Gå til innhold

Kaffe!


tussi680

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt å drikke kaffe i små mengder for fikk rett og slett et kick på det. Men bruker melk oppi fordi den vi har er litt sterk. Magen reagerte på det etter 1 1/2 kopp forrige dagen. Prøvde i dag, men nå er det ingen som helst reaksjon på drikken. Det er  Friele det her er snakk om. Men så lurer jeg på da: Skal jeg ta og drikke opp hele posen tru, (over tid) ller bør jeg kjøpe en mildere utgave?

 Og, hva drikker dere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første sier det meg ingen ting at du sier Friele.Det finnes ikke bare en variant. For det andre kan det være kaffen i seg selv du reagerte på.Det er ikke alle som tåler kaffe like godt. Men siden du ikke reagerte andre gang ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne drikke opp hele den posen. Og hvis den kaffen er sterk(mørkrøstet vil jeg da anta) kan du bruke mere vann for å "tynne den litt ut" 

 

Her i huset varier jeg,men jeg er vandt til å drikke kaffe så jeg foretrekker den sterk med stor S ;)

Anonymkode: a491e...939

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, og ja, det er en rød pose av den utgaven jeg har. Har ikke så mye peiling på det enda, men det går seg jo til etterhvert med hvilke kaffesorter som menes.

Nei, jeg tenkte det samme selv, at jeg godt kan drikke opp den første posen for kaffe er dyrt tenker jeg. Bruker filterkaffe forresten.

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe får fart på magen, men reaksjonen blir nok mindre etter hvert som du blir vant med det. Personlig får jeg mageknip av melk i alle varianter (og jeg liker det heller ikke) og foretrekker kaffen svart og sterk. Du kan jo prøve å bruke mindre kaffe. Altså ikke lage den så sterk, neste gang.
Tror ikke Frieles frokostkaffe (som jeg tenker du har i den røde posen) er spesielt sterk. Ganske normal hverdagskaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Nei friele er best! Drikker ikke annen kaffe. Men bruker kaffefløte eller fløte i. Ettersom jeg prøver å legge på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, tussi680 skrev:

Noen som liker coop kaffen?    :kaffekopp:

Hvis du mener "standard Coop-kaffe" synes jeg den blå er en god ordinær kaffe. Ellers har de hele kaffebønner fra Kenya i "Smak forskjellen"-serien, som jeg liker veldig godt. 

Anonymkode: cd573...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte coop i fargen gul igår,så den står på "vent" enn så lenge. :P

Det er tydeligvis enda flere nå enn da jeg var lita. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi680 skrev:

Kjøpte coop i fargen gul igår,så den står på "vent" enn så lenge. :P

Det er tydeligvis enda flere nå enn da jeg var lita. 

Coop i fargen gul er helt ok den, ganske mild på smak. Her i huset blander vi med den røde for å få litt sterkere kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tussi680 skrev:

Hei, jeg har begynt å drikke kaffe i små mengder for fikk rett og slett et kick på det. Men bruker melk oppi fordi den vi har er litt sterk. Magen reagerte på det etter 1 1/2 kopp forrige dagen. Prøvde i dag, men nå er det ingen som helst reaksjon på drikken. Det er  Friele det her er snakk om. Men så lurer jeg på da: Skal jeg ta og drikke opp hele posen tru, (over tid) ller bør jeg kjøpe en mildere utgave?

 Og, hva drikker dere? 

 

Når jeg drikker kaffe av merket Friele så må jeg springe på do rett etterpå. Må ikke det med andre merker.. Men det hjelper å ha melk og sukker oppi, for da blir den ikke så sterk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker det, at det ikke behøves å løpe så på det rommet så kjapt etter å ha en skvett med melk i. Gleder meg til å prøve andre typer etterhvert. Drikker forøvrig cafe latte f.eks. men har ikke prøvd alt der heller, men det er nå smakfult ja....:kaffekopp:

Hva er den beste kaffen hos andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke reagerer på den nå så er det vel ingen grunn for å bytte. Hvor sterk den blir avgjør du selv med hvor mye du har i filteret, og ved å se om det er mørkebrunt.  

Coop sin synes jeg smaker grusomt. Den er ferdig sur (som når det står for lenge på trakteren eller på kanna) og smaker svidd støv i tillegg. Og ja, jeg renser trakteren og når jeg prøvde Coop sin var trakteren ny. 

Jeg foretrekker Friele og Evergood. Ellers hele bønner som kvernes.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Tenkte bare å prøve meg fram på de forskjellige ettersom jeg ikke har vært glad i kaffe. Men fikk altså et lite kick siden jeg har smakt cafe latte osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kun Kharisma fra Löfbergs, beste kaffen! Derimot så elsker jeg sterk kaffe med stor S, så ville heller anbefalt den gule fra coop, eller den lilla (mellanrost) varianten fra Löfsberg. Bruker aldri melk eller annet tull i kaffen, dessuten så kan jeg ikke få i meg melk :P Kaffe skal være svart, uten noe oppi. Dersom du ikke foretrekker det, kan jeg anbefale cappuccino :) Skikkelig kosedrikk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kaffe uten noe tull oppi!

Om jeg trakter kaffen er det enten Evergood eller selvmalte kaffebønner, gjerne Blå Java.

Anonymkode: 6e94c...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9.2.2016 at 17.43, tussi680 skrev:

Noen som liker coop kaffen?    :kaffekopp:

Helt sikkert, men jeg er ikke en av dem ;)

Jeg foretrekker Evergood når jeg trakter kaffe, men Ali og Løfbergs er også helt fint. Ellers blir det en kopp nespresso før jobb, kjapt og godt.

Drikker kaffe uten noe oppi, med mindre jeg finner på å lage meg en irish coffee ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag ble det 3 kopper, uten noen prbl. med toalettflying eller vondt i magen. Takk, takk, takk! Men jeg haaaar så lyst på å smake på den coop pakka at jeg har tenkt å kjøpe en boks ekstra til å ha det i.  :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det i den gule coop utgaven, den er ikke så sterk synes jeg. Hipp,hipp! :handle: 

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...