Gå til innhold

Oransjefarget urin


Munchlax

Anbefalte innlegg

Jeg er 24+2 på vei og oppdaget idag tidlig at urinen min er helt oransje. Skal sies at jeg nettopp har hatt omgangssyke og kastet opp over 10 ganger fra søndag natt frem til igår ettermiddag. Har ikke kastet opp siden. 

Er dette et tegn på dehydrering? Burde jeg kontakte jordmor på sykehuset? Har aldri opplevd dette før. 

Ellers er jeg kjempeslapp og må hvile etter å ha gått opp trappen hjemme. Har null energi og beina klarer knapt å bære meg. 

Er også redd for sv.skapsforgifting da jeg fikk det akutt i forrige sv.skap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøve å drukket vann. Jeg får mørk urin hvis jeg har drukket for lite eller hatt diaré/oppkast over tid. Ta selvfølgelig kontakt meg lege eller jordmor hvis du føler noe ikke stemmer. :) God bedring!

Anonymkode: ff00c...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan bli oransje siden urinen blir veldig konsentrert om du er dehydrert. Viktig at du drikker masse væske da dehydrering kan skade fosteret. Jeg slet med hyperemesis og kastet opp masse, måtte inn for å fylle opp med væske. Det er veldig viktig! Så om du klarer å holde nede væske nå er det bare å kjøre på, ellers burde du kontakte legen din. 

Anonymkode: 4fa11...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...