Gå til innhold

Studievalg 2016: Hva og hvor har du søkt?


Gjest L´issi

Anbefalte innlegg

Gjest L´issi

Som overskriften sier: Hva og hvor har du søkt? 

Selv er jeg 28 år og har søkt sykepleie i Porsgrunn fra høsten av. Nytt, spennende og gleder meg skikkelig! Håper bare jeg kommer inn nå da:laugh:

Fra tidligere har jeg en bachelor fra BI, men drømmen har hele tiden vært å bli sykepleier så nå skal ikke "de negative menneskene" få stoppe meg lengre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har søkt på bachelor i midtøsten studier med arabisk og bachelor i midtøsten studier med tyrkisk :)

Anonymkode: f5ef9...c04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.valg: Barnevernspedagogikk i Oslo og Stavanger:)
2.valg: Sosionom i Oslo
3.valg: Pedagogikk i Oslo
I tillegg skal jeg søke på fengselsskolen!

Anonymkode: 7f228...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler fler å svare her, morsomt å se hva andre søker også!!

Anonymkode: 7f228...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva fristen til å sende inn dokumentasjon er? 

Vet at studiefristen ofte er 1 mars ( noen steder 15 april? ), men hvor kang tid har man da på å legge ved dokumentasjon, og hvodan gjør man det? Sender det inn elektronisk eller i brev? Må jo være kopier da eller ( orginalen selvsagt )?

Anonymkode: 168a9...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.valg: Barnevernspedagogikk i Oslo og Stavanger:)
2.valg: Sosionom i Oslo
3.valg: Pedagogikk i Oslo
I tillegg skal jeg søke på fengselsskolen!

Anonymkode: 7f228...aa5

Når du nevner pedagogikk, er det på høyskolen eller universitetet? Hel eller deltid? Vet du fristen til å sende inn dokumenter? Hvilke fag har du?

Anonymkode: 168a9...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du nevner pedagogikk, er det på høyskolen eller universitetet? Hel eller deltid? Vet du fristen til å sende inn dokumenter? Hvilke fag har du?

Anonymkode: 168a9...65d

Pedagogikk bachelor - heltid - Universitetet i Oslo! (jeg ville evt. blitt klinisk pedagog og jobbet i BUP - barne-og ungdomspsykiartien. eller som pedagog i skole)
1. juli er siste frist for å sende inn vitnemål vet jeg iallefall :) hvis du tar opp fag nå eller har eksamen til våren?

Hva mener du med hvilke fag jeg har? Fra videregående eller hvilke fag man har på studiet?

Anonymkode: 7f228...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Integrert master i musikkterapi ved UiB 

2. Årsstudium i psykologi ved UiT

Så er jeg litt usikker på hva mer jeg skal søke på.. om det blir noe mer i det hele tatt.. drømmen er å bli musikkterapeut, så vil liksom gå all in for det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva fristen til å sende inn dokumentasjon er? 

Vet at studiefristen ofte er 1 mars ( noen steder 15 april? ), men hvor kang tid har man da på å legge ved dokumentasjon, og hvodan gjør man det? Sender det inn elektronisk eller i brev? Må jo være kopier da eller ( orginalen selvsagt )?

Anonymkode: 168a9...65d

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du nevner pedagogikk, er det på høyskolen eller universitetet? Hel eller deltid? Vet du fristen til å sende inn dokumenter? Hvilke fag har du?

Anonymkode: 168a9...65d

Tidsfrister for å sende inn dokumentasjon finner du på Samordna Opptak. Det varierer med hva du søker (ulike tidsfrister for søknad - ulike tidsfrister for dokumentasjon), og om du er under utdanning denne våren slik at du får dokumentasjon til sommeren. Kikker du litt rundt der inne, så finner du også ut hvordan du legger ved dokumentasjon. 

Anonymkode: 55b04...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pedagogikk bachelor - heltid - Universitetet i Oslo! (jeg ville evt. blitt klinisk pedagog og jobbet i BUP - barne-og ungdomspsykiartien. eller som pedagog i skole)
1. juli er siste frist for å sende inn vitnemål vet jeg iallefall :) hvis du tar opp fag nå eller har eksamen til våren?

Hva mener du med hvilke fag jeg har? Fra videregående eller hvilke fag man har på studiet?

Anonymkode: 7f228...aa5

Takk, jeg tenkte nok med på ppu, dvs at man må ha fag fra før? Og fristen er vel tidligere hvis man har avsluttet studier tidligere? 

Anonymkode: 168a9...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tidsfrister for å sende inn dokumentasjon finner du på Samordna Opptak. Det varierer med hva du søker (ulike tidsfrister for søknad - ulike tidsfrister for dokumentasjon), og om du er under utdanning denne våren slik at du får dokumentasjon til sommeren. Kikker du litt rundt der inne, så finner du også ut hvordan du legger ved dokumentasjon. 

Anonymkode: 55b04...32d

Tusen takk! Ble litt forvirret, er samordna opptak for alle høyskoler og universiteter i Norge? Dvs gjelder disse fristene for alle høyskoler og universitet?

Anonymkode: 168a9...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Ble litt forvirret, er samordna opptak for alle høyskoler og universiteter i Norge? Dvs gjelder disse fristene for alle høyskoler og universitet?

Anonymkode: 168a9...65d

Hvilke studier som inngår i Samordna Opptak, finner du også på Samordna opptaks nettsider.

De aller fleste offentlige, og noen private, utdanningsinstitusjoner er altså på  Samordna Opptak. Viktig unntak blant de offentlige er Forsvarets høgskoler. Blant de mest kjente private, som ikke er med, er BI. 

Anonymkode: 55b04...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ferdig med bachelor i år i økonomi, så tenkte jeg å iallefall søke sykepleie nå da. Får se om jeg gjennomfører 

Anonymkode: a3e8f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ferdig med bachelor i år i økonomi, så tenkte jeg å iallefall søke sykepleie nå da. Får se om jeg gjennomfører 

Anonymkode: a3e8f...baa

Så gøy! Hvor da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt Økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Jeg er dog ikke sikker på om jeg skal flytte dit. Det er ganske langt unna og frykten for å mistrives er veldig stor. Jeg er redd jeg skal angre, redd jeg ikke skal få noen nære venner, redd for at jeg mister kontakten med alle jeg forlater her, selv om alt jeg vil er å komme meg litt bort her i fra. Kunne serriøst trengt noen råd når det kommer til akkurat det :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, L´issi skrev:

Så gøy! Hvor da?😊

Bor på Sunnmøre så blir vel her, sannsynligvis Ålesund, eller eventuelt deltid ved høgskolen i Sogn og Fjordane :)

Anonymkode: a3e8f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mångata skrev:

Jeg har søkt Økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Jeg er dog ikke sikker på om jeg skal flytte dit. Det er ganske langt unna og frykten for å mistrives er veldig stor. Jeg er redd jeg skal angre, redd jeg ikke skal få noen nære venner, redd for at jeg mister kontakten med alle jeg forlater her, selv om alt jeg vil er å komme meg litt bort her i fra. Kunne serriøst trengt noen råd når det kommer til akkurat det :blush:

Jeg er i akkurat samme situasjon. Men jeg har bestemt meg nå for å bare hoppe i det rett og slett! Oslo er heldighvis kun 30-40 min med bil hjemmeifra, så er ikke så langt unna. Det sosiale kommer nok av seg selv, jeg tror alle har godt av å skjelve litt i beina og føle seg helt lost, om man kan si det sånn. Jeg tror iallefall jeg kan ha godt av det, komme meg ut litt, bort fra hjemstedet, bli kjent med nye mennesker og starte ett nytt kapittel, samtidig som man holder kontakt med familie og gamle venner. Hvor bor du nå? :) er det langt unna?

Anonymkode: 7f228...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkurat samme situasjon. Men jeg har bestemt meg nå for å bare hoppe i det rett og slett! Oslo er heldighvis kun 30-40 min med bil hjemmeifra, så er ikke så langt unna. Det sosiale kommer nok av seg selv, jeg tror alle har godt av å skjelve litt i beina og føle seg helt lost, om man kan si det sånn. Jeg tror iallefall jeg kan ha godt av det, komme meg ut litt, bort fra hjemstedet, bli kjent med nye mennesker og starte ett nytt kapittel, samtidig som man holder kontakt med familie og gamle venner. Hvor bor du nå? :) er det langt unna?

Anonymkode: 7f228...aa5

Har du søkt på BI?
Jeg er fra Nord-Norge og har både vurdert Tromsø og Trondheim men magefølelsen sier at enten skal jeg til Oslo eller så skal jeg ikke flytte i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Barnevern

2. Sosialt arbeid

3. Sykepleien

4. Barnehagelærer

Alle på UiS, har barn og mann som studerer på UiS så er lite flyttbar

Anonymkode: f8a61...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...