Gå til innhold

Oppskrift på tzatsiki


Saade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker 1 lite beger gresk yogurt til en halv revet agurk og 2-3 kløfter finhakket hvitløk. Salt og pepper. Av og til liker jeg en liten dæsj sitron oppi også. Kommer litt an på hva jeg skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden en konkret oppskrift, men pleier å rive en agurk, presse vannet av den (jeg gidder ikke vente på at den renner av seg, og har funnet ut at håndmakt sparer mye ventetid :P), blande inn "passe mye"*) matyoghurt/gresk yoghurt/tyrkisk yoghurt og smake til med fersk hvitøk (1-2-3 fedd avhengig av hvitløken og hvor sosial jeg har planer om å være), salt, pepper, sitronsaft og en real klunk god olivenolje. Avhengig av hvor sulten jeg er og hvor god tid jeg har lar jeg den stå og trekke litt eller spiser den med en gang. Og så har jeg sett flere oppskrifter som bruker finhakket mynte, men det har jeg ikke kommet så langt at jeg har prøvd enda. 

*) Jeg foretrekker tzatziki som er nærmere agurksalat med yoghurt enn yoghurtdressing med agurk, men andre har andre preferanser. :) 

Anonymkode: d3c3f...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt en krydderblanding for tzatziki på Søstrene Grene hvis du vil ha et kjapt og godt resultat. Jeg bruker den alltid og er kjempe fornøyd. Har vært en del på Kreta og det er det nærmeste jeg kommer den tzatzikien jeg spiser der. ☺

Anonymkode: b469f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man får kjøpt en krydderblanding for tzatziki på Søstrene Grene hvis du vil ha et kjapt og godt resultat. Jeg bruker den alltid og er kjempe fornøyd. Har vært en del på Kreta og det er det nærmeste jeg kommer den tzatzikien jeg spiser der. ☺

Anonymkode: b469f...bfb

Vet du omtrent hva blandingen inneholder? Er det bare krydder, eller er det noe annet også?

Anonymkode: d3c3f...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har desverre ikke posen som det kommer i, så jeg er ikke helt sikker, men tror det er en blanding mellom forskjellige krydre, blant annet tørket hvitløk mener jeg. Det står innholdet på hver pose. 

Anonymkode: b469f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...