Gå til innhold

Babyjogger City + bag eller Emmaljunga Edge duo?


Focklop

Anbefalte innlegg

Snuppa nærmer seg året og det er straks tid for barnehage og ny vogn. Vi har en gammel Brio Happy, og den vogna er så slitt nå at vi vil parkere den i barnehagen som sovevogn.

Så er det store spørsmålet: hvilken sportsvogn skal vi se på? Vi må tenke langsiktig siden vi planlegger lillebror/søster innen få år, og det hadde vært mest økonomisk om vi kjøper ei ny duovogn så nestemann kan få bruke den når den tid kommer. Jeg har så lyst på Emmaljunga Edge, da kan vi eventuelt stue unna hardbagen til lillebror/søster.

Men så var jeg på Barnas hus og så på Babyjogger City elite... Så praktisk! Hjelp, så mye lettere det hadde vært med en sånn en. Og så finnes det selvsagt bag til den vogna også, men det blir liksom ikke det samme med ei slik vogn til en nyfødt. Da vil jeg helst ha stor, romslig bag og fire faste hjul. For et dilemma! Noen som har hatt Babyjogger med bag og kan si litt om opplevelsen med den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Babyjogger City Elite med bag, og har stort sett vært kjempefornøyd! Den er lett, enkel å manøvrere, og alle knapper og greier er veldig logiske. Det skal sies at vi bor i byen, så for vår del var det aldri aktuelt med en stor firehjuling. 

Jeg var fornøyd med bagdelen, den var mer enn stor nok for vårt behov. Jeg bar bagdelen fire etasjer opp og ned uten problemer, og vi byttet til sportsdelen da babyen var rundt 7 måneder. Lett å klikke av og på understellet.

Det kanskje beste med denne vogna sammenlignet med andre jeg har sett, er den ekstra lange kalesjen (spesielt på sportsdelen). Vi har aldri hatt behov for en parasoll, og  babyen/barnet blir godt skjermet ved søvn. 

Det negative er at forhjulet kan være vel svært, og at vogna passer litt dårlig inn i PramPacken. I tillegg er nettet under i minste laget, spesielt når man bruker sportsdelen.

Bare å spørre om det er noe spesielt du lurer på :)

Anonymkode: 04f65...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt baby jogger som sportsvogn og heller kjøpt en brukt bagvogn når neste baby kommer. Jeg har hatt brio og simo kombi til alle mine til de paserte året, og ville ikke vært uten, selv om jeg nå har kjøpt baby jogger mini gt

Anonymkode: d5dbc...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan være negativt med babyjogger er at når du går over til sportsdelen så er den bare fremovervendt. Jeg vil vertfall ikke ha en baby på 6 mnd fra meg. Ville sett på babyjogger premier som kommer om noen måneder om det er mulig å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har deluxe pramen til babyjogger og den er helt grei. Personlig hadde jeg ikke valgt den fremfor edge. Den er smal, mem like lang. Ellers er city elite en god vogn, hadde dog vært bedre med vendbart sete. Babyjogger premier som kommer er en god blanding av city versa og select. Den får ett vendbart ergonomisk sete, og sikkert mulighet for å sette bag på. Vi har versaen, og er godt fornøyd med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, My_Lady skrev:

Det som kan være negativt med babyjogger er at når du går over til sportsdelen så er den bare fremovervendt. Jeg vil vertfall ikke ha en baby på 6 mnd fra meg. Ville sett på babyjogger premier som kommer om noen måneder om det er mulig å vente. 

Det at den er kun fremovervendt er et stort minus! Vi får se det an, kanskje blir det en premier istedet :) Hvis ikke tror jeg faktisk jeg heller mer mot Emmaljunga. Det er praktisk med trehjuling, men har likevel ikke mye imot de "store" firhjulingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Focklop skrev:

Det at den er kun fremovervendt er et stort minus! Vi får se det an, kanskje blir det en premier istedet :) Hvis ikke tror jeg faktisk jeg heller mer mot Emmaljunga. Det er praktisk med trehjuling, men har likevel ikke mye imot de "store" firhjulingene.

Premier vil være firehjuling. Har selv lagt min elsk på edge med duos understell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...