annen ab. Glem det. :)

Anonymkode: 12d85...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ser at du nok mente en annen ab. Glem det. :)

Anonymkode: 12d85...007

Ja, det kom vist litt mange innlegg som jeg ikke hadde sett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det høres veldig søtt ut med lapp i dette tilfellet, på tross av at min default-innstilling er at man i de aller, aller fleste tilfeller bør gjøre ting ansikt til ansikt. Kanskje fordi en lapp egentlig er ansikt til ansikt, bare ikke verbalt. Jeg ville dog skrevet den veldig kort, uten noen forklaringer på hvorfor du velger lappevarianten eller lignende. Noe à la: "Har du lyst til å ta en kaffe med meg et helt annet sted en dag? - Trond (9XX XX XXX)"

En annen mulighet, men med mye større ubehag for henne hvis hun ikke er interessert, er å lage en lapp med spørsmål om hun har lyst i å ta en kaffe, med avkrysningsalternativ for ja og nei, og en rubrikk for telefonnummer "hvis ja". Dette er litt risikabelt i fall hun synes det er ubehagelig å bli sjekket opp av deg/på jobb, fordi du tvinger henne til å gi deg et svar når du kommer forventningsfull innom neste dag.

Men: Du må kanskje forberede deg på å slutte å benytte deg av den gode kaffeavtalen dersom hun avviser deg? Eller er du komfortabel med å handle av henne likevel? Hun høres ut til å være typen til å takle det fint i alle fall, slik du beskriver henne - det er ikke akkuratet overgrep å be noen ut på kaffe på en hyggelig måte. :) 

Jeg skulle gjerne blitt bedt ut av deg, så godt som du skriver!

Anonymkode: 564c1...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Prelaten skrev:

Så idet jeg er i ferd med å gå inn i butikken, veldig fokusert på å se om hun står i kassen, passerer hun meg på vei ut. Hun var åpenbart ferdig på jobb. Hun smiler svakt til meg og sier hei, og jeg gjør det samme. Det går veldig fort, og jeg går inn i butikken mens hun forsvinner ut. Etter å ha summet meg 20-30 sek går jeg ut av butikken og i retningen de fleste går. Ser henne 30 meter foran meg, i en gående folkemengde. Tenker at jeg vil løpe etter og spørre henne her og nå. Jeg følger etter, men etter 2 minutter slår jeg idéen fra meg, fordi jeg syns det ville virke creepy, desperat og ikke akkurat casual. Lusker tilbake på skolen for å spørre KG til råds. Angrer som en hund på at jeg ikke tenkte raskere, stoppet opp akkurat idet vi passerte hverandre, og pratet med henne. 

Jeg er forresten 25 år. Tipper at hun er 4-5 år yngre enn meg. 

Samme hendte meg i dag. Var på vei ut en blokkingang. Gikk i egne tanker med luesveis, og lukten av de våte ytterklesplagga mine fra i går. Tenkte ikke noe over det, men skimtet en kvinne komme gående i mot i den mørke oppgangen. Uta av det blå når vi passerer hverandre i døren så sier hun hei. Jeg tenkte ikke noe mer på det for det er ofte slik noen kvinnfolk gjør når jeg passerer de tett på her i byen.

Litt spent på hva du tenkte å si til henne?

Greia er jo det at kvinnfolk for så MYE oppmerksomhet at de til og med opplever UØNSKET oppmerksomhet. Når var siste gangen du opplevde uønsket oppmerksomhet? Eller ønsket oppmerksomhet i det hele tatt som singel mann på 25år?

Og siste setningen der. Hun er da ca 20år. Duggfrisk og i sin beste alder. Her har hun sjans på menn med stell på sakene godt opp i 30årene om hun har den preferansen. Så deg på 25år som er starstruck på starbucks er litt som å vinne i lotto.

Men du var ganske så nærme noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal kjøre på en gang det er stille i butikken og du er eneste i kassen. ta motet til deg og spør henne rett ut. syns det er litt søt jeg altså, istedenfor å finne hverandre på tinder som mange gjør. det blir litt god gammeldags dating, hvor man måtte spørre mennesker rett ut. skulle ønske jeg ble spurt ut på den måten :) hadde blitt smigret, og jeg hadde helt klart bare tatt det som et stort kompliment selvom jeg ikke ville ha gått ut med fyren. 

syns du skal kjøre på :) men en lapp tror jeg ikke jeg hadde svart på. 

Anonymkode: 30ff8...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...