Gå til innhold

Tybring-Gjedde er en ekstremist som ingen på Stortinget tar seriøst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er ekstremt konsekvent i sin oppfatning om at ingen asylsøker noen sinne bør få permanent opphold i Norge og at man skal gjøre alt som tenkes kan for å sørge for at de hverken kan integreres eller komme i skade for å identifisere seg med Norge, eller ønske å skape seg et liv her.

Som i denne artikkelen, der han sier at asylsøkere ikke bør få lære norsk, siden de jo skal ut av landet igjen snarest mulig. Tybring-Gjedde er altså helt mot alt som kan lukte av integrering. Han vil ha klar segregering, helt ned på det språklige nivået. Han ønsker å sikre at asylsøkere blir et filleproletariat som ikke engang snakker språket i Norge.

Ja, det må vel kvalifisere til å kalle mannen ekstremist, og jeg for min del har store problemer med å ta sånne folk på alvor.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre er villig til å ofre trygghet og velferd ved å ta inn fler innvandrere. Det synes jeg er ekstremistisk.

"Ja, jeg vet at kaka i bursdagsselskapet skal deles på flere. Og ja, jeg vet at det blir mer penger til barnevern, lærere i skolen. Vi i Venstre har ingen naiv forestilling om at integreringen i Drammen fungerer eller kommer til å fungere, sa hun og var klar på at flyktningemottak innebærer mer vold, mer barnevern og andre kommunale tjenester"

- Men jeg er villig til å ofre trygghet og velferd, for det er ikke bare mine barn som skal ha det bra.

 

http://www.dt.no/nyheter/drammen/nyheter/het-flyktning-debatt/s/2-2.1748-1.8665845

Anonymkode: d233d...65f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mann 42 skrev:

Han er ekstremt konsekvent i sin oppfatning om at ingen asylsøker noen sinne bør få permanent opphold i Norge og at man skal gjøre alt som tenkes kan for å sørge for at de hverken kan integreres eller komme i skade for å identifisere seg med Norge, eller ønske å skape seg et liv her.

Som i denne artikkelen, der han sier at asylsøkere ikke bør få lære norsk, siden de jo skal ut av landet igjen snarest mulig. Tybring-Gjedde er altså helt mot alt som kan lukte av integrering. Han vil ha klar segregering, helt ned på det språklige nivået. Han ønsker å sikre at asylsøkere blir et filleproletariat som ikke engang snakker språket i Norge.

Ja, det må vel kvalifisere til å kalle mannen ekstremist, og jeg for min del har store problemer med å ta sånne folk på alvor.

Har du en sitering på at Tybring-Gjedde ikke vil ta inn noen asylsøkere noensinne ?

Eller er det bare det du tror han sier etter egen frie tolkning?

Anonymkode: d233d...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en sitering på at Tybring-Gjedde ikke vil ta inn noen asylsøkere noensinne ?

Eller er det bare det du tror han sier etter egen frie tolkning?

Anonymkode: d233d...65f

Det var vel ikke helt det jeg sa. Som du kanskje har fått med deg, så har Oslo FrP, hvor Tybring Gjedde er medlem og som han sitter på tinget for, fremmet et forslag om at det ikke skal gis permanent oppholdstillatelse til noen asylsøker. De skal ut igjen omgående når landet deres blir bedømt som trygt.. Det er ikke det samme som at man ikke skal ta dem inn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mann 42 skrev:

Det var vel ikke helt det jeg sa. Som du kanskje har fått med deg, så har Oslo FrP, hvor Tybring Gjedde er medlem og som han sitter på tinget for, fremmet et forslag om at det ikke skal gis permanent oppholdstillatelse til noen asylsøker. De skal ut igjen omgående når landet deres blir bedømt som trygt.. Det er ikke det samme som at man ikke skal ta dem inn.

Dette er faktisk en god ting.

Anonymkode: a40f4...2e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er ikke en ekstremist. At ''ingen på Stortinget tar ham seriøst'' er bare et kompliment. :) Folket tar ham seriøst og det er det som gjelder.

Anonymkode: 6682e...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstre er villig til å ofre trygghet og velferd ved å ta inn fler innvandrere. Det synes jeg er ekstremistisk.

"Ja, jeg vet at kaka i bursdagsselskapet skal deles på flere. Og ja, jeg vet at det blir mer penger til barnevern, lærere i skolen. Vi i Venstre har ingen naiv forestilling om at integreringen i Drammen fungerer eller kommer til å fungere, sa hun og var klar på at flyktningemottak innebærer mer vold, mer barnevern og andre kommunale tjenester"

- Men jeg er villig til å ofre trygghet og velferd, for det er ikke bare mine barn som skal ha det bra.

 

http://www.dt.no/nyheter/drammen/nyheter/het-flyktning-debatt/s/2-2.1748-1.8665845

Anonymkode: d233d...65f

Alles barn skal ha det ille og alle vi skal miste tryggheten vår. For noe ''humanisme'', for noe drit av et menneskesyn! Dette er ekstremisme på sitt verste!

Anonymkode: 6682e...c5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tybring-Gjedde er ekstremist. Klokkeklart.

Hadde Carl I. Hagen fortsatt vært partieierleder hadde Tybring-Gjedde vært kastet ut av partiet i løpet av noen uker for å motsi Carl. Og partiet forøvrig.

Jeg kjenner ikke rent få Frpere, blant dem folkevalgte, og ingen av de tar Tybring-Gjedde seriøst. Han er mest av alt en intern vits i det partiet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk en god ting.

Anonymkode: a40f4...2e4

Nei, det er en katastrofalt DÅRLIG ting. Hvis vi behandlet asylsøkere slik tybring-Gjedde og Oslo FrP vil, så ville vi få en stor gruppe mennesker på midlertidig opphold, som ble nektet norskundervisning, og som antakeligvis ville bli funksjonelt analfabeter. De ville ALLTID være siste valg på arbeidsmarkedet siden de jo når som helst kunne miste oppholdstillatelsen sin. Barna deres ville være rotløse og sannsynligvis jevnt over ganske sinte på samfunnet som gjør det så tydelig at det ikke vil ha dem. Og sannsynligheten for radikalisering ville vært langt større enn den er i dag. Å jobbe aktivt for å hindre integrering av flyktnignger er tåpelig hinsides beskrivelse, og det har BARE negative konsekvenser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er ikke en ekstremist. At ''ingen på Stortinget tar ham seriøst'' er bare et kompliment. :) Folket tar ham seriøst og det er det som gjelder.

Anonymkode: 6682e...c5d

Det er nok langt flere av folket som synes han er en uspiselig drittsekk enn som tar ham seriøst.

Anonymkode: 0278d...9fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Mann 42 skrev:

Nei, det er en katastrofalt DÅRLIG ting. Hvis vi behandlet asylsøkere slik tybring-Gjedde og Oslo FrP vil, så ville vi få en stor gruppe mennesker på midlertidig opphold, som ble nektet norskundervisning, og som antakeligvis ville bli funksjonelt analfabeter. De ville ALLTID være siste valg på arbeidsmarkedet siden de jo når som helst kunne miste oppholdstillatelsen sin. Barna deres ville være rotløse og sannsynligvis jevnt over ganske sinte på samfunnet som gjør det så tydelig at det ikke vil ha dem. Og sannsynligheten for radikalisering ville vært langt større enn den er i dag. Å jobbe aktivt for å hindre integrering av flyktnignger er tåpelig hinsides beskrivelse, og det har BARE negative konsekvenser.

Sykt som det er, skal du ikke se bort ifra at det er Frp sin "våte drøm". Tenk på den oppslutningen de kunne ha fått om de slo hardt med trommene mot ikke-vestlige generelt da?

Anonymkode: d83a4...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt som det er, skal du ikke se bort ifra at det er Frp sin "våte drøm". Tenk på den oppslutningen de kunne ha fått om de slo hardt med trommene mot ikke-vestlige generelt da?

Anonymkode: d83a4...4c7

Jeg tviler litt på at de er taktiske nok til å ville skape sin egen forjævlisering, men det ville definitivt fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt som det er, skal du ikke se bort ifra at det er Frp sin "våte drøm". Tenk på den oppslutningen de kunne ha fått om de slo hardt med trommene mot ikke-vestlige generelt da?

Anonymkode: d83a4...4c7

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne hva FrP mener? Det koster utrolig mye å gi asylsøkere opphold i Norge. Vi går mot en tid hvor det er spådd økt arbeidsledighet og inntektene til staten synker pga lav oljepris. Vi kan lese om at kommunene sitter på en pensjonsbombe, samtidig som at kommunene har flere hundre milliarder i gjeld. Samtidig må sykehus spare penger, og det kuttes i skoletilbud. Vi har også oppgraderingsbehov for infrastruktur og offentlige bygninger som løper seg til 2600 milliarder (!).

I tillegg til dette, så skal vi gi opphold til 120 000 nye arbeidsledige? Lære 120 000 mennesker og skrive og snakke norsk? Bygge 50 000 nye boliger? Jeg sier 120 000 for det kan fort bli realiteten de kommende år. I år er det ventet opp mot 60 000, og hva med neste år og året etter der? 

Tror du vi har uendelig med midler? Eller mener du at vi skal låne penger, slik som Sverige gjør for å "håndtere" nye hundretusen innvandrere hvert år? Leste for en stund siden at kirurger i Sverige klaget over at det ikke lenger var mulig å utføre like mange operasjoner som før pga innsparinger. Rart å skulle spare inn på operasjoner når befolkningen øker, men det er vel det som må til når det ikke er penger til å betale folks lønninger.

Jeg syns det er skremmende at man ikke tar hensyn til økonomi når det diskuteres asylsøkere. I tillegg må man se på helheten i det som foregår nå om dagen. Det er en folkvandring, hvor over 60% av asylsøkerne som kommer til Europa er økonomiske migranter. Så kan man si: "men de får ikke opphold". Hvordan tror du Europa skal klare å sende tilbake 800 000 asylsøkere? Tror du virkelig at det lar seg gjøre i praksis? 

Anonymkode: 7d9e0...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan man tvangs-IQ-teste Tybring-Gjedde? Hadde vært greit å få på plass en gang for alle, at han hører til på en institusjon der han fikk riktig oppfølging og pleie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, merett2 skrev:

Kan man tvangs-IQ-teste Tybring-Gjedde? Hadde vært greit å få på plass en gang for alle, at han hører til på en institusjon der han fikk riktig oppfølging og pleie. 

Burde vel heller IQ-teste den delen av befolkningen som ønsker å ta innlemme befolkningsoverskuddet fra midt-østen i en tid med dårligere økonomiske fremtidsutsikter. 

Anonymkode: 7d9e0...412

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merett2 skrev:

Kan man tvangs-IQ-teste Tybring-Gjedde? Hadde vært greit å få på plass en gang for alle, at han hører til på en institusjon der han fikk riktig oppfølging og pleie. 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Burde vel heller IQ-teste den delen av befolkningen som ønsker å ta innlemme befolkningsoverskuddet fra midt-østen i en tid med dårligere økonomiske fremtidsutsikter. 

Anonymkode: 7d9e0...412

Eller de som sitter på toppen av tua si, og roper "mitt, mitt, miiiitt!!", til tross for at forskjellen mellom dem og det de omtaler som "befolkningsoverskudd" kun er at de er født på ulike steder. De skriker opp som om de faktisk HAR UTRETTET NOE STORT, bare ved å være født i bittelille Norge... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...