Gå til innhold

Menn! Har det noe å si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 9. februar 2016 at 11.18, AnonymBruker skrev:

Uten utdanning er du helt uinteressant, jeg hadde ikke gått på date en gang. Syns også du burde ta silikon om du har små pupper, ingen menn liker små pupper. Hadde vi flyttet sammen hadde du ikke fått lov å ha atelier i huset, jeg vil ikke ha den ekle lukten av oljemaling flytende rundt.

Anonymkode: 28177...9e3

Jeg liker små pupper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg har enda til gode å møte en mann som bryr seg om yrkesmessig status. :) 

Nei, det er kun kvinner som krever det. 

Anonymkode: bbba9...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier at dere ikke bryr dere, men hva hvis hun tjener veldig mye mindre eller mer enn dere? 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere sier at dere ikke bryr dere, men hva hvis hun tjener veldig mye mindre eller mer enn dere? 

Anonymkode: 335b7...a60

Jeg ser ikke problemet om hun skulle tjene mer enn meg. Om hun tjener mye mindre enn meg så er det greit og, så lenge man har en felles oppfatning om hvordan økonomien vår fungerer. (Dvs at hun ikke sløser, shopper over evne osv.)

Tallene i seg selv har ingenting å si, hvordan det påvirker vårt felles liv har mer å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ekkoet skrev:

Jeg ser ikke problemet om hun skulle tjene mer enn meg. Om hun tjener mye mindre enn meg så er det greit og, så lenge man har en felles oppfatning om hvordan økonomien vår fungerer. (Dvs at hun ikke sløser, shopper over evne osv.)

Tallene i seg selv har ingenting å si, hvordan det påvirker vårt felles liv har mer å si.

Men hva hvis du vil reise til dyre destinasjoner, og hun ikke har råd til det? Eller du vil pusse opp badet, men det har hun ikke råd til? 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis du vil reise til dyre destinasjoner, og hun ikke har råd til det? Eller du vil pusse opp badet, men det har hun ikke råd til? 

Anonymkode: 335b7...a60

Da betaler jeg eller så har ikke vi råd til å reise/pusse opp.

 

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ekkoet skrev:

Da betaler jeg eller så har ikke vi råd til å reise/pusse opp.

 

Hva hvis hun vil betale for seg da? Hun foreslår ett billig reisemål,mens du vil reise der det er dyrere? 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2016 at 11.06, AnonymBruker skrev:

Poenget er: Jeg trives utrolig godt i nåværende jobb og kunne gjerne tenke meg å fortsette i den, men hvordan ser menn på dette? Mener dere det er lav status? Kunne dere datet en person som jobber i en skobutikk? 

Anonymkode: 68d26...f45

Ja. Jeg kunne godt ha blitt sammen med ei dame som jobber i skobutikk, for jeg er ikke ute etter ei dame med status-jobb, men ei dame jeg trives å være samme med. 

Jeg hadde aldri byttet jobb bare for å øke statusen min. Det som betyr noe for meg, er å trives i jobben. Det gjør du. Derfor bør du fortsette der du er nå. Jeg er således helt uenig med foreldrene dine som tenker status

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke fordi jeg er opptatt av status, men fordi jeg tror vi har for lite til felles. Jeg elsker, høyere enn noe annet, å tilegne meg ny kunnskap og bruke nøtta. Jeg er i tvil om jeg noen gang vil forlate akademia. En person uten samme tørste for viten har neppe mye til felles med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fysikeren skrev:

Nei. Ikke fordi jeg er opptatt av status, men fordi jeg tror vi har for lite til felles. Jeg elsker, høyere enn noe annet, å tilegne meg ny kunnskap og bruke nøtta. Jeg er i tvil om jeg noen gang vil forlate akademia. En person uten samme tørste for viten har neppe mye til felles med meg. 

Kan jo hende hun bruker nøtta på vitenskap utenfor jobb da. 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende hun bruker nøtta på vitenskap utenfor jobb da. 

Anonymkode: 335b7...a60

Dette kan hende, men veldig lite sannsynlig. Alle jeg kjenner som er veldig opptatt av vitenskap har dyrket denne interessen. Jeg møter dog mange som hevder de er veldig opptatt av dette for å virke smarte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fysikeren skrev:

Dette kan hende, men veldig lite sannsynlig. Alle jeg kjenner som er veldig opptatt av vitenskap har dyrket denne interessen. Jeg møter dog mange som hevder de er veldig opptatt av dette for å virke smarte. 

Det der må du neste forklare meg litt nærmere. Altså, må du snakke fag hjemme? Kan dere ikke snakke om familie, nyhetsbildet, sport, littertaur, kultur osv? Og hva legger du egentlig i vitenskap? Er en doktorgrad i skoleledelse nok? Eller snakker vi realfag? 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der må du neste forklare meg litt nærmere. Altså, må du snakke fag hjemme? Kan dere ikke snakke om familie, nyhetsbildet, sport, littertaur, kultur osv? Og hva legger du egentlig i vitenskap? Er en doktorgrad i skoleledelse nok? Eller snakker vi realfag? 

Anonymkode: 335b7...a60

En person med doktorgrad som jobber i skobutikk er ikke veldig vanlig. 

Det må ikke være realfag. Dette handler om personlighetstypen som velger å ikke ta utdanning. Jeg tror ikke jeg vil passe godt med en slik type. Hvorfor? Erfaring. Jeg møter ofte nok mennesker uten interesse av utdanning og vi har veldig lite å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Fysikeren skrev:

En person med doktorgrad som jobber i skobutikk er ikke veldig vanlig. 

Det må ikke være realfag. Dette handler om personlighetstypen som velger å ikke ta utdanning. Jeg tror ikke jeg vil passe godt med en slik type. Hvorfor? Erfaring. Jeg møter ofte nok mennesker uten interesse av utdanning og vi har veldig lite å snakke om. 

Beklager at jeg spør så mye, men jeg syns dette fenomenet er ganske interessant, så håper du vil svare :) 

Kan du komme med noen eksempler på hvorfor dere ikke har noe å snakke om? Altså, kan der ikke prate om nyheter, barndom, bøker dere har lest, steder dere har vært? 

Jeg bare forstår ikke hvorfor en med og en uten utdanning ikke skal ha så mye å prate om. 

Anonymkode: 335b7...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det er smartere å bare følge trådene i livet. Av å være der du er nå, kan det hende at du blir butikksjef, franchisetaker et annet sted eller hvem vet; kanskje du starter egen business etterhvert?

For å få dette må du jo ha erfaring og kunnskap, og det er jo nettopp det du får ved å gjøre det du gjør nå.

Når du er ung blir du forresten tilgitt for å jobbe med alt :P Om du var 57 år og enda jobbet på den lokale rimisjappa, ville kanskje noen ha syntes det var litt turn off :S :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Er ikke opptatt av hva jenta gjør eller hvor mye hun tjener,så lenge hun liker jobben sin og trivs er det det aller viktigste.

Tror ikke det er så mange menn som er opptatt av status til kjæreste eller kone,det er nok mer en dameting å være opptatt av staus og inntjening til mann,huff får gjerne kjeft nå :)  ikke vondt ment men tror det ligger litt biologisk at kvinner er opptatt av trygghet mens menn er opptatt av det visuelle.Penger er en form for trygghet i dag istedet for store muskler som i huleboertiden.

Syns du skal gjøre det du føler er riktig for deg,du kan alltidt hoppe på skolebenken igjen visst du ønsker å videreutdanne deg.

Selv har jeg gått ned i stilling og tjener 150 tusen mindre i året en jeg gjorde før,dette valgte jeg fordi jeg ikke likte/trivdes med det jeg gjorde.Gikk over til en stilling/jobb som jeg stortrivs med i forhold til hva jeg hadde,det er et eksempel på hvor viktig det er å like det man holder på med.Vil også tilføye at dette gjorde jeg av fri vilje kun for min egen del,trivsel og helse er det viktigste.

Lykke lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg spør så mye, men jeg syns dette fenomenet er ganske interessant, så håper du vil svare :) 

Kan du komme med noen eksempler på hvorfor dere ikke har noe å snakke om? Altså, kan der ikke prate om nyheter, barndom, bøker dere har lest, steder dere har vært? 

Jeg bare forstår ikke hvorfor en med og en uten utdanning ikke skal ha så mye å prate om. 

Anonymkode: 335b7...a60

Fordi jeg ikke har noen respekt for dem og samtalene gir meg ingenting. Slik som denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...