Gå til innhold

Leter etter koselige bygder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bygdene rundt Molde er flotte :) Eide, Fræna, Gjemnes... Relativt korte avstander, så det er fullt mulig å bo virkelig på landet og samtidig dra nytte av arbeidsmarkedet i Molde eller Kristiansund :)

Anonymkode: 15ceb...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9.2.2016 at 15.28, AnonymBruker skrev:

Vikariatet mitt går snart ut og jeg vil gå tilbake til usikkerhet mtp jobb (er ufaglært). Jeg bor i en by, men savner å bo mer landlig til. Så i den sammenheng lurer jeg på om noen her vet om småsteder/ landlige steder/ bygder som har fin natur. Jeg tenker at det kan være litt kaldt og "vanskelig" om man bor veldig nord? Men er åpen for det også.

Jeg syns kombinasjonen av litt høye fjell og fjord er fantastisk, noe sånt ville vært midt i blinken. Jeg satt og så på jobb på finn og så en annonse fra Sunndal, noe som jeg syntes så ut som et veldig pent sted.

Noen som kommer fra eller vet om slike steder?

Anonymkode: 67a6b...c34

Jeg bor i Feiring, en liten bygd ved Mjøsa, grenser til Toten (Oppland fylke) og Minnesund men er en del av Eidsvoll kommune og Akershus fylke. De fleste som kommer hit sier det er flott natur her :) ikke de høyeste fjellene akkurat, men Mjøsa er omringet av topper med skog. Vi har også utrolig flotte tur-ruter om du er interessert i å gå turer (både i skogen og langs veiene). Vi er ca 1000 innbyggere her. 

Vi er mest kjent for hjerteklinikken til LHL, men den skal nå flyttes til Gardermoen/Jessheim (rett ved både motorveien og flyplassen, noe som er direkte latterlig sted å plassere et sykehus for blant annet lungepasienter). I tillegg har vi kun én dagligvarebutikk som er Coop marked, der det er ganske dyrt å handle, men det er det jo ofte på bygda. Det er ikke langt å kjøre til Minnesund som har kiwi (15 min, avhengig av hvor i Feiring du bor), eller til tettsteder som Eidsvoll og Råholt (ca 30 - 40 min.). Det går timesekspress mellom Gjøvik og Oslo annenhver time, som også stopper på Gardermoen. Men i hverdager går stopper den å gå mot Gjøvik kl 21.40 og mot Oslo 18.30.. og i helgen mot gjøvik kl 17.40 og mot Oslo 14.30.. og de eneste andre bussene er skolebussene. Så du er avhengig av bil!! Nærmeste bensinstasjon er også på Minnesund, der de har Statoil. 

Men til tross for det negative så er det veldig fint her faktisk. Det fungerer bra så lenge man har bil! 

Anonymkode: 1a5ea...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Inderøy, Nord-Trøndelag :) Fineste bygda som finnes!

Anonymkode: cc5d8...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittstedet mitt i hele Norge er øya Leka. Det er den nordligste kommunen i Nord-Trøndelag. Deler av øya består av en type rød sten som kun finnes få plasser i Norge, helt magisk å se på. Litt usikker på om du finner jobb der da, og det ligger langt unna nærmeste by. Men stedet er fantastisk!

Anonymkode: ce304...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvedestrand. Det er langt sør da, i forhold til de andre forslagene her

Anonymkode: f645b...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikedal er så fint! Har bare vært der to ganger, men syntes det var så koselig og norskt der.

Anonymkode: 4427d...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Norges fiskerikommune nr 1 - Øksnes i Vesterålen! Nydelig natur, hyggelige folk, spennende for folk som vil prøve seg i fiskerinæringen! Det trengs alltid nye folk på fiskebrukene :-) Og innflyttere blir tatt godt vare på. Dette er en kommune i vekst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofthus

Utne

Kinsarvik

Eidfjord

Flåm

Vik

Lærdal

Anonymkode: ae403...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sogndal er jo magisk. Har ikke bodd der selv, men bor ca en time unna. 

Anonymkode: 731ba...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Chiubi skrev:

Senja <3

Hvilken bygd eller kommune på Senja anbefaler du mtp jobb? Er jo Norges nest største øy og har fire kommuner, så litt lite spesifikt å si bare Senja. 

Anonymkode: f4e26...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerås i Vestnes kommune er vakkert!

Anonymkode: dbe60...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bygd eller kommune på Senja anbefaler du mtp jobb? Er jo Norges nest største øy og har fire kommuner, så litt lite spesifikt å si bare Senja. 

Anonymkode: f4e26...46d

Fortrinnsvis på yttersida. Berg kommune er fantastisk flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2016 at 15.28, AnonymBruker skrev:

Vikariatet mitt går snart ut og jeg vil gå tilbake til usikkerhet mtp jobb (er ufaglært). Jeg bor i en by, men savner å bo mer landlig til. Så i den sammenheng lurer jeg på om noen her vet om småsteder/ landlige steder/ bygder som har fin natur. Jeg tenker at det kan være litt kaldt og "vanskelig" om man bor veldig nord? Men er åpen for det også.

Jeg syns kombinasjonen av litt høye fjell og fjord er fantastisk, noe sånt ville vært midt i blinken. Jeg satt og så på jobb på finn og så en annonse fra Sunndal, noe som jeg syntes så ut som et veldig pent sted.

Noen som kommer fra eller vet om slike steder?

Anonymkode: 67a6b...c34

Flytt til Sunnmøre, høye fjell og vakre fjorder :)

Jeg bor litt utenfor Ålesund og har panoramautsikt til disse fjordene. Byen - Ålesund, er passe str og det tar 20 min å kjøre til sentrum, ellers har vi Moa 10 min unna hvor vi har et svææææææææært kjøpesenter... 

så jeg bor landelig til, samtidig, som det bare tar 10 min å komme til mer sentrale strøk :)
Jeg bor såpass landelig til (Humla) at jeg kan ha et lite småbruk her, med geiter, kaniner og høner :) og selvsagt et par gårdskatter.

Anonymkode: f85fc...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...